A tavalyi EICMA-n a BMW prezentálta a Concept6 elnevezésű tanulmányt, amely a bajor gyártó autóiból ismert, kiegyensúlyozott járású sorhatos erőforrásainak kétkerekűek meghajtására alkalmas változatának ígéretével kápráztatta el az arra fogékonyakat. Ugyan néhány évtizede még mereven elzárkóztak az ilyen szörnyek építésétől, de a világ mára megváltozott: most ez kell a sikerhez. A kimondva-kimondatlanul amerikai piacra tervezett mega-túramotorról még tavasszal tartottak egy sajtótájékoztatót a sajtónak, akkor láthattuk a motoron kívül az egyik legérdekesebb részletet, a kanyarodás- és dőlésszög figyelembevételével működő adaptív fényszórókat. A motorról egy kémfotó is előkerült korábban, azonban az első, a teljes járművet mutató képet csak most szivárogtatták ki. Ordít róla, hogy ez egy stúdiófotó-sorozat lebutított változata. A két beígért változat közül a képek a GTL, azaz a teljes felszereltségű modell látható – sajnos rossz minőségben. Remélhetően hamarosan, a kölni Intermot kiállításon debütál a masina, és megismerhetjük annak minden részletét.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
“A kimondva-kimondatlanul amerikai piacra tervezett mega-túramotorról még….”
Ja akkor már értem…
Mert ugye alapból hova kell már tovább vibrációmentesíteni, meg minek a 6 henger?
Azért sajnálom hogy ilyenekkel vacakolnak, ahelyett hogy végre pl hidrotőkét tennének minden motorba….
Kicsit idejét múltnak érzem hogy még ez megmaradt.
De hát azt gyártanak amire igény van…
Amúgy nem túl nagy vizuális élmény ez a motor!
Jönne amúgy valaki? Csakhatnánk egy jó kis motorozást Köln-be…
Biztosan jó lesz annak aki ilyet szeretne, bár számomra ebben a kategóriában a GoldWing az etalon. Mondjuk ez most könnyedén változhat, mert azért gyanítom, hogy technikailag a BMW most nagyot dobott a kategória mércéjén. Kérdés persze mindez mibe kerül ?!
A szélvédő alatti légbeömlő (?) csak nekem tűnik csálénak ?
A GW már majdnem 10 éves konstrukció, Nem lesz nehéz nála jobbat piacra dobni.
Bár nekem túl steril volt az is és az LT is.
Érdekes, hogy pont a GW korát emlegeted: pár hete olvastam, hogy a gyártás japán újraindítása új modellt is jelent(het). Sajna nem ütötte meg az infotartalom azt a szintet, hogy írjak is róla.
Mit említettem volna?
Nincs még egy motor ebben a kategóriában, amely ekkora részesedéssel bírna. Bár csinál pl. a Kawa is ilyen cirkálót, de ahogy most nekem sem, úgy másoknak sem ez jut eszébe, ha szóba kerül ez a szegmens..
Hová tünt az ürlény? 🙂
Inkább valami zaftos krúzert vagy retro naked-et csinálnának, mióta nincs R1200C csak a teknósodás megy pedig vannak ott hagyományok rogyásig.
eko,
A konstrukció korán volt a hangsúly, nem a konstrukción. 10 év nagy idő, de a VFR-t 7 (8?) alatt egyszer frissítették. Az is egy egyedi, mindenhonnan kilógó motor volt.
Végül is én aztán igazán nem igénylem, hogy minden évben újnak mondott modellt zúdítsanak a kedves vásárlókra.
De azt azért lássuk be, hogy 10 év már van olyan nagy idö, ami alatt lehet jobb (több szolgáltatást nyújtó) motort kreálni.
Fú, mai cikk és már kilenc hsz. Végülis BMW…
De még mindig nem akar senki Intermot-ra jönni?
Nincs messze, csak gyorsan kell menni 🙂