A hitelválság kellemetlenül néha tragikusan érintette a motorgyártókat. A világ egyik legnagyobb motorgyártója a Harley-Davidson, akik a romló mutatók hatására furcsa lépéseket tettek, szinte azonnali hatállyal megszüntették a Buell tevékenységét, és az MV Agustát eladásra ítélték. Normál esetben ezek a lépések racionálisnak is talán elfogadhatóak is lennének, de a 2009. vége óta napvilágot látott információk ennek ellentmondanak.
A Buell megvásárlására volt jelentkező, a költséges felszámolás helyett a HD jelentősen profitálhatott volna az eladásból, de nem ez történt. Az MV Agusta eladása is megtörtént, bár sikeresnek azt csak az olaszok szemszögéből nevezhetjük: a Harley még jelentős összeget fog fizetni MV Agustának, ha azok bizonyos teljesítménymutatókat elérnek. Remélhetően az F3 és az új Brutale modell ebben segíteni fognak. A legendás Erik Buell pedig hamarosan visszatérhet.
Miután megszületett a döntés a Buell felszámolásáról, a Harley-Davidson szerződést kötött Erik Buellel, aminek értelmében a mérnök nem kezdhet utcai motorok gyártásába egy évig, cserében számos a Buellhez kötődő szabadalom az Ő tulajdonában marad.
Az egy év lejárt, Erik Buell hamarosan bemutathatja első új motorját. Ugyan motorjai sohasem voltak a piacot lehengerlő gépek, jóval inkább csak kuriózumnak tekinthetőek, mégis, a kreatív mérnök nevét és termékeit az egész világ ismerte. A legújabb Buell logós utcai gép valószínűleg az elmúlt időszakban fejlesztett EBR 1190RS modell közúti közlekedése alkalmas változata lesz.
Ha hihetünk a pletykáknak, a motort egy hónap múlva, március 11-én mutatják be a nagyközönségnek, a vásárlókhoz pedig az év végén kerülhetnek az első példányok. A Motorcycle Hall of Fame Museum egy jótékonysági eseményt szervez Daytonában, az egyik szónok Erik Buell lesz – a mérnök pedig közölte, hogy valami meglepetéssel fog készülni az eseményre.
Az előző hír óta látott napvilágot a fenti fotó, az ilyenkor szokásos beharangozásnak lehetünk tanúi. Valószínűleg ez a motor sem lesz egy világmegváltó masina, példányszámával ez a motor sem fogja csökkenő eladásokat emelkedő pályára terelni. Az Erik Buell Racingnek egyelőre se komoly anyagi háttere, se más erőforrásai nincsenek, amik lehetővé tennének egy nagy példányszámú gyártást, s valószínűleg a kereslet sem lesz túl magas ezekre a vasakra. Mindenesetre azért örömteli, hogy a globális piacon egy kis gyártónak is van helye, s az lelkesedéssel, kreativitással világszerte ismert terméket tud előállítani.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »