Dönthető lesz a kanadai háromkerekű

Újdonság
2011. február 11., péntek - TeeJay

A motoros világ egyik legfurcsább járműve a Can-Am Spyder hamarosan megújulhat. A luxus túrázó dönthető lesz.

Hirdetés

Ezt olvastad már?

Klasszikus erő új köntösben – Brixton Cromwell 1200x

Brixton Cromwell 1200x

Cimkék:


Hozzászólások (4 hozzászólás)

godofspeed -

Mennyivel jobb lenne, ha a kormánycső is dőlne.

 

XD


dani -

 Én azt szeretném megtudni, hogy ezek a háromkerekűeknek miétr dől a kereke is. 

Annak vannak előnyei, ha egy jármű kasznija dőlni tud.

A motoron azért van íves profilú gumi, hogy ennek a dőlésnek eleget tudjon tenni. 

Miért nem olyan háromkerekűt csinálnak, aminek a kasznija dől, a kerekei nem, így lehetne rá rendes gumit tenni, ami sokkal jobban ki tudja használni a felületét?

 


TeeJay -

Kérdés, hogy mennyire volna bonyolult egy olyat gyártani megfelelő attributumokkal. Gyakorlatilag kellene egy alváz, ami stabil maradna, meg egy mozgó felépítmény. Vagy legalábbis meg kellene oldani, hogy a hátsó kerék/kerekek szinkronban (ne) döljenek az első kerékkel. Két ember tömegét, csomagokat megtartó mozgó felépítmény sem éppen pehelysúly, de az azt megtartó szerkezet (dinamikus haladásra méretezve) kellően erős kell legyen. Könnyen megfizethető fémekben gondolva jóval nagyobb plusz tömegről beszélünk. Itt nem csak +10-20%-ot feltételezek… Nem volna egyszerűbb szerkezet, sőt.

Milyen előnye lenne a fentivel összehasonlítva? A kaszni mozgását biztosító és az azt megtartó szerkezet kompenzálja az autókerekek jelentette előnyt?

Több anyag, bonyolultabb szerkezet -> magasabb ár?! (A Can-Am, MP3 eleve nem két fillér.)

Mellékesnek tűnhet emellett az esztétika kérdése, de nem az. Nyilván technikai szemlélettel nem erre figyel az ember elsősorban, de nem elhagyagolható szempont.

 


MGP -

Léteznek ezek a szerkezetek, sőt a legelső hazai szabadalom volt, csak nem meglepően a japán gépen tünt fel nagyon is régn, ez volt a Honda Gyro-X még mindig látok futkározni párat. Stabil  dupla hátsó tengely ikerkerekkel, de persze ez még csak egy robogó.

De a mellékelt kép már kétszemélyes komoly szerkezet:

 

 


Előző bejegyzés

Az Alpinestars máris befogta Lorenzot

2011. február 10., csütörtök
Reklám

Következő bejegyzés

Hamarosan visszatérhet a Buell

2011. február 14., hétfő
Pletyka

Ezeket olvastad már?

RiderBázis – új helyen, még több motoros élménnyel!

2025. november 17., hétfő

A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.

Elolvasom »
Premier Sisakok

CFMOTO 800 MT Explore az Adventure light újratöltve

2025. november 03., hétfő

Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret

Elolvasom »
Kínai túraenduró

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt