Éppen csak két éve, hogy Stuart Garner felélesztette a legendás brit motorkerékpár márkát, a Nortont. A dolog jó ötletnek tűnt, hiszen egy pedigrével rendelkező névre mindenki jobban odafigyel, még ha jelenlegi eladásai alapján a cég maximum a futottak még kategóriába sorolható. Lehet, hogy sokak számára furcsának tűnhet ez a nagymértékű figyelem, de ne felejtsük, a brit motorosok jelentős része közvetve, közvetlenül érintett a márkával kapcsolatban: akár saját maguknak, akár egy rokonuknak vagy egy barátjuknak volt Nortonja, de legalábbis mindegyikük „elérhető” közelségében megtalálható volt a gyártó egy motorja.
Az élet szerencsére nem cáfolt rá az elképzelésre, a hitelválság negatív hatásai ellenére a kis vállálkozás egyre sikeresebb. A még amerikai fennhatóság alatt kifejlesztett Commando 961 aktualizált változtának gyártása tavaly beindult, a Norton jelenlegi rendelésállománya hosszú időre munkát ad az angoloknak. A közelmúltban Nagy-Britannia legnagyobb motorkiállításán a Commando két újabb változatát is bemutatták.
Mégis a tavalyi év legérdekesebb híre a Norton háza tájáról az volt, amikor a motoGP szabályváltozása kapcsán felmerült a lehetőség, hogy az angolok visszatérnek a GP versenyzés világába. Az első pletykák nem bizonyultak alaptalannak, néhány héttel később már arról olvashattunk, hogy a motoGP-t irányító cég, a Dorna Motorsports, tárgyalásokat folytat a kis gyártóval: a spanyolok garanciákat várnak a cég hosszú távú szereplésére. A legújabb hírek szerint a háttérben nem csupán tárgyalások folynak, hanem tényleges fejlesztés is: a Norton néhány héten belül megkezdheti a motoGP szabályoknak megfelelő 1000 köbcentiméteres lökettérfogatú, V4-es erőforrásának fékpadi tesztelését.
Az angolok ambíció azonban nem érnek véget a motorversenyzésnél, piaci bővítést és új modellek bevezetését tervezik – nem véletlen, hogy a közelmúltban elcsábították korunk egyik neves formatervezőjét, Pierre Terblanche-t.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
A háborúhoz három dolog kell, ugye? Honnan szerzik a kockázati tőkét?
Jó kérdés! Nyilvánvalóan csak masszív szponzori támogatással életképes a szereplésük, annyi Commandot nem adnak el… Másrészt, ha lesznek is új modellek, azok min. 1-2 év, mire piacra kerülnek.
A Nortonra legalább akkora szükség van a GP_ben, mint monnyuk a Hyosung-ra lenne:-) Bár a Hyosung-ra legalábbnak nagyobb saját tőkéje lenne, hogy induljon.
Szerintem simán meg is érjük, hogy megteszi.
Képzeljük csak el: Ott hasít majd a nagymúltú Norton-ükunoka mellett a tömeggyártás szülte koreai vas!
Mint Nagy Feró meg Pákó a Halatortánban:
Mindenki tudja, hogy összehasonlíthatatlan “értékek”, mégis egy pályára szorultak és azon kell boldogulniuk…
Megint filozófiai magasságokba röppentem:-))))
“A Nortonra legalább akkora szükség van a GP_ben, mint monnyuk a Hyosung-ra lenne”
Disztingvált kérdésem: He?
A Ducati hogy kezdte? Nem volt komoly eredményük, vagy ha mégis, csak egyszer-egyszer. Aztán mégis VB győztesek lettek, most meg náluk vannak az ászok.
—
Másképp: minek a Yamaha a GP-be, Rossi meg Burges már elment, nem ellenfél. Továbbá minek a Honda, hiszen csak egy laktózérzékeny-egy-nyáron-táncolt gyerköc van náluk, a másik kettő meg annyira se számít. A Kawa hivatalosan már nincs, a Suzuki is csak egy motorral megy. Tudod mit, zárjon be a GP, oszt csókolom…
Monnyon le!!!!!
🙂