Az Első Világháború utolsó évében készült a felvétel New Yorkban, ahol is egy Indian típusú oldalkocsis rendőrségi motorkerékpárt Colt-Browning géppuskával szereltek fel. Hogy a német ügynököktől tartottak-e, netán már akkor a hidegháborúra készültek, vagy egyszerűen a helyi bűnözés adott rá okot, azt nem tudhatjuk. Mindenesetre jól néz ki.
Később azután sajnos valóban harcászati eszköz lett a motorkerékpár, hiszen az oldalkocsi szerkezetek a második nagy világégés harcterein gyakran jelentek meg hasonló fegyverzettel felszerelve. A Szovjetúnióban pedig sokáig hadrendben is maradtak a géppuskás Uralok, amint azt az egyik legjobban sikerült gyári reklámfilmben is megfigyelhetjük (érdemes végignézni!) — íme:
Cimkék:
Múlt pénteken egy érdekes pletyka kapott lábra a spanyoloknál, Paris Hilton beszáll a motorversenyzésbe.
Elolvasom »Évente 18-szor kipakolni, összeszerelni, versenyezni, összepakolni, majd utazni tovább: nehéz egy GP csapat élete.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »
IGEN!
Engem anno jobban meglepett a Vespa harci verziója. Először azt hittem valami egyedi átépítés de széria volt:
Ha így haladunk, Borsodban a szolgálati FJR- eket néhány éven belül valami ilyesmikkel látják el
.
Ne vigyorogj! Nálatok is kell majd, csak egy kicsit később!
Tetszett, hogy az URAL megy a tankok előtt.
Lényegesen költséghatékonyabb, ha egy motor robban fel az aknán, mintha egy böszme tank. Kevesebb az emberáldozat is.
Még 2006-ban volt nálam egy oldalkocsihajtású Ural Sportsman 2 hétig. Mondjuk géppuska nélkül.
Aszfalton egy szinte használhatatlan borzalom volt. Amint laza és lehetőleg rossz minőségű talajra érkeztünk, egy kellemes, kiszámítható és jóindulatú motorrá változott. Annyira állat volt vele földúton motorozni, hogy azt azóta is visszasírom. Azt a motort érezhetően a tajgára építették.
Motorozni!
De az oldalkocsiban nem ülnék, amikor a tereppályán végighajtanak. Estére kész a rántotta…