Marie Hessel Dakar-versenyző készítette az alábbi diagrammot, amely a dél-amerikai versenyen induló motorosok gépeinek gyártók szerinti megoszlását mutatja be. A január 1-én Buanos Airesből rajtoló viadalon még nem kötelező a 450 köbcentiméteres lökettérfogat, 2012-től lesz az. Így egyelőre vegyes a gépek motormérete, azonban egyértelműen tolódik el a jövőre már általános irányba. Ugyanezzel párhuzamosan ugrásszerűen csökken a KTM-ek része a mezőnyben. Érdemes a néhány évvel ezelőtti számokkal összevetni a jövő évieket.
2009-ben 126 versenyző állt rajthoz az osztrák cég gépeivel, ez a szám 2011-re kevesebb mint a felére esik vissza. A Yamahák száma 2010-hez viszonyítva is 14-gyel magasabb, a Hondáké 12-vel, az Apriliáké 5-tel és a BMW-ké 3-mal. Meg kell említeni a Suzukit is, amely eddig mindig képviseltette magát a viadalon, most azonban nem szerepel a márka neve a rajtlistán. No és ne feledkezzünk meg az elmúlt évek befutóinak listájáról sem: mindenképpen meg kell említeni, hogy 2000 óta az összes Dakar-viadalt KTM-mel nyerték meg!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »