Az Európai Unió nemes eszméi vagyis inkább annak nemtelen bürokratái egyre inkább megkeserítik életünket. Már 2008-ban felmerült annak a kérdése, hogy az EU polgárai által az EU-ban elkövetett (közlekedési) szabálysértések bírságát be lehessen hajtani, de azt csak most, egészen pontosan múlt hét csütörtökön fogadták el a tagországok közlekedési miniszterei.
Az EU statisztikái szerint az egyes országok forgalmának átlagosan ugyan csak 5 százalékát adják a külföldiek, de a gyorshajtási szabálysértések 15 százalékáért mégis ez a kis réteg a felelős. A halálos közlekedési balesetek mintegy háromnegyedénél az okok között a következőket lehet megemlíteni:
– gyorshajtás
– tilos jelzésen áthajtás
– biztonsági öv nem használata
– alkohol, illetve drog befolyása alatti vezetés
– bukósisak nélküli vezetés (motor/quad)
– biztonsági sáv indokolatlan használata
– mobiltelefon használata vezetés közben.
Eddig a legtöbb esetben a külföldiek megúszták a bírságot, hacsak nem állította meg a helyszínen az elkövetőt egy rendőr vagy csendőr – eddig csak néhány tagállamnak volt a bírságok kölcsönös behajtásáról szóló egyezménye. Az elfogadott javaslat szerint a fenti okokból kiszabott büntetés ezentúl az összes tagállam területén behajtható lesz, ami az elkövető honos rendőri szervezetén keresztül fog történni. Az EU ügymenete szerint a tervezett rangra emelkedett javaslatot még az EP-nek is el kell fogadnia, majd két éven belül azt a tagországoknak is be kell vezetniük jogrendszerükbe. A motorokra vonatkozó megszorítások mellett ez már szinte csak hab a tortán…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Én azt mondom, éljen! Most nem azért, de hányszor volt szó olyan esetről, hogy külföldi illető közlekedési kihágást követ el és nem tudják behajtani, mert szépen hazamegy. Csak azért, mert valaki külföldön van, még nem jogosítja fel szabálysértésekre. Sőt!
Normálisan kell közlekedni, és akkor sem itthon, sem más országban nem gyűlik meg a bajunk a hatóságokkal.
Különben is. A legtöbb közlekedési szabály nem azért lett bevezetve, hogy korlátozzanak minket, hanem hogy megvédjenek (másokat is) a közlekedésben.
Uff
Jómagam is helyeselem a döntés megszületését, bár egy kicsit értetlenül is állok előtte. Azt eddig is értettem, hogy ha a delikvens “nincs megfogva” akkkor ugrott a bünti, de hogy helyszínen sem lehetett beszedni a pénzt, az a vicc kategória
Azt hiszem szinte mindnyájunknak van (sajnos) ilyen “élménye” külföldről és (a rendőr jóindulatából történt elengedést kivéve) egyikünk sem tudott kibújni a fizetés alól Sajátos módon Nálunk még ilyen esetben is meglehetett úszni a bírságot Azt gondolom ez szimplán balf@szság volt a rendőrség részéről…
Elméleti alapon a dolog teljesen rendben van.
A gyakorlat (tapasztalat) azonban más mutat. Ez nem a szokásos “mocskos rendőrök” duma, saját (és közvetlen környezetem által is megélt) tapasztalat alapján vannak aggályaim…