A rossz anyagi helyzetben lévő japán gyártó az idei két új modell, a Super Teneré és az FZ8 / Fazer8 páros bemutatása után kihagyja telivér sportmotorjának esedékes frissítését, így az R6 jövőre változatlan műszaki tartalommal lesz megvásárolható. A jelenlegi R6-os 2006 óta a piacon van, kisebb-nagyobb változtatáson csak 2008-ban és az idei modellévben esett át, bár ezek erősen korlátozottak voltak.
Természetesen a marketingesek már belenyúltak a hírekbe, a 2012-es masina állítólag nagyban a motoGP technikára fog építeni, új váz, új erőforrás és az M1-et idéző új forma szerepel a repertoárban. A tavaly kiadott R1 nagy újdonsága, a keresztsíkú főtengely és az ahhoz kapcsolódó „long bang” gyújtásrendszer azonban nem fog szerepelni a masina újdonságai között – az ahhoz szükséges plusz kiegyensúlyozó tengely nem megengedhető súlytöbbletet jelent, a drága technika pedig túlságosan megemelné a motor árát. Arról már korábban olvashattunk, hogy az R1 kapcsán a duplakuplungos váltóról pletykálnak avatott források. Hogy ez az új R6-ban elérhető lesz-e, még nem lehet tudni.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Nem vagyok közvetlen érdekelt a témában, még is mint műkedvelőnek, lenne hozzáfűzni valóm.
Egyrészről nekem tetszik az R6-os így is, ahogyan ’06 óta kinéz. Sőt már előtte is tetszett és ha újból 30 éves lennék, kevesebb lenne legalább 4 gerincsérvvel a hátamban, nem lenne aranyerem és visszatérne egy csipetnyi a valamikori halálvágyamból, akkor csak ezt venném (feltéve, hogy sportmotorra vágynék)!
De! Ettől függetlenül ezzel a kényszeres kétévenkénti modellfrissítéstől (minden gyártónál) herótom van.
Az a fajta kommunikáció, ahogyan fű alatt beültetik a köztudatba, hogy itt a legújabb, a legjobb, két lóerővel tőbb és két kilóval kevesebb, hogy trendi csávó mostantól nem a régi sz@rral jár, ez számomra visszataszító.
Nagyrészt ez vezetett oda, hogy tele van a használtmotor hirdetés 0Ft befizetéses-hitelátvállalásos motorokkal, mert tudat alatt, mentális terrorral szinte bele kényszerítették a sok szerencsétlent, hogy erőn felül vállaljanak. Persze könnyű Katát táncba vinni, főleg ha maga is hajlik rá, de mindenkinek megvan a gyengéje, még a motorosoknak is.
Arról már nem is szólva, hogy a motorozók jelentős része még a régebbi modell képességeinek töredékét sem tudja normálisan kihasználni.
Mellesleg közúton nem is lehet, viszont nagyon érdekelne egy olyan statisztika, hogy 100 eladott sportmotorból hány lát pályát az első tulajdonosa alatt??? Úgy vélem, nem a többség.
Egyetértek!