Tajvanon más szempontok szerint választanak járművet az emberek, mint Európában. Arrafelé a többség elsődleges szempontja a használhatóság, hiszen sokak számára a közlekedés egyetlen módját jelenti a kismotor. A mindennapok során pedig óhatatlanul felmerül a csomagszállítás, így nagy jelentősége van annak, hogy a robogót minél inkább fel lehessen málházni. Nekünk, európai gondolkozású embereknek persze nem kell célként magunk elé tűzni, hogy több méter magasan halmozzunk motyókat a járműre, na de ha őszintén belegondolunk: kinek nem esett volna már jól, ha hazafelé robogva be tud ugrani az Aldiba egy nagyobb bevásárlásra? Mondjuk egy rekesz sörért? Vagy kettőért?
Íme a megoldás: a tajvani SYM új típusa, a Gold Rich (eredeti nevén 金發財):
A nagytestű kétkerekűt úgy alakították ki a tervezők, hogy a lábtér kellően tágas és köbös legyen egy rekesz sör elhelyezéséhez (természetesen bármilyen egyéb láda vagy doboz is elfér ide), valamint a felhajtható utasülés helyén is tudunk terhet rögzíteni és szállítani. Győzött a funkció a forma felett: nem formatervezetten lekerekített felületeket találunk, hanem egyszerű teherhordó platókat. A meghajtásról amúgy egy 125 köbcentiméteres, egyhengeres négyütemű erőforrás gondosodik, a felgüggesztés rendkívül teherbíró, és a kis gép megvásárolható tárcsa- vagy dobfékekkel is, ráadásul hétféle színben.
Európai forgalmazásról nem tudunk, mint ahogy árról sem, de be kell vallanom, nekem határozottan szimpatikus a koncepció!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »