A rétestésztaként elnyújtott bevezetési kampány jelen szakaszában már megjelentek az új Tiger hivatalos sajtófotói is (lásd galériánkat), illetve legtöbb technikai részletét is ismerjük. Ennek kapcsán készült egy összehasonlítás, miszerint az angol újdonság kísértetiesen – mondhatni gyanúsan – hasonlít a BMW középkategóriás motorjára, az F800GS-re.
Nézzük, mely pontokon tűnt fel az eltúlzott mérvű egyezés.
– 800 köbcentiméteres, vízhűtéses motor? Stimmel.
– Acélcsöves váz? Stimmel.
– Feketére festett blokk? Stimmel.
– Feketére fényezett, könnyűfém hátsó villa? Stimmel.
– Magasra húzott, egyoldalas kipufogó végdob? Stimmel.
– 21-es első, 17-es hátsó kerék? Stimmel.
– Lánc szekunder hajtás? Stimmel.
– Az utaslábtartó kialakítása (két, hajlított cső fixen az acél vázhoz hegesztve)? Stimmel.
– Egyszerű csőből hajlított utaskapaszkodó? Stimmel.
– Hátsó csomagtartó plató kialakítása? Stimmel.
– Alsó motorvédelem kialakítása? Stimmel.
– A hűtő szélesebb a váznál, és oldalirányból csak némi műanyag protektor védi? Stimmel.
– Hosszú, fekete szívócső a “tank” mellett előre vezetve? Stimmel.
– Fekete keretbe illesztett ikerlámpák? Stimmel.
– A lámpák kontúrját követő, függőleges élekkel tagolt szélvédő, illetve annak mérete? Stimmel.
– Rövid és a kerék vonalát szorosan követő első sárvédő? Stimmel.
– A magasra húzott “csőr” kialakítása? Stimmel.
– Aranyszínű, fordított első teleszkópok? Stimmel.
– Négydugattyús első fékek ikertárcsákkal? Stimmel.
Most pedig az egyszerűség kedvéért nézzük a számottevő eltéréseket is (nyugi, nem lesz hosszú lista).
– Eltérő motorkonstrukció: soros háromhengeres a Triumphban és sorkettes a BMW-ben).
– Eltérően elhelyezett üzemanyag-tartály: a Triumph hagyományos helyen hordja azt, a BMW pedig az ülése alatt.
– Eltérő ülések: a Triumphé kétrészes (rossz nyelvek szerint olyan, mint az R1200GS-é), míg a BMW egybeszabott, klasszikus endúró-kivitelű.
Nos, ennyit sikerült összeszedni. A magam részéről nem vonok le messze menő következtetéseket a fenti felsorolásból, ezt a kedves olvasókra bízom inkább…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
– Fűzött küllős kerekek? Stimmel.
Nagyon tetszik ez a motor, legalább annyira izgatottan várom az első teszteket, mint az új ST1200-ét vártam.
Értem én, hogy a BMW tulajokat zavarja a sok negatív kritika (jellemzően nem BMW tulajoktól), de talán nem is olyan véletlen Sokakat irritál (engem is ), hogy alapból minden az Ő csodálatos motorjuk gyenge másolata, ügyetlen koppintás. Nem értek annyira a motorokhoz és nem is ismerek minden típust ezért is nem bonyolódom bele, hogy egyenként reagáljak a “hasonló” listára. Egyedül a BMW ”etalon” csőrt emelném ki, ami mielőtt a BMW “kitalálta” volna, már javában funkcionált pl. a DR Big-en (persze ezt nem emlegetjük) Valószínüleg a többi hasonló alkatrész is megtalálható más motorokon is, csak ugye azok nem számítanak mert nincs rajtuk a BMW logó. Érdekelne, hogy vajon van ma az enduró piacon olyan motor, ami nem a BMW gyenge utánzata ?!
Persze ez szigorúan csak az én véleményem !
A felsorolt pontok elég sok más hasonló motorra jellemzőek.
Eltérni tőlük ebben a kategóriában nem nagyon lehet és nem kell…
Ha meg nem rendelkezne ezekkel a tulajdonságokkal akkor meg az lenne a baj.
Pl dupla tárcsa…ha nincs akkor az a baj hogy miért nincs..
Meg a többi is ilyen…
És lehetne mondani hogy “bezzeg XY, bezzeg a BMW..”
Csupán érdekességként említem meg, hogy a forrás egy angol site és angol újságíró volt, akinek feltűnt a roppant nagyfokú hasonlóság.
Arról nem tudok nyilatkozni, hogy a kolléga vajon BMW-fanatikus, avagy sem. Amúgy én személy szerint (habár ilyen motorom van) egyáltalán nem érzem magam elvakult márkarajongónak. Amikor valaki nagyon jó motort csinál, azt el kell ismerni. Ennyi.
Mivel pedig az F800GS egy nagyon jó motor, vélhetőleg a Tiger800 is az lesz – főleg, hogy a Triumph háromhengeresei talán a világ legjobb blokkjai! Imádtam mindet, amihez eddig szerencsém volt.
Ezek szerint egy angol cikkre reagáltam Sosem hittem volna, hogy angoltudás nélkül egyszer erre is képes leszek…
egy első és egy hátsókerék, stimmel
hogy ez mekkora hülyeség!
a lényeges dolgokban amitől motor a motor, pl hengerszám, teljesen eltérő.
az hogy külsőleg hasonlóságok vannak, a trend miatt van.
hányan is követik a divatot öltözködésben?
Lehet, hogy ennyi minden stimmel, de ez nem azért van szerintem, mert fogtak egy BMW-t és lemásolták, hanem, mert a BMW-n jól funkciónáló kialakítás egy Triumphon is ugyan olyan jól fog szerepelni.
Vehetnénk a SuperTeneré és az AfricaTwin példáját. Szinte ugyanúgy néz ki a két motor, mégsem koppintás egyik sem, inkább a felhasználási körülmények által megkívánt forma az ami jól látható mindkét modellen.
Jesszusom. Ennyire pang a motorvilág, hogy már nincs miről írni? Már meg se haragudjatok, de ezt a cikket átvanni és leközölni nem ide való volt. Ez a Tiger-GS800 összehasonlítás nekem kicsit olyan volt, mint ha a fókuszban valami celebekről beszélnének, hogy mit vettek fel, vagy egyforma autójuk van stb.
Ha ezt az összehasonlítást a feleségem írja akkor el is fogadom, mert tényleg ilyen-olyan színű egyes alkatrész rajta, meg küllős a kereke annak a két motornak de ennyi.
Egyedüli dolog amiben hasonónak lehet nevezni (és tényleg lényeges) az orr kialakítása, a többi még koholmánynak is gyengus.
Angol cikk ide vagy oda, ez tényleg elég gyenge írás. Az azonos kategóriába tartozó motorok általában egy csomó dologban hasonlítanak egymásra. Ilyen listát lehetne készíteni 2 tetszőlegesen kiválasztott szupersport, chopper, cruiser, cross stb. motorról is.
Le kéne már szállni a BMW fellegekből szerintem. Ez az angol cikk baromság, tényleg bulvár szintű. Az, hogy itt leközölték nem feltétlenül baj, hiszen nem a tesztek között van. Legalább kommenteljük, most úgy is esik az eső.
A fényezést/festést felróni mint hasonlóságot mind a kettő fekete? Az eszem megáll
Jó motor a BMW szó sem róla de ez már túlzás, ez ingerküszöbb feletti volt .
Ez meg feltette a pontot az Í re:
“Eltérő ülések: a Triumphé kétrészes (rossz nyelvek szerint olyan, mint az R1200GS-é), míg a BMW egybeszabott, klasszikus endúró-kivitelű.”
Szóval ami nem hasonlít (egyedi benne) az is BMW másolás.
Elso ránézésre is szembetuno az eggyezések tomege, valoszinu, hogy ezt maga a kategoriábol is fakad. A BMW népszerusége tagadhatatlan, de alig találkozom Angliában 800assal, foleg az 1150-1200 GS az, amivel tomve vannak az utak. Az eladási indexet is az utobbi vezeti. Mellesleg emlitem csak, Tenere 1200as, amelyet az egyik portálon “ujjabb szeg a Yamaha koporsojába”szoveggel jellemeztek, teljes kuriózum az utakon.
Visszatérve a Triumphoz, az eheti MCN már 6 oldalas tesztet kozol rola. A blokkja lessz a nyero, a kéthengeres BMW800as blokkot nagyon sok kritika érte, személyesen , sajnos nem volt szerencsém hozzá. Nem csak a teljesítményét, hanem a charakterisztikáját is kritika illette. Az igazi kemény utés az lett volna, ha a Triumph, bár egyetlen motorjuk sem az, kardánmeghajtással hozta volna ki az uj modelt.
A Yamaha még megteheti…