EU: tettek helyett szöszmötölés

Jog
2010. október 13., szerda - TeeJay

Testet öltött az EU motorokra vonatkozó új javaslata, mely 2013-ra be kell épüljön a tagországok szabályozásába.

Hirdetés


Cimkék:


Hozzászólások (10 hozzászólás)

alvaro -

Érdekelne azért az a tanulmány, szinte biztos vagyok benne, hogy valamit ferdítettek vagy kihagytak, esetleg speciális esetről van szó, amikor tényleg az a terhelőbb (amiről aztán minden bizonnyal az akku tehet, ami egy igazi átok – vagy esetleg az, hogy minden energiát hőerőműből szedtek…)

(Kár, hogy valószínűleg úgyse lenne türelmem elolvasni )


TeeJay -

Egy svájci kormányzati kutatólaboratórium készítette, a lényege, hogy jelenlegi technológiák mellett egy max. 3,9 L fogyasztású diesel kevésbé terheli a környezetet, mint egy elektromos hajtású jármű (akkuk gyártása, töltése, megsemmisítése inkluzív) – egy kis, közepes hengerűrtartalmú diesel motor ezt az értéket simán hozná. A helyzet csak akkor javulna az elektromosok előnyére, ha széles körben eltejedne a megújuló energiák hasznosítása – “egyelőre” nem ez a helyzet, messze nem.


nitrobi -

Egy dolgot mindig kihagynak ezekből. Mégpedig a technikai fejlődést. Mindig csak a jelenlegi technikára és technologiákra alapozva készítik el ezeket, ami a jelenlegi állapot alapján mutat valamit. Elleneben  akár 5év múlva már rendelkezhetünk olyan technologiával, eljárásokkal ami teljesen megváltoztatja az egészet.


TeeJay -

Ezt hívják naiv optimizmusnak?!


Helmets on -

“szigorodó normák (Euro 4 és 5)”

 

Mindíg feleslegesnek tartottam a motorok károsanyagkibocsátásának csökkentését.

Egyszerüen nincsenek annyian hogy kimutatható legyen a szennyezésük..

Így meg csak nehezebbek, drágábbak lesznek.

 

“elektromos hajtású masinák összességében jobban terhelik a környezetet,”

 

Na ja.

Azt az akkut elő is kell állítani, ami lehet környezetsznnyezőbb mint legyártani egy dízel blokkot.


Manó -

Az elektromos motor közvetlenül nem termel CO2-t, meg káros gázokat, nade: a motort tölteni is kell, az elektromos áram nagy részét pedig szén-olaj stb. tüzelésű erőművekben állítják elő.

Így előfordulhat, hogy az egy töltéssel (kb.100km) a levegőbe juttatott CO2 mennyisége magasabb lesz, mint amit a benzines motor ezen út alatt kipöfög.

Az, hogy a jelenlegi helyzet megváltozna, nem 5 éven belül várható.

 (Az EU meg tehet egy szívességet…)


vilmo -

 zöldáram > hidrogén > üzemanyag cella. Ennyi. Aki ennek aktívan-passzívan-bármi módon útjába áll azt azonnal tételes adóellenőrzés és vagyonosodási vizsgálat alá kell vonni, látni szeretnénk hogy mire költötte az olajlobbitól kapott kenőpénzt 


MGP -

Engem is érdekelne egy ilyen tanulmány, pont Svájc-ból ahol nagyrészt vízerőművekből kapják az áramot. A legeldugottabb helyeken is tározókba botlani, és csak a látható része, de ha egy ilyen erőműnél néha átböngészi az ember a kirakott táblákat akkor látja, hogy milyen hihetetlen rendszerek dolgoznak ott, 20-30 km-el arrébb lévő tengerszemekből alagútrendszeren gyüjtik a vízet és a szintkülönbségből származó energiát. Szélenergiát olyan szerkezetekkel fognak be mint a Savonius rotor, Archimedesi-spiral, meg szélkürtők. Zermatt-ba már tíz évvel ezelőtt is csak az ott gyártott elektromos kocsikkal lehetett közlekedni, és vagy két éve mikor megjelent egy hír az egyik olasz elektromos auto-gyár beinditásárol, másnap megjelent a hír, hogy Svájc két évre előre felvásárolta a teljes kapacitást.

szóval nem nagyon hiszem, hogy annyira forsziroznák a takarékos dieselt.

Még egy szó az aksikról .. nemrég ment egy műsor róluk. A hagyományos aksik teljesen és baromian egyszerüen újrahasznosíthatóak. Az aksisav semlegesíthető, utána egyszerüen ledarálják majd az örlemény megy egy vizes válogatóba, a műanyag feluszik, az olom lemerül ..mindkettő gyakorlatilag azonnal olvasztható be új aksiba, valami 2-3 százalék veszteségről beszéltek. A mostani legfejlettebb tipus a Li-Polimer kicsit bonyolultabb, de ott is jó az ujrahasznosíthatósági arány.


Helmets on -

A hidrogén cellás megoldás drága nehéz előállítani és tárolni…

Az akkuk meg nehezek.

Ha a feltöltésük ugyanugy szennyező erőmüvekből származik akkor sok értelme nincs..


p.tom -

Az optimális minimumra kell törekedni. Mert “hajózni muszály” mondták már a rómaiak is. Lehet EURO normákkal csökkenteni, bár elhangzott alább, hogy motorok számát és megtett kilométerét tekintve valószínűleg felesleges. Nézzük csak a világ más területét, egy kis idézet:

Vakfolt a klímavédelmi politikában

De amikor eljön a pillanat, hogy a rossz hírt eljuttassák az átlagpolgárhoz, a politikusok hirtelen kényes helyzetben vannak. A mezőgazdaság a vakfolt a német kormány klímavédelmi politikájában. A gazdák többnyire mentességet élveznek az üvegházgáz kibocsátás 40%-os csökkentésének ambíciózus programja alól – az 1990-es szinthez képest 2020-ig, olyan módszerekkel, mint az otthonok jobb szigetelése, energiatakarékosság, és benzin helyettesítők használata. Irónikus módon a német mezőgazdaság 133 millió tonna CO2-dal egyenértékű kibocsátásért felelős, így közel van a közúti közlekedésnek tulajdonítható 152 millió tonnás kibocsátás szintjéhez.

 

Akkor lehet a motorokon csiszolni, javítgatni, de minek. A gyártás, fejlesztés mennyi többlet szemetet eredményez? Fejlődés persze, de racionalitás keretein belül. S nem az üvegház hatás meggátlása a cél, hanem törekedni a felesleges kibocsátások megszüntetésére, s máris nyerők vagyunk.

 

Szerencsére még nem tartunk ott, hogy választani kell a kérődző állatok és a motorozás között. Bár marhák mindenhol vannak…

:oD


Előző bejegyzés

Horrorisztikus reklám

2010. október 12., kedd
Videó

Következő bejegyzés

Legyél Te is fénymotoros!

2010. október 13., szerda
Ruházat

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt