Az endúrók alkonya

Jog
2010. október 25., hétfő - TeeJay

Alig két hete véglegesítette motorkerékpárokra vonatkozó ajánlásait az EU. A történet folytatása a ma népszerű endúrók termelésének végét jelenti.

Hirdetés


Cimkék:


Hozzászólások (22 hozzászólás)

FeR1 -

A probléma ott kezdődik, hogy, ha valaki valamit a fejébe vesz, akkor az Isten sem tudja megmásítani a véleményét. Van ez így, csak ne kerüljön ilyen magas, döntéshozó pozícióba az illető.:(


vilmo -

 Egyszerű lesz a megoldás, akár középtámaszon elpörgetve a hátsó kereket, vagy a biztosítékot kivéve vagy rárakva egy saját kapcsolót az áramkörre, nem nagy ügy. Ezek a tornából felmentett élhetetlen balfékek úgysem fognak ki a mérnöki találékonyságon  Mikor a franciáknál megjelent a 100 lóerős új vmax, pár napon belül az összes motoros fórum részletesen dokumentálva lehozta hogy milyen egyszerű kiiktatni a tiltást. Ennyit ér az ilyen szabályozás.


nitrobi -

Nem az a baj, hogy nem lehet kiiktatni,(persze, hogy ki lehet)  az a baj vele, hogy a motor árát emeli meg drasztikusan.

A 150 ccm es motorra már fog kelleni

 


eko -

Vajon milyen indokok alapján utasították el az ABS kikapcsolhatóságát?


Macko -

Nyilvánvalóan azzal, hogy még ha akarod se sodorhasd magad veszélybe. Elmész terepezni, visszatérsz az aszfaltra, elfelejted visszakapcsolni és azonnal el is pusztulsz!

Az autókban is kizárólag a menetstabilizáló rendszerek iktathatók ki, a blokkolásgátló soha. Mi is ki szoktuk venni a biztosítékot…

Hogy a motoroknál a terephasználatot egyes esetekben nem csak kellemetlenné, hanem kimondottan veszélyessé teszi, azt nem tudom, mivel hárítják el. Sajnos nagyon szomorú az egész, hiszen kikapcsolhatatlan ABS-szel tisztességes terepmotort nem tudok elképzelni.


TeeJay -

eko!

Fogadd el, egy hülye, gondolkodni és magára vigyázni képtelen adrenalinfüggő élvhajhász ember, azaz motoros vagy. Legalábbis úgy tűnik, Brüsszelben ezt gondolják rólunk.

Én kérek elnézést, hogy esetleg rontom a méltóságos hölgyek/urak statisztikáit…


dani -

 Autón sem lehet kikapcsolni, gondolom egyszerűen ezért. 

De pl a Jeep Warangleren valahogy  ha jól emlékszem felezőben valamekkora sebességig nincs ABS.

Lehet terep motorra is kitalálnak valami ilyet. 

Egyébként meg a motor középtávon tiltott dolog lesz közúton szerintem. A küszöbön állnak az önnavigáló autók, hogy fog ebbe a világba egy motorkerékpár beilleni?

 

 


dani -

 >a biztosítékot kivéve 

Ez igaz, de már most elmondom (bár nem akarok tippeket adni), hogy ha egy motor egy baleset részese lesz, és ilyen házi megoldást találnak benne, akkor a motorost teszik felelőssé.

Lehet, hogy pesszimista, de nekem sajnos reálisnak tűnik, az alapján, amerre haladnak a dolgok. 

 


FeR1 -

Különben is pusztuljanak a terepen motorozók/autózók! Tönkreteszik a környezetet, kitiporják a havasi gyopárt, riogatják a fülesbaglyot, a frászt hozzák a Józsi bácsira, amint a mezőn kaszál, ráadásul a levegőt is szennyezik. Pfuj! Maradjon mindenki szépen az aszfalton! 😀

 

//nem gondoltam komolyan, mielőtt még valaki kötélért kiáltana…//


Macko -

Persze, de az ember a saját motorján nyilván beépít egy kapcsolót erre a célra. Az autó, amit én említettem a vezetéstechnikai tréningekre használt BMW 320d. Németországban kizárólag zárt pályás tréningekre használják az autókat, ott is van a kesztyűtartóban egy kapcsoló, amivel megszakíthatod az áramkört. A Magyarországon használt kocsik viszont hétköznapokon kölcsönzős autóként futnak, így nem lenne szerencsés, ha egy kapcsolóval simán ki lehetne iktatni egy ilyen rendszert.

Na ezért vesszük mi ki a biztit, ha az ABS nélküli helyes féktechnikát szeretnénk gyakorolni vagy bemutatni.


eko -

“Az autókban is kizárólag a menetstabilizáló rendszerek iktathatók ki, a blokkolásgátló soha.”

 

A terepjárókban kikapcsolható. Persze nem a pláza terepjárókról beszélek, hanem az igaziakról. (MB G klasse, Steyr, Land Rover.)

Egyébként valóban nem olyan nagy kihívás kiiktathatóra alakítani a rendszert.


TeeJay -

“Lehet, hogy pesszimista, de nekem sajnos reálisnak tűnik.”

Nem vagyok egy nagy “ámerikás”, de az ottani “szabadság” ebből a szempontból jobban tetszik. Te dönthetsz: itt vannak ezek a biztonsági eszközök, támogatjuk a használatát (alacsonyabb biztosítási összeg stb.), itt vannak az előírások. Mehetsz “bármivel”, de felelősséget vállalsz azért amit csinálsz: ha nem felelsz meg a szabályoknak és Te vagy a hunyó egy balesetben, akkor beszoptad.

Ez a hozzáállás jobban tetszik, mint a hülye vagy édesfiam és ezért kötelező…

Nem szívlelem az ABS-t, de volt már pár helyzet, hogy jobb lett volna, ha van. Ugyan egy kikapcsolható ABS-szel sem lesz olyan a fék, mint egy hagyományos, de azzal legalább még mindig megvan a döntési lehetőségem.


eko -

“Te dönthetsz: itt vannak ezek a biztonsági eszközök, támogatjuk a használatát (alacsonyabb biztosítási összeg stb.),”

 

Majd’ leestem a székröl, amikor megtudtam, hogy az autómra azért drágább a casco mert ESP-t rendeltem bele.

Egy olyan modellnél amelyben még ABS sincs majdnem 10%-kal lett volna kedvezöbb.

Persze ez nem EU, hanem magyar sajátosság.

Mindenesetre gratulálok a döntéshozónak!


vilmo -

 Ha valaki attól fél hogy kiszedett biztosítékkal történik a baleset és emiatt elmarasztalják az rakjon be egy átégett darabot. Esetleges baleset után ha ezt valaki észrevételezi akkor a szokásosnál is hülyébb képet kell vágni és mellébeszélni, kiégett micsinájjak nem vagyok szerelő… A kapcsoló beépítés már meredek téma, ha azzal van bukta akkor vinni kell a balhét.


Helmets on -

Elég baj hogy sokszor azok döntenek akiknek közük nincs a dologhoz…

Miért nem lehet azt hogy olyan döntsön aki ért is hozzá?

 

Milyen lobbinak jó ez?

Biztosítók?

Mindíg ez a korlátozás, szabályozás..


manko92 -

egy kérdés:

A már forgalomban lévő motorokra is kötelezik vagy csak úgy lehet őket forgalomba helyezni?


TeeJay -

Új forgalomba helyezés, bár ez már egy ideje nem kérdés.


manko92 -

bocs


FeR1 -

Érdekes lenne a Pannónia TLT-mre ABS-t rakni, ha forgalomba szeretném helyezni:D


Quattroman -

lelki szemeimmel látom hogyan értékelődik fel a ’06 gyártású Caponordom amit KIKAPCSOLHATÓ ABS rendszerrel gyártottak.


mpali35 -

Mit nem adnék én egy kikapcsolhato ABSért. A 2002es RTn tud akkora meglepetést okozni, s  egybe van épitve a szervofékkel, igy kiirthatatlan. Bár ha az egész rendszert, ami a tank alatt lapul hatalmas kockaként, a polcra helyezném ki, s áthidalnám sima flex fékcsovekkel……….. Az EU meg kimondottan motorkerékpárellenes.


markaszerviz -

Mindig leht nyavajogni mindenért, pedig mindent meg lehet szokni. Amíg nem volt ABS, senkinek nem hiányzott, most, van és sztem hasznos is, most mindenki ki akarja kapcsolni. Sok cimborám el sem tud anélkül indulni, míg minden 3betűset ki nem kapcsolt, én is örülnék, ha inkább be kellene őket kapcsolni, mert én mindig elfelejtem. Menet közben pedig már tudtommal semmin nem kikapcsolható az ABS. Miért nem? Mielőtt valaki elárulja, nem is érdekel, inkább megtanultam, hogy siratófalon lefele, ha előtte valamiért elfordítottam a kulcsot és vissza, akkor inkább hagyom a féket a fenébe és jöhet a kedvenc anyagom, amit egyetlen szabályozás sem vehet el, az adrenalin!


Előző bejegyzés

Változott az Onroad

2010. október 23., szombat
Onroad

Következő bejegyzés

Írj képaláírást ehhez a képhez!

2010. október 25., hétfő
Írj képalát

Ezeket olvastad már?

A bors osztrákul is kicsi, de erős: KTM 390 Adventure teszt

2021. október 25., hétfő

Ne legyints: egy A2-es jogsival vezethető motor is lehet teljes értékű túragép. A KTM 390 Adventure kitűnő példa erre!

Elolvasom »
Új motor teszt

Összevont osztályok: Honda NC750X DCT (2021) teszt

2021. október 18., hétfő

Az egykor talán szebb napokat látott NC család 2021-re egy tagúra olvadt. Az NC750X egyesítené valamennyi korábbi előnyeit.

Elolvasom »
Új motor teszt

Kánikulától az őszig: jól szellőző és variálható W-TEC ruhák

2021. október 04., hétfő

Videónkat még a rekkenő hőségben rögzítettük - de ezek a W-TEC ruhák most, kora ősszel is remekül hordhatók robogón vagy motoron.

Elolvasom »
Kiegésztő teszt

Hat éves a Motorosbiztosítás, vagyis a Protektor

2021. augusztus 18., szerda

Az immáron hat éves motorosbiztosítás, a Protektor múltjáról, jelenéről és jövőjéről beszélgettünk. Rendhagyó módon, motorpróbálgatás közben.

Elolvasom »
Interjú