A néhány hete látott „kémfotó” után megjelentek az első hivatalos információk a BMW Motorrad két újdonságáról, a K 1600 GT-ről és GTL-ről. Rögtön két változat is készül, amelyek alapvető technikájukban nem, de sok mindenben azért el fognak térni egymástól.
Valószínűleg csak pszichológia okai vannak, de egy motor lámpateste fontos szempont a jármű azonosításáná. Az emberi agy alapvetően arcok felismerésére van kondicionálva, a világítótestek pedig néha erre játszanak rá: nem véletlen, hogy az FZ8 és a Fazer8 esetében is először a lámpák jelentek meg a hivatalos oldalakon. A BMW rögtön egy kis videót adott ki, amelyben a két luxustúrázó extraként rendelhető adaptív világítóberendezését mutatja be. Az eszköz a kanyarodásnak (dőlésszögnek), valamint az útviszonyoknak megfelelően állítja be a fénypászmát, hogy az mindig azt az útszakaszt világítsa meg, amerre halad a motor.
A 2011-ben érkező K 1600 GT/GTL modellek közös jellemzői:
Úgy tűnik, hogy a GT egy kicsit sportosabb beállítottságú nagyteljesítményű túramotor lesz, de ő is alapvetően a hosszú túrák szerelmeseit célozza meg, míg a GTL képviseli majd az igazi luxusjárművek között a bajor gyárat. Türelmetlenül várjuk a további információkat, hiszen azok mostantól minden bizonnyal egyre gyorsabban érkeznek a kölni Intermoton esedékes (vagy legalábbis legvalószínűbben akkorra várható) hivatalos bemutatkozásig.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Látom az 1300 cc már kevés manapság…
Kíváncsian várom meddig lehet fokozni a motorok teljesítményét.
A nyomaték is szép. Sok mindenre használható, pl. elakadt Rába- Steigereket lehet vele kihúzni a sárból.
Természetesen lesz rajta kipörgésgátló, meg minden, mert ezt már ember nem tudja kezelni.
A 160 lovas csúxcsteljesítmény kevesebb, mint ami az 1300-as blokkból kijön.
Itt a nagyobb hengerürtartalom nem a donorképzöbe felvételizök miatt kellett..
Persze ezt csak olyan érti, aki tudja, hogy egy motorban lehet élet 10 000 alatt is..
“lehet élet 10 000 alatt is”
Azért ez a 6 henger kevésbé szól erről. Jóval inkább:
- “a nyomaték 70%-a már 1500-as fordulattól rendelkezésre áll”
- különlegesség.
Ezzel az adattal ez pont erröl szól.
Olyan, mint egy Diesel mozdony, csak jobban megy!
Soha nem értettem, miért jó ha a motor árának egy részét azért kell kifizetni, mert különlegesen erős már nagyon alacsony fordulaton is.
Ha normálisan megyek akkor elég ami alul van, minden most létező 1000cc-s motorban. Ha meg gyorsan akarok menni, akkor visszaváltok és pörgetem.
Miért kell nagy erőfeszítéseket tenni, hogy alul is nyomatékos legyen?! Derogál az embereknek visszaváltani?
Kényelmesebb..
Nézd csak meg milyen gyorsan növekszik az eladott autók esetében az automata váltóval szerelt gépek aránya.
Arról nem is beszélve, hogy már motoroknál is elérhetö ugyanez.
Valamint kétségtelen az is, hogy egy nagy luxus túragép mellé valahogy nem az üveghangot szoktuk odaképzelni..
Értem én, hogy kényelmesebb. Meg értem az egészet.
De azért ezt az üveghang dolgot tegyük a helyére. Mikor kell egy ezrest üveghangig forgatni? Ha 180 lovat akarunk kihozni belőle, és Veyronokat akarunk vele alázni.
Arról beszélünk kb, hogy ha egy 1000-es szupersportot (aminek ebben a kontextusban “szar” a nyomatéka alul) 3000-4000-ig forgatunk, akkor csak az Impreza kaliberű autókat tudjuk vele lenyomni és csak 200-szal tudunk menni… És ez nem üveghang.
Egy ezer köbcentis szupersport motor nagyon jól megy alul is közúti léptékkel mérve meglátásom szerint, felül meg ugyebár extrém. Ezek a nagyköbcentis alulra hangolt motorok, meg nagyon-nagyon jól mennek alul.
Értem én, hogy az a jobb, ha minél nagyobb a nyomatékgörbe alapjárat és max fordulat közötti határozott integrálja, már amennyiben nem akarunk sebességet váltani. :)
Tavaly volt szerencsém a tárgyban említett kétkerekű gépjárművel közlekednem. Bár lehetett rajta érezni, hogy nem érzi jól magát alsó fordulatszámon (simán felpörgött a motor és 5-6000 körül már egészségesnek tűnt a viselkedése), 2000-től megindult mint a meszes. Egyik piros lámpánál elindultam szép nyugodtan (de tényleg), nem emberkedtem, vagy nyúztam a technikát – indulás után szépen felhúztam az említett tartományig, aztán rugtam egy 2-est – ekkor már 80 felett mentem és a lámpánál mögöttem induló autókat szinte már nem is láttam.
Ha valakinek ez nem elég (sok?), attól elvenném a jogsit és örökre eltiltanám a közúti vezetéstől.
—
Azon kívül, hogy koncepcionális tetszik ez a 6 henger + 1600cc, meg különben is hűvazze , messze ordít, hogy ez egy megalomán amerikai piacos őrültség. Megszokták, hogy 100ci alatt csak a csórók vesznek motort, meg a 2000-es fordulat, ez kell nekik, mert minden más nem megbízható és hosszútávú túrákon milyen szar már, hogy “pörög” a motor… Ezeket az embereket szépen ráültetném egy 250-esre/400-asra, aztán motorozzál pajtikám – ha nem tetszik menjél túrabusszal…
Ha érted, akkor nem is fejtegetem, hogy mennyivel jobb közlekedni egy ping-pong asztal szerü nyomatékgörbével rendelkezö vassal, mint egy olyannal amin azt hiszed, hogy hátulról belédjött egy kamion..
Akkor valszeg ezért járok én is sokat busszal, mert nem tetszenek az ötszámjegyü fordulatszámok!
(Az autróm is Diesel..)
Az 5-6000-ben mi az 5számjegyű, Teee?!
Hát az 5-ös.. :-))
Jólvanna!
Semmi bajom az 5-6000-el, ha ott kezdödik a piros..
Akkor egy MT bejövős az 5500-as tiltással…
“teaser”. Ez?!
A motorból nem sokat mutattak..
Ami az MT-t illeti, bizony bejönne, ha csak ezen múlna..