A motorok kis mérete, az utakat ellepő autóktól eltérő formája miatt már nem egy baleset történt. Az optikai illúziók és tévedések elkerülésében nagy szerephez jutottak az elmúlt években a láthatóságot növelő kiegészítők. Európa útjain ma már szinte mindenhol kötelező a láthatósági mellény használata, ha útmenti javításba fog az ember. A színes, extrém megjelenésű ruhák mellett egyre többen motoroznak láthatósági mellényben, kabátban. Néhány éve már a nagyobb gyártók is forgalmaznak rikító színű esőruhákat, most úgy tűnik a sisakok is sorra kerülnek. A teljesség igény nélkül íme néhány újdonság, illetve piacon lévő láthatósági sisak.
Eredetileg a holland rendőrség igényei alapján készített rikító színű sisak, amelynek fejlesztésekor a megszokott minőség, kényelem mellett a (passzív) biztonság kiemelt szerepet kapott: a sisak fényezéséhez flourescens festéket használtak. A fejvédő 1570 gramm tömegű, és 86 dB-es (100 km/h-nál) zaj terheli viselőjét. Ugyanezzel a héjszerkezettel és felszereltséggel három másik színben is elérhető, a sárga mellett fekete, matt és ezüstös fehér variációkban vásárolható meg.
A modern motoros rosszfiús stílus kedvelőinek nem kell bemutatni az Icont. Az extrém ruházatairól és sisakjairól ismert gyártó most piacra dobott egy manapság még extrémnek nevezhető sisakot az Alliance Hi-Viz-et – jelen esetben azonban a sisak nem az öncélú feltűnősködés miatt született, sokkal inkább biztonsági megfontolásokat kell keresni a design mögött. A sisak rögtön kétféle színben: rikító sárga és narancs változatokban vásárolható meg. A sisak az amerikai DOT minősítés mellett rendelkezik az Európában elismert ECE 22.05 tanúsítvánnyal is.
Magyarországon kevésbé ismert, eredetileg japán márka, amely az utóbbi években kezdett nemzetközi terjeszkedésbe. A Start-Up sárga alapszínű fényezése mellett figyelemre méltó annak alacsony tömege is (névleges: 1100 gramm). A sisak rendelkezik ECE 22.05 minősítéssel, és megvásárolható a magyarországi márkakereskedésben.
„Láthatósági sisakok” keresése közben belefutottam ebbe a modellbe, de sajnos a 700-as sorozat Európában nem elérhető. A forgalmazáshoz szükséges minősítést a gyártó csak az európai szabályzásnak megfelelően átalakított 750-es modellhez szerezte meg, de sajnos az nem kapható a rikító neonzöld fényezéssel.
A fenti sisakok jó láthatóságot biztosítanak ugyan viselőiknek, azonban ez csak egy passzív védelem, a közúti közlekedésben a biztonságunk leginkább rajtunk múlik, a defenzív, körültekintő vezetést semmi nem pótolhatja, azt maximum javítani lehet a tipikus helyzetekre való felkészüléssel.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Azért teljesség ide vagy oda a C3 ezen példánya semmiképpen nem maradhat ki!!!
Nézegettem szombaton a C3 neonsárga bukóját.
Mama azt mondta, ha ilyenem lenne, tutira nem ülne mögöttem napi 6-800 km-en át, mert megőrjítené ha azt kellene egész nap bámulnia.
Néztem vagy 3 percig közelről a bukót és egyet kell értenem vele, jojóztak a szemeim és a hatása leért valahová a gerincvelőbe is. Tehát lehet benne valami.
Érdekes, hogy a hófehér viszont nem zavarja. Maradok ennél, ez is jobban kitűnik a környezetből, mint a megszokott fekete-ezüst színek.
Tavalyi közös gurulásunkkor viszont felfigyeltem rá, hogy Vadász zöld sapija is messziről kitűnik a környezetből!
De ha egyedül motoroznék, gondolkodás nélkül felvenném a sárgát!
Az ötlet jó, mindössze annyi vele a problémám, hogy a támogató jellegű hozzáállás helyett jelentős felárat kérnek ezekért a színekért A Nolan és a Schuberth esetében ez több mint 10% pedig amúgy sem olcsó egyik sem…
Nem vagyokegy egységesített ruhába bújt emberke… …az egész motor hót fekete, bár a hátsó doboz fedele sötétkék… …így az a Zöld elég nagy kontrasztot ad.
Tényleg jól kivehető bármikor. Eddig akárhányszor fotóztak úgy, hogy többen is a képen voltak mindig nagoyn könnyű volt magamat megtalálnom. Úgy gondolom, hogy a következő is valami hasonló lesz, csak hát perpill nem nagyon van igény új bukóra. Egyrészt mert ez még elmegy, bár már közel sem az a precíz csendes sisak mint ami volt úgy 70.000 km-el korábban, de a célnak tökéletesen megfelel még most is, csak hát kis megszorításokkal.
Szerintem TeeJay is azért hagyta ki a két euromotoros márka fotóit, amiért én sem tudtam kiegészítésképpen beletenni a cikkbe tegnap este: nyomukat sem találtam az Euromotor honlapján. Ha valakinek ez sikerül, szívesen kiegészítem vele a cikket.
Én is ilyen uv-sárga n103-at hordok.
1) Jogos a vád, hogy túl van árazva. Ők a drágább festékre fogják, de szerintem ez kamu.
2) Tényleg jól működik. Bár sokan azt hiszik csak hatóság lehet olyan hülye :), hogy ilyen rikító bukót hord. Egyébként a mentőmotorosok tényleg ilyet hordanak. Főleg gyorshajtók számtalanszor lelassítanak hozzám közeledve, vagy ha utolérem őket. Ezt csak azóta tapasztalom mióta ezt a bukót hordom, számomra egyértelmű bizonyíték hogy jól látható még akár tükörben is.
Az biztos, hogy nekem már csak ilyen jól látható bukóm lesz a jövőben.
Nolan:
http://www.euromotor.hu/shop/category/120.html?&page=3
http://www.nolan.it/catalogo_10.jsp?itemtype=1
Schubert:
http://www.schuberth.com/uploads/tx_pxscrollitems/FluoYellow.jpg
Lehet, hogy csak én gondolom így, de szerintem a Schubi C3 közismert sityó, aki ránéz a lapjukra, megnézi a katalógust egy boltban, láthatja… Nem kimondott cél volt alternatívák bemutatása.
Az első kettő újdonság, a 3. nem közismert 2010-es modell. Az utolsó meg sajna nem játszik az EU-ban.
Szerintem a cikkben azért illet volna megemlíteni a két hiányzó márkát mivel ők voltak az elsők akik ilyen bukót kezdtek forgalmazni.
A 900-as Scorpionból is van Neon színű. Egyébként a Scorpion most mutatott be több olyan sisakot is ami uv-sárga/neon alapú de már nem egyszínű hanem mintás. Ezek is majdnem olyan jól láthatók mint az egyszínűek de talán az idegenkedőknek könnyebben elfogadhatóak lesznek 🙂
Ha így belekezdtetek…
HJC FS-Max Fluo
Arai Chaser Fluo
KBC Tarmac
AGV K3 Rossi Replica
stb stb stb…
És még ezek után is tudok hozzátenni a listához
http://fokt.hu/index2007_inside.php?D_id=13&C_id=146&F_id=3831
Ilyen az Arainak is van. Nappal vs. éjszaka.
Ezek a verziók nekem sokkal jobban tetszenek és így talán nem szenved az utas sem…
Üdv!
Marushin német cég, nem japán
A Pirelli meg megvette a Metzelert. Akkor a Metz most német vagy olasz?
Kedves Onroad.hu, kedves Olvasók!
Köszönjük szépen, hogy felhívtátok a figyelmünket erre, a Schuberth C3 Fluo Yellow sisak ismertetőjét valóban elfelejtettük feltölteni a honlapunkra, de már pótoltuk: ITT TALÁLHATÓ.
A Nolan 103 High Visibility ismertetője már régóta megtalálható az oldalunkon, EZEN A LINKEN. Ráadásul a Nolan ezt a siakot egy másik, hasonlóan élénk, jól látható színben is kínálja, ezt ITT TALÁLJÁTOK. A Nolan nyitott sisakokat is készít ilyen fényezéssel, a kivehető állvédős (zárt sisakos homologizációval is rendelkező) N43 Air is kapható CITROM és NARANCS színekben.
Üdvözlettel:
az EuroMotor csapata
Rendben, az egy dolog, hogy Watanabe Shin alapította 1958-ban Tokioban. De a 80-as évek végén, miután meghalt az alapító, a fia eladott mindent, (gépeket, szerszámokat és az egész Marushin márkát, valamint a motorversenyzői szponzorálást is) a német Ullrich Holzhausennek, és azóta is Németországban gyártják, tehát joggal mondhatjuk, hogy már német termékről van szó.
Okay, így a korrekt.
A kedvedért:
“kevésbé ismert a japán márka” -> “kevésbé ismert, eredetileg japán márka”
http://www.pto.hu/post/1/1998
Elég feltűnőek
MGP,
ez max. a f@szhosszabító kategória…