A motorok szerelmesei a fenti típusnévre nyilván azonnal felkapták a fejüket. Hiszen az Elefant a Cagiva híres modellje volt. Na de mi az, hogy MV Agusta? Hogy jön a két név egymáshoz? A magyarázat egyszerű. Valamikor a Ducati és a Cagiva egy cég volt, a tulajdonost pedig úgy hívták, hogy Claudio Castiglioni. Még bőven az első Multistrada megjelenése előtt, amikor Európában mi megtanultuk a Cagiva Elefant nevet, ugyanaz a motor az Egyesült Államokban Ducati Elefant néven kereste gazdáit. A Nagy Víz túloldalán ugyanis ezen a márkanéven sokkal jobbak voltak az értékesítési esélyek. A motorblokk pedig úgyis a Ducati híres V2-ese volt.
Ugyanez az úriember napjainkban az MV Agusta tulajdonosa. Mivel a nagy túraendúrók napjainkban minden gyár kínálatában húzómodelleknek számítanak, így a hajdani fényének visszaszerzésére törekvő olasz márka is tervez valamilyen hasonló gépet a közeljövőre. Amikor ugyanis bemutatták az F3-ast, nyilvánosságra hozták, hogy az erőforrás még legalább két további modell meghajtásáról fog gondoskodni. Egyikük egy mini-Brutale lesz, a B3. A másikat egyelőre homály fedi, állítólag egy túra-szupermoto érkezik, talán a legújabb Ducati Multistradahoz hasonló formában. Mivel az F3-as és F4-es erőforrások nagyon hasonlóak, egyes források már az 1000 köbcentiméteres nagy túramotor érkezését is elképzelhetőnek tartják. AZ újdonság állítólag az Elephant nevet fogja kapni a keresztségben (azért írják majd ph-val f helyett, hogy ezzel is kifejezzék különbözőségét a híres elődtől).
Mindez persze egyelőre puszta pletyka, mi azonban bízzunk a “Nem zörög haraszt…” kezdetű mondásunkban!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »