Az autóversenyzésben viszonylag hamar kialakultak a versenyszínek, a legtöbb nemzetnek megvoltak, megvannak a hagyományos fényezései. Az olaszok vörös fényezése azonban nem csupán az Alfák és a Ferrarik sajátja, azt a Ducati is magáénak tudhatja. Vagy inkább csak tudhatta. A mélyvörös fényezés, mely oly’ szépen csillogott Qatar mesterséges fényeiben, a múlté, a tegnap a Wroomon bemutatott 2011-es Ducati Rossi neonszíneiben tündököl, melyet egy szivárványos lóri is megirigyelhetne.
Jelentős változások nem láthatók a motoron, bár az kissé áramvonalasabb formát öltött, a jellegzetes oldalsó szárnyak is kisebb lettek. A lényegi változást az erőforrás adja, bár egyelőre a bolognaiak titkolóznak. Tény, hogy nem szokás pontos adatokat megadni egy versenymotorról, de egyelőre azt sem tudni, milyen gyújtásrendszerrel készül a GP11: a tavalyi tesztek egyik fő szerepe az volt, hogy Rossi eldönthesse, big-bang vagy screamer Ducatit szeretne. Ami biztos, hogy az idei Ducati is teljesen szénszálás vázzal rendelkezik, 48 milliméteres belsőcső átmérőjű, teljesen állítható Öhlins teleszkópokkal, 320 milliméteres átmérőjű Brembo karbon féktárcsákkal, Magneti Marelli befecskendező- és elektronikai rendszerrel, Termignoni kipufogókkal és természetesen dezmodronikus szelepvezérléssel készül. Az olaszok tesztpilótájukkal, Franco Battainival, Jerezbe látogatnak, hogy a motor további fejlesztésén dolgozzanak. A jelenlegi cél az elektronika (az egykerekezés- és kipörgésgátló) és néhány kiválasztott alkatrész fejlesztése lesz.
UPDATE
Kijött a hivatalos Ducati videó is.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Kijött a hivatalos Ducati vidi is, beletettem.
Lorenzo világbajnoki elősége ide vagy oda, mindenkit Rossi motorja érdekel inkább, még mindíg őt várják a legtöbben pályára lépni. Válságban lévő motorpiacnál Yamaháék szívhatják a fogukat, hogy elengedték menni Rossit.
Én azért remélem, hogy nem sikerül túl jóra az a Ducati, és egy kiegyensúlyozott mezőny lesz. Úgy legalább lesz verseny…
Tényleg jó színes lett ez a motor. Legalább könnyen észre lehet venni a többiek között.
És én is azt remélem, hogy izgalmasabb lesz az idei GP, mint a tavalyi. Alig néztem meg egyet-egyet, inkább elmentem motorozni. Az izgalmasabb volt.
Hajrá Rossi…
Azért sajnálom a Yamahát. Egy kiváló pilótától váltak meg. Mi lesz most a kedvenc márkámmal?! A nyalókafejűt nem csípem.