A szezon végét mi sem jelzi jobban, hogy nyakunkon vannak az ősz végi kiállítások. A rossz idő beköszöntével a motorozás szerelmeseinek egy izgalmas alternatívát jelent az új modellek bemutatása, azok kitárgyalása. Ugyan már számtalan pletykát olvashattunk és kiszivárogtatott képet láthattunk, azonban az igazi show most kezdődik. A Triumph talán legnagyobb becsben tartott modellje, Speed Triple is megújul 2011-re, ahogy azt korábban felvetették avatott források. Bár akkor még csodaváró jelleggel drasztikus súlycsökkentésről rebesgettek a szaksajtóban, az eredmény nem lett olyan látványos. Az erőforrás ugyanaz, mint az előző modellben, azonban a karakterisztikát átalakították, ami a számokban is megmutatkozik: 128 helyett 135 lóerős csúcsteljesítmény, 103 helyett 111 Nm-es nyomatékcsúcs. A szerkezet menetkész tömege kapcsán némi ellentmondást vélek felfedezni, ugyanis a hivatalos lapon 219 kg-ot említ a gyártó (régi vs. új), a hírek szerint azonban a masina három kilogrammot fogyott, így az csak 214 kg. Magyarázat lehet, hogy a motorhoz már kínálnak ABS-t is, a biztonsági berendezés nagyjából fedezi ezt a különbséget. Mindenesetre jó hír, hogy majd fél-fél kilogrammal csökkent az új kerekek tömege, ami előnyös a kanyarodáskor, agresszívabb, sportosabb stílust tesz lehetővé. A legnagyobb változást mégsem ezek a jellemzők jelentik.
A masina egy megújult vázra épül, amelynek megalkotásakor a mérnökök a sportosabb, agresszívebb vezetési stílust tartották szem előtt. Ugyan a tengelytáv megnövekedett, a hátsó gumi immáron 190-es (5,5-es kerék helyett 6,0-ost kapott), azonban az egész geometria sokkal inkább a motor elejére helyezi a (hang)súlyt – maga az akku is átkerült a villanyak mögé. Az első villa a szokásos 43 mm-es, teljesen állítható Showa teleszkópokból áll, a hátsó rugóstag azonban új, már csak 130 milliméteres úttal rendelkezik. A fékek gyakorlatilag ugyanazok a darabok, a már megszokott 320-as tárcsákba 4 dugattyús, radiálisan szerelt Brembo nyergekben elhelyezett fékpofák harapnak elöl, míg hátul egy új, 255-ös tárcsa segít a lassításban. A számítógép és a kijelző is megújult, köridő-mérő mellett a gumikban lévő nyomás megjelenítésére is felkészítették a kijelzőt. Ugyan a Triumph jövő évi katalógusában már egy-két érdekes részlet nyilvánosságot kapott, akárcsak a Tiger 800 esetében, az új „külsőt” még szokni kell – a megszokott dupla körlámpa a múlté, bár az új világítótestek még őrzik a masina karakán stílusjegyeit.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Szeretem a Triumph vasakat,de szerintem a Speed Triple kerek lámpákkal sokkal jobban nézett ki.Persze ha hozzám vágnák nem dobnám ezt se vissza,frankó kis gépezet.
Bizony, kerek lámpákkal szebb.
Remélem lesz hozzá a régi is kapható.
Akkor én vagyok az egyetlen aki így találja a legszebbnek ezt a vasat.
Egyetlen szépséghibája volt a kerek, öreges lámpa (szerintem).
Már akkor is ő volt a kedvencem, de így…
Ilyet kérek jövő karácsonyra.