A Buell 1190RS-ről szóló legutóbbi hírünk után szinte azonnal megjelent két fotó a nemzetközi sajtóban, az egyik a lecsupaszított masinát örökítette meg, a másikon pedig egy teherautóra felpakolt EBR 1190RR és egy RS volt látható. Ki tudja, talán a pozitív sajtóvisszhang miatt, talán a háttérben zajló üzleti tárgyalások okán, de az előzetes információkhoz képest idő előtt napvilágot látott az EBR 1190RS Carbon Edition első fényképsorozata. Nyilván a média és mi is fogunk még a motorral és a céggel foglalkozni, de unalmassá váló hosszas információ-csepegtetés helyett megkaptuk a lényeget.
Buell gépei eddig a sportos utcai motorok körét erősítették, a saját specifikáció alapján gyártott Rotax 1125 köbcentiméteres blokkjából nagyobb teljesítményt pumpáltak ki a leányvállalatnál, mint a tulajdonos Harley-Davidson a sportmodellnek szánt 1200-asából. A legújabb modell szakít az eddigi hagyományokkal, és az elmúlt egy év munkáját hasznosítja, egy igazi V2-es sportmotorról beszélhetünk. Ugyan teljesítményadatok egyelőre nem állnak rendelkezésre, csupán a pályára szánt RR változat 185 lóerős csúcsteljesítményét említhetjük meg. A hírek szerint a gép nem is ezen a téren kívánja felvenni a versenyt a konkurenciával: a motorra ballasztsúlyokat kellett szerelni, hogy elérje a versenyszabályzatnak megfelelő minimális saját tömeget. Nyilvánvalóan ez egy limitált sorozatú prémium modell, amelyen számos karbonból készült, illetve egyéb különleges alkatrészt (például magnézium-ötvözet kerekeket) használtak fel a készítők. A külföldi szakértők így magas, 40.000 dolláros árat prognosztizálnak. Remélhetőleg lesz egy olcsóbb, hétköznapi vásárlóknak jóval könnyebben elérhető változat is – legalábbis ez látszik célszerűnek, ha a cég hosszú távú életben maradását is figyelembe veszi Buell.
Ugyan a motoreladások töretlenül csökkenő trendet mutatnak, de remélhetőleg az amerikai motorok legújabb generációja, amit a Motus és az EBR képvisel, üzletileg sikeres bizonyulnak, s különcségükkel gazdagítják a kétkerekűek körét és a motoros társadalmat.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Megjegyzés: az a 185 ló hátsó keréken értendő…