A hír alapvetően nem új, hiszen már tavaly, a DOHC vezérlésű boxer GS-be ültetése után nem sokkal a szaksajtó komolyan fejtegette a következő lépést. A jelenlegi, komplex olaj-levegő hűtéssel a hamarosan kötelezővé váló Euro 4-es normákat a teljesítmény jelentős csökkentése nélkül teljesíteni nem lehet, így a BMW is kénytelen lesz vízhűtést alkalmazni népszerű R családjában is.
A fenti képeket egy BMW tulajdonos, Gerard Llauradó készítette Spanyolországban egy mobiltelefonnal. A motoros figyelmes lett az ismerős forma furcsa jellegére, előkapta telefonját és az utolsó motort sikerült megörökítenie. Sajnos az egyik legnagyobb spanyol motoros oldalon, a Solomotón megjelent képek rossz minőségűek, sok következtetést nem lehet levonni belőlük. Az biztos, hogy a masinán az egykarú lengővilla is új, hiszen az a szokásos jobb oldal helyett a bal oldalon fut, s ennek megfelelően a kipufogó is átkerült a jobb oldalra. Lehetséges, hogy csak az álcázás része, de a motor idomzata is újnak tűnik, a jellegzetes olajhűtő eltűnésével nagyobb szabadságot élveznek a formatervezők is.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Most őszintén, ebből honnan lehet arra következtetni, hogy ez a vizes boxer tesztpéldánya? Persze a megfogalmazás ravasz, sehol nincs a cikkben, hogy ez az; de a sugalmazás egyértelmű…
Nem az a kérdés, hogy vízhütésü lesz-e a következö GS, hanem hogy mikor?
Nekem sikerült ennél sokkal jobb minöségü képet is találnom a vizhütésü boxerröl.
Íme:
http://www.advrider.com/forums/attachment.php?attachmentid=247803&stc=1&d=1296774317 
Mindig is tetszett az ötletességed!!!
Viszont ha már a technikánál vagyunk engedj meg egy kérdést:
Egy felbosszantott boxer hány lóerős lehet? :oD
Szabad a gazda!
A képekről valóban nem sok derül ki, de gondolom a készítő ember (aki nem mellesleg BMW tulaj a cikk szerint) nyílván kommentálta is a fotókat mikor eljutatta az ominózus motoros lapnak. Mindenesetre ha ez bekövetkezik az nyilván dob még egy kicsit az amúgy sem visszafogott áron
Én meg pénteken a Kossuth téren lefényképeztem Orbán Vikrtor lábát!
http://mclc.osu.edu/rc/pubs/lee/shadow.jpg
XD
Meglepne a vizes boxer,bár az emisszió nagy úr.
A Porsche is meglépte pár éve,pedig kiakadtak már a hírre is a 911 rajongói.
Aztán azóta DÍZEL terepjárót és 4 ajtós “limuzint” is csináltak
Mindkettő sikeres lett…
Az egész vízhűtés azért szükséges, mert a szabványos emisssziómérési ciklusban szerepel a hidegindítás is. Iyenkor a léghűtésesek a nagy hűtőfelület miatt lassabban melegednek üzemi hőmérsékletre, mint a víhűtésesek. Namost a GS napjában max 1-szer van hidegindítva, majd kimegy a világból (kb. 4 óra, míg a blokk kihűl), aztán indul tovább. Azért a napi fél perccel gyorsabb melegedésért kell az egész mizéria.Azt senki se veszi figyelembe, hogy a többlet gyártási/szervizelési procedúra mennyivel terheli jobban a környezetet. No mindegy az euro 4 legalább meglesz.
Mert ez így… hogyis mondjam csak..
Nagyon messze áll a valóságtól!
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:32002L0051:HU:HTML
Először is a légütésű motorok nem később, hanem sokkal hamarabb elérik üzemi hőmérsékletüket, mint vizes társai.
Valamint összekevered a fogyasztási (CO²) méréseket a kipufogógáz emisszióval.
Bár felfedezhető valamilyen párhuzam a kettő között, de míg a szabványos fogyasztásmérés esetén a mérési ciklus valóban tartalmazza a hidegindítást, addig az egyéb emissziók esetében (NOx, CH, SOx, stb.) nem.
A dolog nyitja tehát nem ez, hanem a következő:
A kipufogógázok összetétele nagyban függ – többek között – az égéstér hőmérsékletétől. Pl. túl magas hengerfejhőmérséklet esetén megnő a NOx kibocsátás, míg túlhűtött égéstér esetén a CH és a korom képződés növekszik meg.
Könnyen belátható okok miatt egy jól szabályotott vízhütés esetén sokkal szükebb hőmérséklettartományban tartható a motor, ezáltal könnyebb elérni azt az ideális pontot, amikor az összes kibocsátott szennyezö anyag részaránya fajlagosan a legalacsonyabb.
Valóban összekevertem a fogyasztásméréssel, később leesett nekem is, de azt nem hittem volna, hogy a méretezett hűtőbordákkal ellátott hengerfej hőmérséklet olyan nagy eltéréseket mutathat, hogy az emissziót nagymértékben befolyásolja. Ezek szerint mégis. Ma is tanultam valamit. Köszi.