A XIX. században teljesedett ki Európában a nacionalizmus eszméje. A szó ne tévesszen meg senkit, nem a magyar politika által az elmúlt években ahhoz tapasztott, legalábbis kétes értelmezésre kell gondolni. Egészen a közelmúltig ugyanis lehetett arról beszélni, hogy egy adott márka német, olasz, angol vagy éppen japán. A világgazdaság egyre átjárhatóbb határai azonban mára kétségessé teszik a márkák egy országhoz kötését. Különösen nehéz (lesz) ez olyan esetben, ha a jelző a szenvedély, az életérzés, a „dolce vita” szinonimája. Az „olaszok” egyik nemzeti büszkesége, a Ducati ugyanis ezzel a problémával fog szembesülni hamarosan.
A bolognaiak közleménye szerint a cég legújabb üzleti lépése egy thaiföldi összeszerelő üzem felállításáról szól. A várt haszon az alacsonyabb vám illetve az ahhoz kötődő potenciális értékesítési növekedés, ugyanis a tervek szerint az itt készülő motorok az ázsiai piacra kerülnek. A szándék ugyan világos, a szakszervezetek és a regionális vezetés azonban máris aggodalmát fejezte ki: a termelés ilyetén átcsoportosítása olasz munkahelyeket veszélyeztet, hosszú távon pedig magában hordozza a gyártás teljes áthelyezését a Távol-Keletre. Gabriele Del Torchio, a Ducati elnöke nem kommentálta ezeket a felvetéseket, bár a hírek szerint korábban Giancarlo Muzzarellinek, a termelési tevékenységeket ellenőrző regionális tanács egyik tagjának kifejtette, hogy a Ducati ugyan beindítja thaiföldi üzemét, de nem szándékozik olasz munkahelyeket megszüntetni.
Az „olasz” márka első embere, Del Torchio, még szerdán elutazott Thaiföldre, hogy megszemlélje az új üzem építésének első lépéseit. Ez, valamint az ünnepek közeledte egyben azt is jelenti, hogy a további lényegi információkra, az érdekképviseletekkel történő tárgyalásokra legalábbis januárig várnunk kell.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »