A legkisebb GP-kategória új szabályai

Versenysport
2010. november 10., szerda - TeeJay

A hétvégi valenciai futamon végre közzétették a GP legkisebb géposztályának szabályait. Az új Moto3 kategória létrehozásánál is a költségcsökkentés volt az egyik fő szempont.

Hirdetés


Cimkék:


Hozzászólások (5 hozzászólás)

vilmo -

Jogában áll hallgatni, bármi amit mond felhasználható Ön ellen 


XYZ -

Erre kíváncsi leszek.

R.I.P. 2T


eko -

 Pedált fel lehet rá szerelni, a lábbal hajtás elösegítése végett?

 


galoscsabus -

Sajnálom a kétütemű gépeket. Volt (van) valami sajátos bájuk, valami esszencia ami a steril négyütemből hiányzik. Megtanítottak lendületből, okosan motorozni, takzikázni és gondolkozni, ugyanakkor keményen tudtak büntetni a fakézért. Soha nem lesznek olyan látványos átdobós bukták, mint anno az 500-as és nem egyszer a 250-es érában a GP-ben!

De sajnos történt egy’s más mióta megalkották őket (kihaltak a dínók, lelőtték Lincoln-t, stb..), eljárogat felettük az idő. A piac nem keresi őket, a versenyeredmények nem épülnek be direkt módon az eladási adatokba. Várható volt a teljes kihalás, csak még odázták egy kicsit.

De nem hinném, hogy félnünk kellene az újtól! A Moto2-t hallatlan pesszimizmus-hullám előzte meg, még az is bőszen fikázta őket (ráadásul az első verseny előtt!!) aki talán nem is tudná elmondani két mondatban, mi a különbség a 2 és a 4 ütemű otto motor között.

Aztán kaptunk egy olyan szezont, ami az elejénél tapasztalható tapogatózás után bőven ellátott minket élvezettel. Szidták-hordták rendesen, Honda házi kupának degradálták (a 125 már nagyon régóta 90+ %-ban Aprilia belverseny, azt mégsem fikázták annyira), de a második felére összeérett a dolog. A hasonló technika végre meghozta azt, hogy a versenyzői vérmérséklet és az a bizonyos “van vér a pucájában” képesség döntött el sok mindent, nem az, hogy ki hány millió Euro-t tudott fejlesztésre költeni.

Bízom benne, hogy valami ilyent kapunk a 250-től is!


chiagochico -

A cikk teljes mértékben kielégitette információ éhségemet.

Köszönöm.

 


Előző bejegyzés

A legszebb motor az EICMA-n

2010. november 10., szerda
EICMA 2010

Következő bejegyzés

Devils Börze

2010. november 11., csütörtök
Devils Börze

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt