Napokkal ezelőtt már megjelentek az első gyári fotók és a technikai leírás az új párosról, amely a gyár szándékai szerint újraértelmezi a luxusmotorok szegmensét, és komoly kihívást támaszt a Honda Goldwingnek. Tegnap, a kölni Intermot sajtónapján hivatalosan is bemutatkoztak a motorok, ezzel egyidőben pedig a nagyon szép és jó minőségű sajtófotók is publikussá váltak.
Technikai részleteit tekintve az új motorok sok szempontból újdonságot jelentenek. A bajor motorokban először jelenik meg a cég négykerekűit legendássá tevő soros, hathengeres erőforrás. Mégpedig nagyon kompakt méretben, hiszen alig szélesebb egy soros négyhengeresnél (ugyanilyen lökettérfogat esetén, természetesen): az 1649 köbcentiméteres blokk teljes szélessége 555 milliméter; tömege kuplunggal, váltóval és generátorral együtt pedig 102,6 kilogramm. A 160 lóerős teljesítmény és a 175 Nm forgatónyomaték is figyelemre méltó számok, azonban talán többet mond, hogy már 1500-as fordulaton több mint 120 Nm áll a vezető rendelkezésére! A tömeget tekintve egyébként mindenhol igyekeztek takarékoskodni, így a GT változat 319 kilogrammot, míg minden luxussal felszerelt testvére, a GTL 348 kilogrammot nyom a mérlegen. A gyár hangsúlyozza, hogy a tömeg mellett nagyon fontos tervezési szempont volt annak elosztása, amely minden körülmények között tökéletesen kiegyensúlyozott viselkedést garantál.
Ezt segítik az elektronikus kiegészítők is: a kormányról vezérelhető a futómű beállítása (ESA II.), a többféle üzemmódba állítható menetvezérlő elektronika (DTC), vagy az adaptív kanyarvilágítás is (a xenonfény a szériafelszereltség része!). A központi, 5.7 colos színes TFT kijelzőn megjelenő menürendszert az R1200RT-n megismert, a bal kormányon elhelyezett kontrollerrel vezérelhetjük, így a motor összes paraméterét a kormány elengedése nélkül tudjuk szabályozni akár menet közben is. A futómű természetesen elöl Duolever, hátul Paralever rendszerű, a fékezést pedig a legújabb generációs, részleges kiterjesztésű ABS teszi hatékonyabbá.
A két kivitel fő eltérése egyrészt az utaskényelemben, másrészt felszereltségben jelentkezik. A GLT változaton alapfelszereltség a hátsó topcase is az integrált háttámlával, illetve itt minden az utas legteljesebb kényelmét szolgálja. Ennek megfelelően a gyár a GT-t inkább a sportos túrázók motorjának pozicionálja, míg a GLT a luxust hivatott szolgálni. Itt már nem kell fizetni a fedélzeti HIFI-rendszerért sem, amely szintén fejlődött elődeihez képest. A gyári navigációs rendszer értelemszerűen integrálható ennek akusztikájára.
A magunk részéről alug várjuk, hogy vége legyen a lassan sajnos megérkező télnek, és 2011 elején reményeink szerint kipróbálhassuk a bajorok újdonságait!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Értik a dolgukat a BMW-nél. Nem vagyok ennek a kategóriának a híve és potenciális vevője, de ezek a motorok gyönyörűek!
Die deutsche GoldWing
Ez a GT eszméletlen. 40. szülipara meglepem magam egy használttal. Már csak 12 év, addig kiforrja magát 😀
Ez azért nem Gold-Wing kategória, annál szemre kisebb, ha majd egyszer kit-car-t építek akkor gondolok majd ennek a motorjára is. 102 kiló 160LE nem rossz…
Valóban nem.
Ezzel valószinüleg lehet kanyarodni is..
Ejj mekkora bálnák…
2 kerekű autók..
Ez a sor6 dolog nem jön be azért..
“a xenonfény a szériafelszereltség része”
Azért megnézném azt a lámpát Luxmérővel. Trendi meg mittomén de nem feltétlen jobb!
Bár nem az én világom,de ha ebből a kategóriábol kéne választanom nagyon sanszos lenne a bálna bömbi.
“Azért megnézném azt a lámpát Luxmérővel. Trendi meg mittomén de nem feltétlen jobb!”
De! Feltétlen jobb.
(Már ha a jobb alatt a erösebb és precízebben irányitott fénnyalábot értjük.)
A ködlámpa elvileg azért sárga, mert az a spektrum jobb látást eredményez a párás, ködös időben.
A Xenon spektruma épp a másik irányban tér el a normál izzótól, tehát vagy a fizika álláspontja változott azóta, vagy a Xenon rosszabb ködben, mint a sima izzó.
(Vagy az is lehet, hogy amennyivel erősebb, az kikompenzálja azt, hogy egyébként meg rosszabb, nem tudom.)
Lehet, hogy Helmets erre gondol.
Őszintén szólva én nem láttam semmilyen utalást a ködlámpára.
Az erősebb fény ködben nem előny, mert a köd(víz)cseppekről visszaverődik és nem látunk semmit. Ezért ködfényszoróban nem is lehet ívkisüléses fényforrást alkalmazni.
Szerencsére ennél a motornál már alulra, közelebb a talajhoz helyezték el, ahol ritkább a köd.
Most még használom néhány évig az RT-t, de itt van a következő motorom!