A tavaly csődvédelmet kért legendás olasz cég szappanoperájának vége. Az anyagi gondokkal küzdő vállalatot ugyan megpróbálta megvásárolni az olasz miniszterelnök öccse, de a hosszú heteken keresztül zajló tárgyalássorozat még június végén lezárult. A szakszervezet nem ment bele abba, hogy az új tulajdonos néhány modell megtartása mellett átállítsa az üzemet robogók gyártására.
A múlt hét végén az olaszok bejelentették, hogy a céget szeptember végén véglegesen felszámolják, addig a vállalkozás tulajdonában lévő javakat és néhány megmaradt motort kiárusítanak (pl. 3600 euró egy nullkilométeres, 2007-es 9 ½). A döntéssel az olaszok több szinten is vesztettek. A cég üzleti modellje ugyan csődöt mondott, de egy újabb legendás márka tűnik el a történelem süllyesztőjében. Ugyan egy alig 100 fős vállalkozás nem a legnagyobb munkaadó, de újabb munkahelyek szűnnek meg, a Garelliket pedig jó eséllyel nem Olaszföldön fogják gyártani hamarosan.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Sajnálom, mert így már valószínüleg sosem fogok kipróbálni egy Granpasso-t (nem mintha eddig olyan sok esélyem lett volna rá…)
miért nem őket veszi meg a Mercedes? Pont megfelelne nekik
azok a kurva szakszervetis maffiozók majd itthon is megszivatnak minden tagot, le a szarkszervezetekkel
Érdekes hozzáállás a szakszervezet részéről, inkább vesszen a cég, inkább manuszokat az utcára de robogót nem gyártunk.
Nekem is mindig ez a gondolat motoszkál a fejemben a sokadik BKV vagy MÁV sztrájk idején. Egyszercsak azon kapják magukat, hogy már nincs hol sztrájkolni mert bezárt a bolt…
Biztos nem a robogó volt ott a probléma hanem hogy az új tulaj megnyírbálta volna a slepp jogait meg a pénzét főleg, azt nem nyelhették le. Akkor inkább dögöljön meg a szomszéd tehene is.
nem hinném hogy foglalkoznék a szakszervezettel, ha én akarnám megvenni.
milyen dolog ez? ha megvásárolja valaki, ne a szakszervezet mondja már meg hogy mit gyártson a gyára.
úgy látszik ott is a lánc rázza a kutyát….
Egy újabb legenda vége
A hitelválság nem tett jót a motoros világnak. A múlt hét végén (nem)hivatalosan is bejelentették, hogy sok Motoros fejezte be a működését .
Ez leglább akkora tragédia.
Persze itt és most, a jelenben rossz érzés olyan hírt olvasni, hogy egy tradícionális gyártó nem tud lépést tartani a “tőzsdecápákkal” és bedarálja az üzleti világ malma.
De engem személy szerint sokkal inkább aggaszt, hogy csak a szűkebb környezetemben nem egy olyan motorost ismerek, aki tisztán anyagi jellegű problémái miatt kényszerül le motorjáról és kénytelen azt eladni, de legalább is a forgalomból kivonni, illetve minimális használat mellett motorját megtartani és csak a rezsijét kifizetni. Mert működési költségre már nem futja az egyre inkább szűkös keretből!
És még véletlenül sem az ingyenélők közül valók ők, hanem akik becsülettel és éveken-évtizedeken át kemény munkával keresték a családra és a szenvedélyükre valót.
Az is zavar, hogy bármikor én is (és szinte akárki is) sorra kerülhetek. Nem jó érzés. Pedig az első jelei már mutatkoznak a kis saját mikro-válságomnak. A korábban ilyenkor szokásos, féléves 15ekm helyett idén 5-öt sikerült túrázásra fordítanom. Motorom az elmúlt 20 évben még nem töltött ennyi időt garázsban, mint a mostani.
Nem volt még ennyire “szomorkás” szezonom.
Igaz hogy balesetes is voltam, de a tavaly ősszel feltett gumiszettet márciusban cseréltem /nem volt még elkopva, de bedarálta a baleset/, és az azóta felszerelt szettel lehet kihúzom a szezont.
Múlt szezonra ilyenkor már a 4. teljes elkopáson voltam túl.
Szomorú szezon … …. bár én most szerencsére csak egy “nagyobb dolog” miatt spórolok, szituációm ilyen értelemben mégis úgyan az mint amit Csabus nagoyn átérzően ecsetelt.
Engem is legalább ugyanannyira elszomorít és átérzésre kényszerít környezetem “nyomora” ilyen értelemben mint a sajátom.
Nekem is egyre csökken az éves km termés , de leginkább az zavar, hogy nem igazán látom mitől kezdene ismét felfelé ivelő pályára kerülni…