Az MV Agusta története az utóbbi években legalábbis fordulatos. A céghez mindig is egy igazi olasz exkluzív márka képe társult, amely eredetileg a versenysportban hívta fel magára a figyelmet. A 2000-es évek elején azonban a cég anyagi helyzete, az abból fakadó számos tulajdonosváltás áttételesen a paletta szűküléséhez vezetett. Szerencsére a Harley-Davidsontól történt visszavásárlás után immár a második új modellt mutatják be az olaszok.
Természetesen az igazság ennél összetettebb, az új 921 köbcentiméteres modell a 2008-ban a palettáról kivont 910-es utódjának tekinthető, bár technikailag több köze van a jelenlegi 1090RR-hez (annak a blokkjára épül az új masina is). Az 55 milliméteres löket mellett persze a furat kisebb (73 milliméter), az új hengersor együttes űrtartalma így csak 921 köbcentiméter. Az olaszok legkisebb sornégyes erőforrásukat a leginkább kezelhetőnek nevezik, bár az még így is 129 lóerős teljesítményű.
A cégről kialakult képpel ellentétben ez az MV Augusta nem is lesz olyan exkluzív, mint azt megszokhattuk. Már ami a motor árát illeti: a hírek szerint a legújabb Brutale mindössze 12.000 eurós árcédulával kerül az európai piacokra. Az egyelőre kétféle fényezéssel (fehér, illetve a képeken látható matt fekete) megvásárolható motor ugyan még így sem egy olcsó tömegmodell, cserébe azonban olyan alkatrészek kerülnek beépítésre a szériafelszereltség részeként, mint a teljesen állítható, 50 milliméteres belsőcső-átmérőjű fordított Marzocchi teleszkópok, Sachs hátsó rugóstag (állítható előfeszítéssel és csillapítással), Brembo radiális féknyergek, Marelli 5SM központi számítógép, amely két gyújtástérképet és 8 módban állítható kipörgésgátló programot is tartalmaz. Az elődökkel ellentétben az egész motor gyári hangolása jóval lágyabb, az új egyrészes ülés is alacsonyabb, valamint a gyári gumiválasztás is (Pirelli Angel ST) jóval inkább egy praktikus mindenes képét idézi, semmint egy kompromisszummentes csupasz élménymotorét. Reméljük az Agusta új receptje beválik, és a Brutale 920, a hamarosan piacra kerülő F3 mellett nem sokára érkezik a 3 hengeres mini Brutale is.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Mitől Kínai piacos ez?
Ezt megmagyaráznátok légyszi…
Figyelmesen elovastam a cikket, de csak ez a pár sor utalt a “kínai piacra”:
“ez az MV Augusta nem is lesz olyan exkluzív, mint azt megszokhattuk. Már ami a motor árát illeti: a hírek szerint a legújabb Brutale mindössze 12.000 eurós árcédulával kerül az európai piacokra.”
Attól kínai piacos, mert nem 6millióba kerül?
Szerintem elég erős volt ez a cím, főleg tudva, hogy az MV nem éppen kínaipiacos kiegészítőket használt soha, ahogy ezen a modellen sem…
jaja, kicsit hatásvadász.
Kereső alapján végigolvastam az összes magyar cikket amit csak találtam. Valaki elkezdte ezt a “kínai piacos” kifejezést erre a gyönyörű motorra, s mindenki átvette egy az egyben. Miért???
Osztom Godofspeed rosszallását. Nekem nagyon szimpatikus ez a vas. S nevezhetjük bárminek, a Marzocchi teleszkóp, Brembo fékek, profi computeres vezérlés, 130LE és még sok-sok finomság azt hiszem messze nem a gyenge minőségre utazik.
Mellesleg a “drága” olasz mitől is drága??? Megnéztetek már egy új ezres Hondát vagy Yamahát hasonló kategóriában??? Három alatt nem találni. Viszont a 3 alatti BMW az mégiscsak BMW? Akkor ha a japán nem kínai, az olasz mitől lenne az???
Ja, az, hogy ebben a hátsó teleszkóp nem állítható mindkét irányban? Az ESA-sok kivételével ki állította évente egynél többször a hátsó telót? Max, ha felül egy utas is néha-néha. Polgári használatra felesleges is volt ez az extra. Nem sajnálom, hogy ebből kimaradt.
Szóval szimpatikus és nagyon szép kis vas. Ami nem is olyan kicsi…