A hangvillások a múlt héten számoltak be 2010-es pénzügyi eredményeikről, moto3 törekvéseikről, valamint hivatalosan is bejelentették, hogy a superbike csapatuk gyári színekben, főszponzor nélkül indul. Tegnap, a sepangi tesztelések második felvonásán az is hivatalossá vált, hogy prémiumkategóriás GP csapatuk is kiemelt támogató nélkül, gyári színekben indul a versenyeken.
Tavaly, Rossi távozása kapcsán számos pletyka látott napvilágot, sokan a Telefonica Movistar visszatérését vizionálták, mások a Petronas első számú támogatóvá történő előlépésének lehetőségét emlegették. Nem tudjuk és valószínűleg soha nem is fogjuk megtudni, milyen tárgyalások zajlottak a háttérben (ha zajlottak egyáltalán), és konkréten miért nem sikerült a Yamahának egyik céggel sem megállapodnia.
Ugyan a Yamaha aktuális büszkeségét, a 2011-es M1-et már az első tesztek során hasonló ruhában láthattuk, a hivatalos bejelentést csak most tették meg: a csapatot a gyár finanszírozza csupán néhány kisebb támogató segítségével. Természetesen ez egyúttal azt is jeleneti, hogy 50 éves GP karrierjük nagyobb hangsúlyt kap a team és a motor megjelenésében.
Az esztétika kérdése nagyban szubjektív, egy domináns főszponzor, annak uralkodó színei sokat emelhetnek egy motor megjelenésén. Nyilván egy jól megtervezett, domináns támogatói fényezés üdítő színfoltja lehet a mezőnynek, főleg, ha ahhoz versenytörténelem is kapcsolódik, de egy gyári fényezés azt hiszem még ennél is egyedülállóbb. Talán jobb nem firtatni, melyik a szebb, hiszen ezek majd mindegyike gyönyörű a maga nemében, de az biztos, hogy egy főtámogató nélküli versenymotor manapság párját ritkító csoda, ami valószínűleg súlyos összegekbe fog fájni a Yamahának.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
A képek nagyfelbontásúak, tessék kinagyítani őket a nagyobb élmény kedvéért…
Régóta nézem a sorozatot,de hogy az uralkodó csapatnak és versenyzőjének ne legyen főszponzora az nekem új.
Lorcsi hun a nyalóka?
Lécci csináljatok valamit a galéria kezelhetőségével (kis képek megjelenítése, stb.), mert az már mégse állapot, hogy két savanyúpofájú szúnyogcsődört kell végignéznem 30 ezer képen át, míg eljutok a motorokig 🙂
Hajrá Ben!!!!!!!!!!!!!!