9605 kilométer, melyből 5007 speciál szakasz volt. Ezen a távon kellett helyt állni a motorosoknak a tizenhárom etapra bontott idei Dakaron. A favorit a tavalyi győztes Cyril Despres volt, aki szépen kezdett, az első két szakaszt meg is nyerte, összetettben még a harmadik szakasz után is vezetett, amikor is a spanyol Coma első szakaszgyőzelmét abszolválta. A KTM gyári versenyzői fej-fej mellett haladtak összetettben, azonban az ötödik szakasz több meglepetést is hozott. A rajtot 15 perccel előbbre hozták a szervezők, s bár Despres időben elindult, a francia nem érintett egy kötelező pontot, így egy tíz perces büntetést kapott. A BMW ekkor szerezte első futamgyőzelmét, a portugál Gonçalves volt a leggyorsabb azon a napon. A negyedik futamtól összetettben vezető Coma ezután már nem engedte ki markából a győzelmet. Ugyan számos szakaszon nem Ő volt a leggyorsabb, azonban francia riválisa nem tudta behozni hátrányát, bár a hatodik illetve hetedik szakasz után faragott a különbségből.
Az összesen tizenhárom etapból végül hármat nyert a francia, ötöt a spanyol. A KTM így nyolc szakaszgyőzelemmel büszkélkedhet, az osztrák márkát a BMW és a Yamaha követi kettő-kettő győzelemmel, s az olasz Aprilia is szerzett egy győzelmet. A legjobb tíz versenyző közül hét a mattighofeniek márkáját használta, így egyelőre az új, 450-es érában is az osztrákok a legjobbak az egyik legkeményebb off-road versenyen, sorozatban immáron tizedik Dakar győzelmüket szerzik. Marc Coma idei győzelme immáron a harmadik, ezzel utolérte riválisát, Cyril Despres-t. Az idei versenysorozat egyébként egy újabb, nehezen megdönthető rekordot hozott. Vlagyimir Csagin idén hetedszer győzedelmeskedett világjáró Kamazával, így Ő az egy kategórián belül legsikeresebb versenyző.
# |
rajzsz. | versenyző | márka | eredmény | kül. |
---|---|---|---|---|---|
1 |
001 | Marc Coma (ESP) |
KTM | 51h 25′ 00″ | |
2 | 002 | Cyril Despres (FRA) | KTM | 51h 40′ 04″ | +15′ 04″ |
3 | 004 | Hélder Rodrigues (POR) | Yamaha | 53h 05′ 20″ | +1h 40′ 20″ |
4 | 003 | Francisco López Contardo (CHI) | Aprilia |
53h 34′ 45″ | +2h 09′ 45″ |
5 | 010 | Juan Pedrero Garcia (ESP) | KTM | 54h 32′ 03″ | +3h 07′ 03″ |
6 | 006 | Pal Anders Ullevalseter (NOR) | KTM | 54h 57′ 56″ | +3h 32′ 56″ |
7 | 033 | Jean de Azevedo (BRA) | KTM | 55h 24′ 38″ | +3h 59′ 38″ |
8 | 011 | Ruben Faria (POR) | KTM | 55h 38′ 01″ | +4h 13′ 01″ |
9 | 015 | Quinn Cody (USA) | Honda | 56h 17′ 10″ | +4h 52′ 10″ |
10 | 021 | Jacek Czachor (POL) | KTM | 57h 38′ 41″ | +6h 13′ 41″ |
A következő oldalon a videó-összefoglalók tekinthetők meg.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »