Már jóval az októberi Intermot előtt lehetett hallani arról, hogy a Kawasaki egy igazi őskövület piacra dobását tervezi. A kölni kiállításon mutatták be hivatalosan a zöldek a W800 retrómotort. Ha a Kawasaki 2011-es palettájának a Z1000SX a legszebb, akkor a W800 a leginkább szívet melengető masinája. Nyilván a teljesítményadatoknak nem sok jelentősége van, bár technikai csemegéknek sincs híján a motor. Persze senki ne számítson motoGP technológiára, az érdekességet pont az avítt műszaki megoldások modern követelményeknek megfelelő formában való tálalása adja.
Bár a környezetvédelmi normák miatt nem karburátoros a keverékképzés, az injektorok megjelenésükben illeszkednek a masina majd’ fél évszádos nagy elődöt, az 1966-ban debütáló W1-et idéző formához. Az igazsághoz persze hozzátartozik, hogy a gép nem közvetlen előd nélkül született, a Kawasaki 1999-ben mutatta be a W650-et, amelyet 2005-ig gyártott is. Gyakorlatilag annak a masinának a viszonylagos gyengesége, illetve a kereslet ellenére szűkülő kínálat adta az indíttatást a megnövelt lökettérfogatú változat piacra dobásához. A furat 5 milliméteres növelésével a hengerűrtartalom 773 köbcentiméterre növekedett, amely még így is majd egy decivel kevesebb a közvetlen konkurenciát jelentő Triumph retro modelljeinek erőforrásához képest. A motor azonban megkérdőjelezhetetlen egyediséggel rendelkezik, amelyet a kétkerekűeken ma már nem, illetve csak a legritkább esetben alkalmazott királytengelyes szelepvezérlés képvisel.
Bár a Honda is kiadott egy retro modellt, a CB1100-at, a nemzetközi érdeklődés ellenére az egyelőre csak Japánban kapható. Ugyan a Kawasaki sem tervezi a motorkerékpár piacot meghódítani – legalábbis ezzel a modellel nem –, de az üdítő színfoltja a márkának, sőt gyakorlatilag az egész piacnak.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Gyönyörú retró vas.
Nagyon tetszik és ha nyerek a lottón be is tolok egyet a garázsba.
Szép..
A Triumph azért szebb:)
Ez nekem túl rettro.
Az a védplemez a kipudobra nem kéne…
A királytengely előnye, hátránya?
nem nyúlik…de…??
A Triumph is szép.De nem királytengelyes és egy tragédia a hazai márkaképviseletük.
Ja tudom…
Pedig jó márka.
A királytengely meg érdekes és gondolom “örökdarab” de akkor miért nem használják?..nehezebb, helyigény??
Látom piszkálja a csőröd.A királytengellyel több probléma is van.
Először is a tengely torziós merevsége. A lánccal vagy szíjjal összevetve, csak sokkal nehezebb tengely képes azokkal egyenértékű torziós merevséget produkálni. Ami ugye nem tesz jót a felpörgési hajlamnak, vagy a precíz vezérlési időknek.
Ráadásul az egyenesfogazású kúpfogaskerekek borzalmasan zajosak. (Hasonlóan nehéz és zajos konstrukció Pl. a fogaskeréksor. Ezt sem nagyon alkalmazzák. )
A megoldás az ívesen-ferdén fogazott kúpfogaskerék. Ennek az előállítása egy igen költséges művelet: a kúpokat esztergálják, rámarják a fogakat, azután a majdani darabokat összejáratják, végül megedzik. Összeszerelésnél nemcsak a párok hanem a fogak helyzete is meghatározott. Ha valamelyik elem kopik, vagy sérül a későbbiekben, csak együtt cserélhetőek.
Vagyis tömören: érzékeny a kopásra ezért az olaj minőségére is, csak nagy súly árán érhető el vele kellő precizitás, előállítása és javítása drága.
Mondhatnánk, hogy viszont karbantartást nem igényel, de egy olajban futó lánccal összevetve élettartamban nincs nagy különbség, viszont árban és a javitási költségeket illetöen a lánc a nyerö.
Tényleg szép kis moci.
Az jutott eszembe ezzel kapcsolatban, hogy nehezen hiszem, hogy karburátorral konkrétan nem lehet hozni a környezetvédelmi normákat. (Ad absurdum egy karbi is lehetne szenzorral visszacsatolt rendszer)
Valószínűleg csak arról van szó, hogy egy olyan karbi, amivel lehetne a normákat teljesíteni, nagyon megdobná a költségeket, és egyébként is csak a megunkfajta elfajzottakat vonzaná.
Na ezt nagyon eltalálta a Kawa. Remek részletek, a tank fényezése és a logo egyszerüen meseszép . Megpihen rajta a szemem.
Királytengely helyett kardántengely lenne a király.
Köszönöm a választ!
Muszály volt megtudnom…
És ezzel a fogaskeréksorra vonatkozóan is választ kaptam.
környezetvédelmi normák:
Van olyan hogy másodlagos levegő befecskendező….ezt még használják?
Nem.
A lambdaszabályzás kifinomultabb és célravezetöbb.
Mármint karbinál lehetne e használni hogy megfeleljen a normáknak?
Melyik normának?
Euro4-nek szinte biztosan nem.
Különösen léghütéssel nem..
Ja értem..