Dönthető lesz a kanadai háromkerekű

Újdonság
2011. február 11., péntek - TeeJay

A motoros világ egyik legfurcsább járműve a Can-Am Spyder hamarosan megújulhat. A luxus túrázó dönthető lesz.

Hirdetés


Cimkék:


Hozzászólások (4 hozzászólás)

godofspeed -

Mennyivel jobb lenne, ha a kormánycső is dőlne.

 

XD


dani -

 Én azt szeretném megtudni, hogy ezek a háromkerekűeknek miétr dől a kereke is. 

Annak vannak előnyei, ha egy jármű kasznija dőlni tud.

A motoron azért van íves profilú gumi, hogy ennek a dőlésnek eleget tudjon tenni. 

Miért nem olyan háromkerekűt csinálnak, aminek a kasznija dől, a kerekei nem, így lehetne rá rendes gumit tenni, ami sokkal jobban ki tudja használni a felületét?

 


TeeJay -

Kérdés, hogy mennyire volna bonyolult egy olyat gyártani megfelelő attributumokkal. Gyakorlatilag kellene egy alváz, ami stabil maradna, meg egy mozgó felépítmény. Vagy legalábbis meg kellene oldani, hogy a hátsó kerék/kerekek szinkronban (ne) döljenek az első kerékkel. Két ember tömegét, csomagokat megtartó mozgó felépítmény sem éppen pehelysúly, de az azt megtartó szerkezet (dinamikus haladásra méretezve) kellően erős kell legyen. Könnyen megfizethető fémekben gondolva jóval nagyobb plusz tömegről beszélünk. Itt nem csak +10-20%-ot feltételezek… Nem volna egyszerűbb szerkezet, sőt.

Milyen előnye lenne a fentivel összehasonlítva? A kaszni mozgását biztosító és az azt megtartó szerkezet kompenzálja az autókerekek jelentette előnyt?

Több anyag, bonyolultabb szerkezet -> magasabb ár?! (A Can-Am, MP3 eleve nem két fillér.)

Mellékesnek tűnhet emellett az esztétika kérdése, de nem az. Nyilván technikai szemlélettel nem erre figyel az ember elsősorban, de nem elhagyagolható szempont.

 


MGP -

Léteznek ezek a szerkezetek, sőt a legelső hazai szabadalom volt, csak nem meglepően a japán gépen tünt fel nagyon is régn, ez volt a Honda Gyro-X még mindig látok futkározni párat. Stabil  dupla hátsó tengely ikerkerekkel, de persze ez még csak egy robogó.

De a mellékelt kép már kétszemélyes komoly szerkezet:

 

 


Előző bejegyzés

Az Alpinestars máris befogta Lorenzot

2011. február 10., csütörtök
Reklám

Következő bejegyzés

Hamarosan visszatérhet a Buell

2011. február 14., hétfő
Pletyka

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt