A CB750-ennek és a superbike világbajnokságnak hála sokáig egyeduralkodók voltak a háromnegyed literes sportmotorok. A folyamatos fejlesztéseknek hála a blokkok egyre erősebbek lettek, kategóriájának hírmondója, a 750-es Suzuki GSX-R utolsó verziója 150 lóerőt produkál. A konvencionálisabb utcai motorok köréből azonban kikopott ez a hengerűrtartalom, azt a gyártók most fedezik fel maguknak újból. A BMW sorkettes 800-asai vagy a Kawasaki jövőre megújuló Z750-ese mellett a Yamaha idén piacra dobta a 779 köbcentiméteres FZ8 családot. A hírek szerint ebben a sorban a Suzuki lesz a következő, sportos, 600-as középmodelljük helyett egy 750-es motort fognak gyártani: a GSR750-et.
A pletykák (vágyak?) régről származnak, a Kawasaki Z750-esének 2007-es frissítése után annak népszerűsége megugrott, a siker először a franciáknál jelentkezett. A gall szaksajtó már 2008-ban felvetette egy alternatív 750-es modell lehetőségét, 2009-ben már a sokadik vázlatot, montázst láthattunk a hamamatsuiak modelljének nagyobb változatáról. A legújabb pletykák szerint a Suzuki valóban elkészítette a nagyobb modellt, természetesen a GSX-R 750-es blokkját felhasználva. Konstrukciójában a masina a márkát idéző költséghatékony megoldásokat fogja alkalmazni, egyszerű, olcsóbb anyagú és olcsóbban gyártható váz, középszerű USD teleszkópok, hagyományos fékek és a többi olcsó megoldás fogja tarkítani a motort. A teljesítményt természetesen csökkenti fogják, várhatóan 120-125 lóerős csúccsal, a nyomatékgörbe pedig laposabb lesz, közúti használathoz jobban illő karakterisztikával. A motor érkezéséről és várható áráról egyelőre nincs információnk, de már mi is türelmetlenül várjuk.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Remélem a többi gyártó is “újra felfedezi” a 750-es kategóriát, és nem csak a naked szegmensben.
Naja, sokkal izgalmasabb versenyeket láthatnánk, ha nem földi halandó számára kimotorozhatatlan teljesítményű, elektronikával megzabolázott erőművekkel motoroznának a versenyeken…