A motorok kis mérete, az utakat ellepő autóktól eltérő formája miatt már nem egy baleset történt. Az optikai illúziók és tévedések elkerülésében nagy szerephez jutottak az elmúlt években a láthatóságot növelő kiegészítők. Európa útjain ma már szinte mindenhol kötelező a láthatósági mellény használata, ha útmenti javításba fog az ember. A színes, extrém megjelenésű ruhák mellett egyre többen motoroznak láthatósági mellényben, kabátban. Néhány éve már a nagyobb gyártók is forgalmaznak rikító színű esőruhákat, most úgy tűnik a sisakok is sorra kerülnek. A teljesség igény nélkül íme néhány újdonság, illetve piacon lévő láthatósági sisak.
Eredetileg a holland rendőrség igényei
alapján készített rikító színű sisak, amelynek fejlesztésekor a megszokott minőség, kényelem mellett a (passzív) biztonság kiemelt szerepet kapott: a sisak fényezéséhez flourescens festéket használtak. A fejvédő 1570 gramm tömegű, és 86 dB-es (100 km/h-nál) zaj terheli viselőjét. Ugyanezzel a héjszerkezettel és felszereltséggel három másik színben is elérhető, a sárga mellett fekete, matt és ezüstös fehér variációkban vásárolható meg.
A modern motoros rosszfiús stílus
kedvelőinek nem kell bemutatni az Icont. Az extrém ruházatairól és sisakjairól ismert gyártó most piacra dobott egy manapság még extrémnek nevezhető sisakot az Alliance Hi-Viz-et – jelen esetben azonban a sisak nem az öncélú feltűnősködés miatt született, sokkal inkább biztonsági megfontolásokat kell keresni a design mögött. A sisak rögtön kétféle színben: rikító sárga és narancs változatokban vásárolható meg. A sisak az amerikai DOT minősítés mellett rendelkezik az Európában elismert ECE 22.05 tanúsítvánnyal is.
Magyarországon kevésbé ismert, eredetileg japán márka, amely az utóbbi években kezdett nemzetközi terjeszkedésbe. A Start-Up sárga alapszínű fényezése mellett figyelemre méltó annak alacsony tömege is (névleges: 1100 gramm). A sisak rendelkezik ECE 22.05 minősítéssel, és megvásárolható a magyarországi márkakereskedésben.
„Láthatósági sisakok” keresése közben belefutottam ebbe a modellbe, de sajnos a 700-as sorozat Európában nem elérhető. A forgalmazáshoz szükséges minősítést a gyártó csak az európai szabályzásnak megfelelően átalakított 750-es modellhez szerezte meg, de sajnos az nem kapható a rikító neonzöld fényezéssel.
A fenti sisakok jó láthatóságot biztosítanak ugyan viselőiknek, azonban ez csak egy passzív védelem, a közúti közlekedésben a biztonságunk leginkább rajtunk múlik, a defenzív, körültekintő vezetést semmi nem pótolhatja, azt maximum javítani lehet a tipikus helyzetekre való felkészüléssel.
Cimkék:
Nem csalás, nem ámítás. Ha résen vagy és jól válaszolsz, hetente értékes Motul terméket nyerhetsz.
Elolvasom »Alig két hét is itt az új Triumph Adventure videó. Közben az első kisfilm hosszabb változata is elérhető lett.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Azért teljesség ide vagy oda a C3 ezen példánya semmiképpen nem maradhat ki!!!
Nézegettem szombaton a C3 neonsárga bukóját.
Mama azt mondta, ha ilyenem lenne, tutira nem ülne mögöttem napi 6-800 km-en át, mert megőrjítené ha azt kellene egész nap bámulnia
.
Néztem vagy 3 percig közelről a bukót és egyet kell értenem vele, jojóztak a szemeim és a hatása leért valahová a gerincvelőbe is
. Tehát lehet benne valami.
Érdekes, hogy a hófehér viszont nem zavarja. Maradok ennél, ez is jobban kitűnik a környezetből, mint a megszokott fekete-ezüst színek.
Tavalyi közös gurulásunkkor viszont felfigyeltem rá, hogy Vadász zöld sapija is messziről kitűnik a környezetből!
De ha egyedül motoroznék, gondolkodás nélkül felvenném a sárgát
!
Az ötlet jó, mindössze annyi vele a problémám, hogy a támogató jellegű hozzáállás helyett jelentős felárat kérnek ezekért a színekért
A Nolan és a Schuberth esetében ez több mint 10% pedig amúgy sem olcsó egyik sem…
Nem vagyokegy egységesített ruhába bújt emberke… …az egész motor hót fekete, bár a hátsó doboz fedele sötétkék… …így az a Zöld elég nagy kontrasztot ad.
Tényleg jól kivehető bármikor. Eddig akárhányszor fotóztak úgy, hogy többen is a képen voltak mindig nagoyn könnyű volt magamat megtalálnom. Úgy gondolom, hogy a következő is valami hasonló lesz, csak hát perpill nem nagyon van igény új bukóra. Egyrészt mert ez még elmegy, bár már közel sem az a precíz csendes sisak mint ami volt úgy 70.000 km-el korábban, de a célnak tökéletesen megfelel még most is, csak hát kis megszorításokkal.
Szerintem TeeJay is azért hagyta ki a két euromotoros márka fotóit, amiért én sem tudtam kiegészítésképpen beletenni a cikkbe tegnap este: nyomukat sem találtam az Euromotor honlapján. Ha valakinek ez sikerül, szívesen kiegészítem vele a cikket.
Én is ilyen uv-sárga n103-at hordok.
1) Jogos a vád, hogy túl van árazva. Ők a drágább festékre fogják, de szerintem ez kamu.
2) Tényleg jól működik. Bár sokan azt hiszik csak hatóság lehet olyan hülye :), hogy ilyen rikító bukót hord. Egyébként a mentőmotorosok tényleg ilyet hordanak. Főleg gyorshajtók számtalanszor lelassítanak hozzám közeledve, vagy ha utolérem őket. Ezt csak azóta tapasztalom mióta ezt a bukót hordom, számomra egyértelmű bizonyíték hogy jól látható még akár tükörben is.
Az biztos, hogy nekem már csak ilyen jól látható bukóm lesz a jövőben.
Nolan:
http://www.euromotor.hu/shop/category/120.html?&page=3
http://www.nolan.it/catalogo_10.jsp?itemtype=1
Schubert:
http://www.schuberth.com/uploads/tx_pxscrollitems/FluoYellow.jpg
Lehet, hogy csak én gondolom így, de szerintem a Schubi C3 közismert sityó, aki ránéz a lapjukra, megnézi a katalógust egy boltban, láthatja… Nem kimondott cél volt alternatívák bemutatása.
Az első kettő újdonság, a 3. nem közismert 2010-es modell. Az utolsó meg sajna nem játszik az EU-ban.
Szerintem a cikkben azért illet volna megemlíteni a két hiányzó márkát mivel ők voltak az elsők akik ilyen bukót kezdtek forgalmazni.
A 900-as Scorpionból is van Neon színű. Egyébként a Scorpion most mutatott be több olyan sisakot is ami uv-sárga/neon alapú de már nem egyszínű hanem mintás. Ezek is majdnem olyan jól láthatók mint az egyszínűek de talán az idegenkedőknek könnyebben elfogadhatóak lesznek 🙂
Ha így belekezdtetek…
HJC FS-Max Fluo
Arai Chaser Fluo
KBC Tarmac
AGV K3 Rossi Replica
stb stb stb…
És még ezek után is tudok hozzátenni a listához
http://fokt.hu/index2007_inside.php?D_id=13&C_id=146&F_id=3831
Ilyen az Arainak is van. Nappal vs. éjszaka.
Ezek a verziók nekem sokkal jobban tetszenek és így talán nem szenved az utas sem…
Üdv!
Marushin német cég, nem japán
A Pirelli meg megvette a Metzelert. Akkor a Metz most német vagy olasz?
Kedves Onroad.hu, kedves Olvasók!
Köszönjük szépen, hogy felhívtátok a figyelmünket erre, a Schuberth C3 Fluo Yellow sisak ismertetőjét valóban elfelejtettük feltölteni a honlapunkra, de már pótoltuk: ITT TALÁLHATÓ.
A Nolan 103 High Visibility ismertetője már régóta megtalálható az oldalunkon, EZEN A LINKEN. Ráadásul a Nolan ezt a siakot egy másik, hasonlóan élénk, jól látható színben is kínálja, ezt ITT TALÁLJÁTOK. A Nolan nyitott sisakokat is készít ilyen fényezéssel, a kivehető állvédős (zárt sisakos homologizációval is rendelkező) N43 Air is kapható CITROM és NARANCS színekben.
Üdvözlettel:
az EuroMotor csapata
Rendben, az egy dolog, hogy Watanabe Shin alapította 1958-ban Tokioban. De a 80-as évek végén, miután meghalt az alapító, a fia eladott mindent, (gépeket, szerszámokat és az egész Marushin márkát, valamint a motorversenyzői szponzorálást is) a német Ullrich Holzhausennek, és azóta is Németországban gyártják, tehát joggal mondhatjuk, hogy már német termékről van szó.
Okay, így a korrekt.
A kedvedért:
“kevésbé ismert a japán márka” -> “kevésbé ismert, eredetileg japán márka”
http://www.pto.hu/post/1/1998
Elég feltűnőek
MGP,
ez max. a f@szhosszabító kategória…