Retró a Kawasakitól

Újdonság
2010. november 09., kedd - TeeJay

Régi adósságunknak teszünk eleget, az október elején bemutatott Kawasaki W800-asról ugyanis eddig még nem számoltunk be nektek. Pedig érdemes!

Hirdetés


Cimkék:


Hozzászólások (13 hozzászólás)

XYZ -

Gyönyörú retró vas.

Nagyon tetszik és ha nyerek a lottón be is tolok egyet a garázsba.


Helmets on -

Szép..

A Triumph azért szebb:)

Ez nekem túl rettro.

Az a védplemez a kipudobra nem kéne…

 

A királytengely előnye, hátránya?

nem nyúlik…de…??


XYZ -

A Triumph is szép.De nem királytengelyes és egy tragédia a hazai márkaképviseletük.


Helmets on -

Ja tudom…

Pedig jó márka.

A királytengely meg érdekes és gondolom “örökdarab” de akkor miért nem használják?..nehezebb, helyigény??


eko -

 Látom piszkálja a csőröd.

A királytengellyel több probléma is van.
Először is a tengely torziós merevsége. A lánccal vagy szíjjal összevetve, csak sokkal nehezebb tengely képes azokkal egyenértékű torziós merevséget produkálni. Ami ugye nem tesz jót a felpörgési hajlamnak, vagy a precíz vezérlési időknek.
Ráadásul az egyenesfogazású kúpfogaskerekek borzalmasan zajosak. (Hasonlóan nehéz és zajos konstrukció Pl. a fogaskeréksor. Ezt sem nagyon alkalmazzák. )
A megoldás az ívesen-ferdén fogazott kúpfogaskerék. Ennek az előállítása egy igen költséges művelet: a kúpokat esztergálják, rámarják a fogakat, azután a majdani darabokat összejáratják, végül megedzik. Összeszerelésnél nemcsak a párok hanem a fogak helyzete is meghatározott. Ha valamelyik elem kopik, vagy sérül a későbbiekben, csak együtt cserélhetőek. 
Vagyis tömören: érzékeny a kopásra ezért az olaj minőségére is, csak nagy súly árán érhető el vele kellő precizitás, előállítása és javítása drága.
 
Mondhatnánk, hogy viszont karbantartást nem igényel, de egy olajban futó lánccal összevetve élettartamban nincs nagy különbség, viszont árban és a javitási költségeket illetöen a lánc a nyerö.


dani -

 Tényleg szép kis moci. 

Az jutott eszembe ezzel kapcsolatban, hogy nehezen hiszem, hogy karburátorral konkrétan nem lehet hozni a környezetvédelmi normákat. (Ad absurdum egy karbi is lehetne szenzorral visszacsatolt rendszer)

Valószínűleg csak arról van szó, hogy egy olyan karbi, amivel lehetne a normákat teljesíteni, nagyon megdobná a költségeket, és egyébként is csak a megunkfajta elfajzottakat vonzaná. 


chiagochico -

Na ezt nagyon eltalálta a Kawa. Remek  részletek, a tank fényezése és a logo egyszerüen meseszép . Megpihen rajta a szemem.


vilmo -

Királytengely helyett kardántengely lenne a király. 


Helmets on -

Köszönöm a választ!

 

Muszály volt megtudnom…

És ezzel a fogaskeréksorra vonatkozóan is választ kaptam.

 

környezetvédelmi normák:

 

Van olyan hogy másodlagos levegő befecskendező….ezt még használják?


eko -

 Nem. 

A lambdaszabályzás kifinomultabb és célravezetöbb.


Helmets on -

Mármint karbinál lehetne e használni hogy megfeleljen a normáknak?

 


eko -

 Melyik normának?

Euro4-nek szinte biztosan nem.

Különösen léghütéssel nem..


Helmets on -

Ja értem..

 


Előző bejegyzés

Zakó a Tigerrel

2010. november 09., kedd
Triumph

Következő bejegyzés

A legszebb motor az EICMA-n

2010. november 10., szerda
EICMA 2010

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt