Csúcsradar Svájcból

Radar
2010. augusztus 30., hétfő - Macko

A sebességmérés rohamosan terjed, és úgy fest, az ezen a téren legszigorúbb Svájc megint tesz egy komoly lépést a gyorshajtók ellen.

Hirdetés


Cimkék:


Hozzászólások (18 hozzászólás)

toncsi64 -

Gondolom erre lesznek pénzügyi források, még csődközeli állapotban is  Az meg, hogy olcsóbb mint a régi még változhat


Dugo85 -

 Hétfő reggel, hogy nem tudtok valami vidámabb hírrel elő rukkolni 🙂


Moto-Cat -

Én amondó vagyok, hogy nem bánnám ezen radarok országunkban való megjelenését. Persze abban az esetben, ha ésszerűen használják és nem pénzbehajtásra… (hahahahahaha….)

Miért is mondom ezt? A legtöbb motoros, akit ismerek, igenis betartják a KRESZ-ben előírt sebességhatárokat. Nagy ritkán fordul elő, hogy lakott területen kívül, egy jó kanyargós részen nekieresztik a ménest. Ellenben mostanában a városban elég sokat jártam autóval. És ha fel akarod venni a forgalom ritmusát, akkor 50-es táblánál 70-nel kell menned. Ha nem, hát letolnak, levillognak, leanyáznak, rázzák az öklüket. Ha nem mész annyival, akkor képtelenség például sávot váltani, mert félő hogy a mögötted haladó beléd megy. Vagy annyival mész, vagy sehogy. És az autósok 90%-a nem tartja be a szabályokat.

Radarozzanak csak. Egy idő után csak megunják, hogy annyi büntetést kell fizetni, és akkor végre be fogják tartani a sebességkorlátozást.

És továbbra is mérjenek csak szemből… 😀


versysfun -

Ti aztán tudjátok hogyan kell felpörgetni az embert hétfőn reggel :)))

Nem elég nekem a svájci frank, még ez is.

Motocicc, részben igazad van. De ha egy olajfoltot kikerülve, vagy egy szabálytalan másik jármű miatt hirtelen sávot kell váltanod, ezzel elkerülvén a balesetet és éppen ez az ügyes kis berendezés lefotóz akkor aztán fizetsz mint a güzű. De tényleg a remény abban van, hogy ők előlről szeretik, mei hátulról nem.


NRG -

ennyit a kulturált “nyugati” közlekedési morálról! Ott is csak azért vezetnek szabályosabban, mert beléjük nevelték évtizedek óta, hogy ha elkapnak – megb…nak, és az ottani fizetésekhez mérten is rendesen. Nálunk ez pár éve van, de már látszik az eredménye. 3ezer Ft-os pénzbírsággal nem fognak megnevelni senkit, de 300ezerrel, szinte mindenkit!


XYZ -

Már értem miért prüszköl a jó öreg Jeremy ha svájc szóba kerűl…


R850R -

Első dolog: sokkal szívesebben betartanám a sebességkorlátozásokat, ha azok értelmes helyen, értelmes értékkel, értelmes ritmussal követnék egymást. Egy példa, de biztos van több: Budaörsi út, kivezető oldal. Végig 70-es tábla, de az Osztyapenkónál van egy 60-as szakasz, 50 méteren keresztül. A hatóság az ő végtalan bölcsességében a rendkívül veszélyes “én balra, te jobbra” Y-elágazást óhajtotta így megvédeni, meg persze jó kis leshelyet kialakítani a radaros rablóknak, akik egyész augusztusban ott álltak. Remélem szétfőtt az agyuk.

Másik dolog: volt ennek a cikknek egy korábbi változata, ahol egy videón lehetett látni, hogy kb 5 km/óra a türelmi tartomány. Kurvára nem reális az, hogy 50-nél még OK a dolog, 55-nél már nem, de még ennél is rosszabb mondjuk egy 80-85-ös páros. Így nem lehet vezetni, hogy állandóan a kilométerórát lesem, hogy most akkor jó vagyok-e még, vagy nem. 


TeeJay -

“3ezer Ft-os pénzbírsággal nem fognak megnevelni senkit, de 300ezerrel, szinte mindenkit”

Ott nincs felső határ. A szabálysértés mértékétől ÉS az elkövető vagyoni helyzetétől függ. Ad absurdum egy svéd csóka, aki nyáron a legújabb SLS Mergát tolta el végsebességig Svájcban 1,000,000 dolláros büntit kapott. Na ez tényleg nevelő erejű.


NRG -

én is hallottam, meg olyat is ,h a faszi a bírság előtt kapott jutalékot és az utolsó x havi jövedelmét nézték alapul.

Mindenesetre a kulturált közlekedés alapja az ellenőrzés és a bírság! Én ezzel egyetértek, csak azzal nem, h piti szabályszegésért tízezreket fizettetnek, közben ezrek közlekednek ittasan, belőve, a megengedett max többszörösével és évtizedek alatt sem buknak le, csak ha balesetet okoznak. Ezt is kiszürhetnék, nem csak a 80 helyett 85-öt! Szeszradart az utakra!


XYZ -

A skandinkávoknál is a vagyoni helyzet alapján büntetnek,ott is kaptak már többmilliós büntit.És nem forintban…


vilmo -

 Nekem nincs ezzel bajom ha ésszerű korlátokat szabnak és azokat tartaják be, de a kintfelejtett 30-as tábla mögül leskelődő rendőrtől kinyílik a bicska és vért kíván :) 


L Sándor -

Elsőre szovjet gyártmánynak tűnik.

 


nitrobi -

A rendszer lehet teljesen automatikus, mér, ha túl lépted azonosítja a rendszámot majd postázza csekket. Emberi beavatkozás nélkül, utána tudsz fellebezni, pontosítani van erre egy türelmi idő

Vagy lehet fél automatikus mér, ha túl lépted akkor azonosít, majd a “kezelő” dönti el a felvétel alapján, hogy megy -e a csekk vagy sem.

Valahogy így működne egy integrált rendszer.  Az automatikus módban nyílván a megkülönböztett jelzésű járműveket is kiszedi, persze postázásra nem kerül sor. Az, hogy a tűrése mennyi az csak egy paraméter 🙂

 

Volt olyan nálam is, hogy tartottam a forgalom ritmusát (ami több volt megengedettnél) és volt olyan autó aki simán előzgetett, elég veszélyesen, nyitott magának egy 3. sávot a két sávos úton. Ha ezeket kiszűri akkor nem bánom.

 

 


Moto-Cat -

Egyetértek NRG közlekedési morál emlegetésével. Mert az itt nincs. Vagyis van. Van a morál, aztán 3 méter sz@r, utána jön a magyar közlekedés. Sokszor tényleg az történik, hogy az egyszeri, valami butuska miatti szabálysértést vesznek észre, jól megbüntetnek, közben meg a notorius bajkeverők meg élik világukat. Addíg, míg a rend éber őreit a trafipaxokkal adóbehajtásra használják, az ésszerű rendszer soha nem fog megvalósulni. Ne is várjátok. És igen, ismerős a budaörsi kihajtó… Mondjuk tegnap kicsit kintebb álltak…


eko -

Csak halkan jegyzem meg, hogy nincs összefüggés az élvezetes motorozás és a gyorshajtás között.

Nem is értem igazán mi jó van abban, ha valaki 200 körül dönget a pályán, vagy 120 körüli tempóval lakotterületen.

A felsoroltaknál egy olyan szabálysértés sincs, aminek a nagyon kemény büntetésével ne értenék egyet!

Trafit minden iskola, bolt, mozi, és park mellé!!!

 


toncsi64 -

Mindenki említette már a sok feleslegesen kitett/kintfelejtett táblát ezért azt most kihagynám. A nyáron voltam tőlünk nyugatabbra és egy itthon (szinte?) ismeretlen dolgot is tapasztaltam  A sebességhatár FELFELÉ módosítását  Egy csomó rövidebb falunál simán felemelték az 50-et 70-re. Nálunk miért nem lehet ilyet ? Miért az van inkább rendszerben, hogy szinte az összes autóút le van korlátozva 80-ra ? Akkor mi a fr@ncnak kell autóútnak aposztrofálni ? Odakint úgy tünik ismerik a “húzd meg-ereszd meg” elvet. Nálunk meg csak a “húzd meg” rész van rendszeresítve…


BananaJoe -

Mindig érdekesnek találtam ezeket a trafis dolgokat motoros oldalon.

Egyrészt már csak azért is fele akkora az esélyünk a csekkre, mert csak 1 rendszám van motoron.

Az meg csak a képzeletünkre van bízva hogy mit csinálunk azzal az 1 rendszámmal, igazából a lista végtelen, sár, kosz, ajtózsanér, damil, elektromotor, lézerblokkoló, vagy csak simán otthon hagyjuk.

 

A sebességtúllépst nem érzem akkora problémának ésszerű keretek között. Pl városban simán jó még a 60-70, városon kívül 110-130. Aki ehhez van szokva annak az 50-90 az szuttyogásnak tűnik. Nem gondolnám hogy azok okozzák a legnagyobb gondot akik rendszeresen gyorshajtanak, hanem akik egyszeri alakalommal nekieresztik, mert ők nincsenek hozzászokva hogy a dolgok gyorsabban történnek, ha pedig jön valami váratlan akkor szevasz.

 

Az 50-el haladók levillogásának nem vagyok híve, viszont ha mndezt a belső sávban teszik az elég idegesítő. Ha meg jobbról akarok kerülni és még rám is húzza, akkor persze hogy én vagyok a hunyó.

Nagyon sok emberrel az a baj hogy nem gondolkodik vezetés közben. Beülnek a konzervdobozba és átváltanak robotpilótára. Bamba és üveges tekintettel bámulnak előre és nem figyelnek semmire.

Jobbratartást, tükröket, indexet elfelejtik és csak mennek, ha meg gond van bepánikolnak, leblokkolnak, stb… nem gondolkodnak.

Félelmetes.


koczeka -

A bevételeket márpedig, mi mindannyian fogjuk összeadni, autós és motoros is számíthat az útszéli lézeres fosztogatókra! Link

A nagyobb gondot abban látom, ami a motorosokra nézve már-már megalázó lehet, ha valóban úgy lesz, hogy az EU-ban maximálni kívánják a forgalomba kerülő motorkerékpárok teljesítményét! Az oka elvileg az, hogy túl sok a halálos kimenetelű motoros-baleset, az okfejtésükből pedig az jött le, hogy ennek egyik fontos oka a nagy teljesítmény, másik a sok esetben előforduló hiányos védőöltözet, és persze az, hogy felelőtlen száguldozással veszélyeztetik magukat és a közlekedő-társakat a motorosok…

A teljesítményhatár pedig brutálisan csökkentett lesz, ha valóban életbe lépnek az efféle szabályozások.

Azt hiszem, hogy nem lehet vitatkozni a statisztikával, miszerint tényleg sokan vesztik életüket motorral. Azzal sem, hogy a megfelelő védőruha életbevágóan fontos akkor is, ha nem száguldozol, csak normálisan közlekedve történik a baleset. Azzal meg pláne nem lehet vitatkozni, hogy nem követendő a felelőtlen száguldozás a közúton, sem kis robogóval sem 150 lovas nagymotorral, akár beöltözve, akár strandpapucsban.

Az ilyen szigorítások ellen csak azzal lehet tenni, ha lehetőleg minnél többen belátják, hogy ésszerüen és biztonságosan motorozva is lehet közlekedni, hogy fontos a ruházat, és a saját életük megmentésével a brutális szabályozást meg lehet akadályozni.

Különben pedig, ha ilyen radaros készülék kerül az itthoni rendőrök kezébe, akkor ideje lesz kerékpárra váltani, addig amíg nem lesz kötelező arra is a rendszám… 🙂 A jellemzően pénzbeszedésre szakosodott hatóság mégtöbb embert fog ráállítani a sebességmérésre és közúti birságolásra, elvonva erőik nagyját a valódi bűnüldözéstől. Egy ilyen eszközzel, a mostani forgalomirányítási rendszer mellett mondjuk Budapesten már tényleg lehetetlen lesz közlekedni motorizált járművel, ha hozzávesszük azt is, hogy sok honfitársunk már így is a megfélemlítettség okán csupán negyvennel merészel közlekedni 60-70-es táblánál is.

Nem, így nem kellene ilyen eszköz itthonra. Ha valóban csupán a pénzszedés a cél, akkor mégis nagyon hamar láthatunk majd hasonló cuccokat mi is élesben…

Az a nonszensz, hogy ha folyamatos közlekedésre alkalmas úthálózaton, és forgalomra hangolt jelzőrendszerrel tudnánk közlekedni, amelyhez megfelelően kialaktott sebességhatárok tartoznak, akkor sokkal kisebb számban lehetne büntetéseket kiszabni a sebességtúllépés miatt, városban! Mivel a Fővárosban pl. több terv is él a forgalmi sávok szűkítésével kapcsolatban, így sok jót nem hozhat a jövő…

Azért, ha többféle szabálytalanságot is tud figyelni ez a Trafistar, azt megnézném, hogy mikor büntetnék meg általa a BKV buszt, amiért a sávomból kiszorít, amikor kiáll a megállóból… 🙂


Előző bejegyzés

Akik a mi helyünkre kerültek

2010. augusztus 27., péntek
Videó

Következő bejegyzés

Írj képaláírást ehhez a képhez!

2010. augusztus 30., hétfő
Írj képalát

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt