A rossz anyagi helyzetben lévő japán gyártó az idei két új modell, a Super Teneré és az FZ8 / Fazer8 páros bemutatása után kihagyja telivér sportmotorjának esedékes frissítését, így az R6 jövőre változatlan műszaki tartalommal lesz megvásárolható. A jelenlegi R6-os 2006 óta a piacon van, kisebb-nagyobb változtatáson csak 2008-ban és az idei modellévben esett át, bár ezek erősen korlátozottak voltak.
Természetesen a marketingesek már belenyúltak a hírekbe, a 2012-es masina állítólag nagyban a motoGP technikára fog építeni, új váz, új erőforrás és az M1-et idéző új forma szerepel a repertoárban. A tavaly kiadott R1 nagy újdonsága, a keresztsíkú főtengely és az ahhoz kapcsolódó „long bang” gyújtásrendszer azonban nem fog szerepelni a masina újdonságai között – az ahhoz szükséges plusz kiegyensúlyozó tengely nem megengedhető súlytöbbletet jelent, a drága technika pedig túlságosan megemelné a motor árát. Arról már korábban olvashattunk, hogy az R1 kapcsán a duplakuplungos váltóról pletykálnak avatott források. Hogy ez az új R6-ban elérhető lesz-e, még nem lehet tudni.
Cimkék:
Ez aztán a tüzes gép!
Elolvasom »Egy ilyen videót elnézve az ember kínjában mást nem tud tenni, csak kacag.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Nem vagyok közvetlen érdekelt a témában, még is mint műkedvelőnek, lenne hozzáfűzni valóm.
Egyrészről nekem tetszik az R6-os így is, ahogyan ’06 óta kinéz. Sőt már előtte is tetszett és ha újból 30 éves lennék, kevesebb lenne legalább 4 gerincsérvvel a hátamban, nem lenne aranyerem és visszatérne egy csipetnyi a valamikori halálvágyamból, akkor csak ezt venném (feltéve, hogy sportmotorra vágynék)
!
De! Ettől függetlenül ezzel a kényszeres kétévenkénti modellfrissítéstől (minden gyártónál) herótom van
.
Az a fajta kommunikáció, ahogyan fű alatt beültetik a köztudatba, hogy itt a legújabb, a legjobb, két lóerővel tőbb és két kilóval kevesebb, hogy trendi csávó mostantól nem a régi sz@rral jár, ez számomra visszataszító.
Nagyrészt ez vezetett oda, hogy tele van a használtmotor hirdetés 0Ft befizetéses-hitelátvállalásos motorokkal, mert tudat alatt, mentális terrorral szinte bele kényszerítették a sok szerencsétlent, hogy erőn felül vállaljanak. Persze könnyű Katát táncba vinni, főleg ha maga is hajlik rá, de mindenkinek megvan a gyengéje, még a motorosoknak is.
Arról már nem is szólva, hogy a motorozók jelentős része még a régebbi modell képességeinek töredékét sem tudja normálisan kihasználni
.
Mellesleg közúton nem is lehet, viszont nagyon érdekelne egy olyan statisztika, hogy 100 eladott sportmotorból hány lát pályát az első tulajdonosa alatt??? Úgy vélem, nem a többség
.
Egyetértek!