Testet öltött a legújabb amerikai

Újdonság
2010. július 05., hétfő - TeeJay

A Motus Motorcycles nagyra törő terveiről másfél éve olvashattunk először. Most kiadták a KMV4 jelzésű erőforrásuk elkészítéséről szóló videójukat.

Hirdetés


Cimkék:


Hozzászólások (10 hozzászólás)

Helmets on -

“a Motus Motorcycles pedig először alkalmaz „tömeggyártásban” direkt befecskendezést egy motorkerékpár-erőforrásban.”

Hát ha ez így lesz az elég nagy szégyen a többi gyártóra nézve.

Sose teccett hogy a köbcentikkel meg a hengerszámmal-elrendezéssel szórakoznak a gyártók ahelyett hogy végre közvetlen befecskendezést meg azt a jó kis hidrotőkés szelepvezérlést kezdenék el általánossá tenni és a szivatóval eggyütt akkor már a szelephézagot is elfelejtsük örökre.

Meg van egy csomó más technika ami értelmesebb lenne mint 6 hengert rakni egy motorba.

 

 


TeeJay -

Aztán egy középkategóriás motor ára egy kisautóéval fog vetekedni. Inkább a szelepállítás…


eko -

Egy középkategóriás motor ára már így is egy kisautóéval egyenlö.

(Bár mi a közép? 6-800 naked?)

A hidrotökének nem az ára az egyetlen hátulütöje..


Moto-Cat -

Amennyiért megvettem tavaly a motoromat, azért egy csomó autót lehet kapni. Jó, ezek használt árak. De egy rakás vadiúj kisautó kerül sokkal kevesebbe, mint egy normálisan (város-túra) használható motor.

 

De ez engem nagyon nem izgat. Persze, vehettem volna autót is. És? Abban mi az izgalom? Számomra elmondhatatlan élmény motorozni. Szóval lehet egy kisautó olcsóbb, mint egy motor. Én akkor is a motort veszem meg. Persze pont emiatt is drágábbak. Mert aki ezt akarja csinálni, az úgyis megveszi. Meg mindenféle kiegészítők és ruházat sem olcsó. Kár, de ez van.

 

Az, hogy milyen technikát használnak egy motorban? Nekem mindegy. Legyen viszonylag könnyen szervizelhető és ne kerüljön hozzá az alkatrész még egyszer annyiba, mint a motor. Ezért is maradok a régebbi tipusoknál. Vannak hátulütői, de számomra jobban érthetőek és közelebb állnak hozzám, mint a full elektronikás guruló robotok. Bár egy ABS nem lenne rossz!

 

Jaj, de hosszú vagyok. Na megyek dolgozni.


TeeJay -

Nemcsak a hidrotőkés szelepekre gondoltam, az konkrétan egy technikai elem (najó, 8/12/16/18/24… db), a felvezetett alapon (ld. Helmets kommentje) elindulva gyakorlatilag egy hatszázas motorba bekerülhetne egy nagy halom technikai okosság, amik együtt azért kitesznek egy szép összeget.

Abban igazad van, hogy most per pill. az autók ára alacsony(abb) a válság miatt, főleg alsó-közép kategóriában. A motorok ára ezt a trendet (legalábbis hazánkban) nem követte, hanem jött pl. a VTR250, jött az FZ8, előtte a Gladius és az XJ-k. Az, hogy az árak mennyire racionálisak (autó ill. motor) nem tárgyalnám itt, egy külön misét megérne. Mindenesetre, ha a válság előtti helyzetet nézed (pl. 2008. tavasz), egy 600-as naked és pl. egy Swift ára nagyságrendi különbséget mutatott (cirka egy misi, ami 35-40% különbség. Most kb. egy CB1300S annyiba kerül, mint egy Swift, Yaris stb. (bár ezek valójában az alsó kategóriát képviselik…). Egy MT-01 ~4,5, Egy K1300R extrázva 5 misi. Vö. Egy Mazda5 5 misi felett van, egy Peugeot 308 4-nél indul, a 407 meg 6-tól, a Ford Focus alapára változattól függően 4-5 milka.

Egyébként a motorárakkal kapcsolatban ma még lesz olvanivaló – “stay tuned”.


Helmets on -

A hidrotökének nem az ára az egyetlen hátulütöje..”

 

Én úgy tudom hogy jó minőségű olajat kíván ezenkivül nincs más probléma vele…


eko -

Nem kíván az különleges olajat, viszont van neki súlya sajnos..


Helmets on -

Ja hogy azt a tömeget is meg kell mozgatnia….

Van motor ahol nem számítana.


eko -

Minden motornál számít, ami többet pörög, mint egy gramofon.

Ugyanis az a tömeg alternál…


Helmets on -

Ha autónál nem okoz gondot ami általában szintén pörög azért 7000-et akkor szerintem megoldható.

Csak tervezés kérdése ez nem megoldhatatlan probléma csak “jó az ugyis ígyis megveszik” hozzállás is jócskán benne lehet szerintem…mint ez a közvetlenbefecskendezés dolog.

 


Előző bejegyzés

A KTM gyári menője nyerte a Red Bull Romaniacsot

2010. július 05., hétfő
Verseny

Következő bejegyzés

Laguna Secában is bemutatkozik a MotoCzysz

2010. július 06., kedd
Elektromos

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt