A korábbi képek után múlt héten újabb fotók láttak napvilágot a legújabb olasz masináról, a Ducati amerikai piacra optimalizált motorkerékpárjáról.
A felkész, tesztelés alatt álló motort ¾-es szögből mutató képnél talán még érdekesebb az a vázlatrajz, amely múlt héten szivárgott ki az olasz istálló háza tájáról.
A vázlat tanúsága szerint a legújabb bolognai gép a tőlük szokásos térhálós csővázra fog épülni, még ha az stílusában nem igazán illeszkedik az eddigi modellekhez. Szintén szokásosnak lehet nevezni az egykarú lengővilla alkalmazását, és a márka nagyteljesítményű motorjairól visszaköszönő első monoblokk féknyergek használatát. A Project-0803 név alatt futó fejlesztés más elemei azonban talán figyelemre méltóbbak. Rögtön az első a mozgási energiát biztosító blokk: a rajz szerint ez a testastretta 11°, azaz ugyanaz a blokk, amit az olaszok az új Multistrada 1200-ba építettek, amely az Egyesült Államokban jól fogy. Kérdés, hogy ez a sportos, 150 lóerős erőforrás jelenlegi formájában, vagy az amerikai piac igényei szerint áthangolva fog az utakra kerülni. A nagy villaszög és a korábbi képen látható széles, 240-es kerék kapcsán már most sokan morgolódtak a hírek láttán: a power-cruiser megjelenését a márka hagyományainak elárulásaként értelmezik. Mindenesetre a kép alapján úgy tűnik, hogy a kipufogó kialakításakor a mérnökök törekedtek a sportos haladás lehetőségének fenntartására, annak elhelyezése és alakja a vázlat szerint 40 fokos döntést tesz lehetővé. Ugyan ez a szám szerénynek mondható, különösen a csúcskategóriás motoGP-ben nem ritka 50-60 fok körüli kanyarodásokat figyelembe véve, de a 40°-os döntés utcai körülmények között, átlagmotorosnak már szép eredménynek mondható. Arról már ne is beszéljünk, hogy az Egyesült Államokban sok-sok mérföldet lehet motorozni úgy, hogy az ember egy valamire való kanyart sem lát.
A Ducati a kémfotók és a kiszivárgott vázlat kapcsán egy rövid nyilatkozatot adott ki, ebben arról beszélnek, hogy korai leírni egy motort még most, a fejlesztés alatt, csupán azért, mert az első képeken széles hátsó gumi volt látható. Emellett egyetlen érdemleges információt lehet kiolvasni az olasz közleményből: a masinát az EICMA-n fogják bemutatni.
Cimkék:
Nem csalás, nem ámítás. Ha résen vagy és jól válaszolsz, hetente értékes Motul terméket nyerhetsz.
Elolvasom »Terephasználatra szánt motorkerékpárnál veszélyes lehet az állandóan működő blokkolásgátló. Kiderült, hogy a Super Teneré rendszere is kikapcsolható.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »
kíváncsi leszek rá bár ez az amerikaiaknak egy kicsit nakedcrouser érzése lesz, nem jönnek be az ilyen motorok, de kíváncsi leszek melyik európai és/vagy Japán motorral lehet öszehasonlítani