A hitelválság hatása a motorkerékpárok világára különösebb ismertetésre nem szorul. A nehéz időszakból éppen csak megkezdett kilábalás hathatós eszközei a kis hengerűrtartalmú, olcsó gépek, melyek a világ számos pontján az egyedüli racionális alternatívát jelentik az egyéni közlekedésre.
Indiáról és a Bajajról számos hírben beszámoltunk már, a feltörekvő ázsiai márka neve pedig óhatatlanul felmerül, ha erről a géposztályról és a KTM-ről beszélünk. Az európai gyártó szakmai tapasztalatával és a Bajaj szemléletével megalkotott motor a hírek szerint nem csupán 125 köbcentiméteres, hanem 350-es blokkal is az utakra fog kerülni. Remélhetőleg nem csupán egy, a KTM színeire festett, feljavított olcsó motor lesz a végleges változat. Mindenesetre az osztrákok most egy olyan piaci szegmensbe próbálnak behatolni, amelybe a japán gyártók is egyre többet ruháznak be: a fejlődő országok igényei szerint készített olcsó, kisköbcentis gépek ugyan nem a cégek zászlóshajói, de üzletileg kifizetődő vállalkozás a gyártásuk. Ha minden igaz, a KTM a brazil piacon fogja először bevezetni az osztrákoktól szokásos markáns külsejű kétkerekűt, várhatóan még 2010 késő őszén. A mi kérdésünk az, hogy a motort fogják-e forgalmazni Európában, és ha igen, mikortól, és milyen konfigurációkban – no és persze milyen áron.
Cimkék:
Korábban már beszámoltunk az EU legutóbbi, a motorozást biztonságosabbá tévő törekvéséről. Mostanra megszülettek a javaslatok.
Elolvasom »A német Stonerichworld elkészítette az eddigi legdrágább giccses motort. A veterán Vespa értéke 71 millió forint.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
szerintem jó ötlet a KTM-től, de már most látom, hogy a fiatalok 350 es KTM-el szaladgálnak és ha megállatja őket a rendör elöveszi a 125-ös gép képeit adatait és azzal és a forgalmival bizonyitja hogy az 125 köbcentis. és a rendörnek nem tűnik fel.
( HA vennék ilyet) én így csinálnám.

Brazíliában is elsősorban az ár és a megbízhatóság lesz a fontos, ugyanis ha nem lesz olyan árú és megbízható mint egy 125-ös Ibrahim vagy CBF akkor, feleslegesen törik magukat.
Ezekkel a belépő szintű új motorokkal csak az a probléma, hogy relatíve sokba kerülnek, a belépő korban lévő srácok meg -kevés kivételtől eltekintve-nem rendelkeznek vásárlóerővel. (Legalábbis itthon)
Amikor már a vásárlóerő is megvan, addigra az ember legalább 30 éves, aztán vesz egy nagymotort. A visszafojtott motorozási szenvedély pedig megsokszorozódva tör elő, így egyre ritkábban csodálkozom azon, ha valaki Simsonról ezres Gixxerre ül. Sajnos.
Sajnos tényleg csak az apu vesz működőképes a legtöbb esetben…
Mondjuk inkább kezdőmotort kapjon a gyerek, mint egy M3-as BMW-t…
Egyetértek.
Tényleg, motoron nem nagyon van ittas baleset. kocsiba be lehet ülni pár pezsgő-redbull után, de motorra nem ülne fel az M3 tulaj, az tuti