Az utóbbi években népszerű volt a gyártók között, főleg a brit szigeteken egyes túrázásra is alkalmas masinákhoz a „GT” csomag kiadása, amely gyakorlatilag több-kevesebb gyári kiegészítő költséghatékony értékesítését jelentette. A Triumph idén azonban nagyot lépett előre, a nehezen megfogható sporttúra kategória prominens tagját, a Sprint 1050-et a túrázók igényeinek figyelembe vételével frissítette, s először annak GT változatát mutatta be.
A modellfrissítésből persze az alap ST változat is profitál, a gép gyakorlatilag a tradicionális, a faridom alá szerelt 3 kiömlős kipufogón és a hátsó felfüggesztésen kívül azonos a GT modellel. A GT változat kiadásának okán elhangzott negatív kritika is inkább az ST-vel kapcsolatos, sokan egy kicsit nagyobb teljesítményű, sportosabb menetdinamikával rendelkező gépet vártak. A közel azonos kialakításnak azonban megvan a maga haszna, hiszen a többnyire azonos alkatrészeknek, a szinte megegyező gyártási folyamatnak hála a masina létrehozási költsége és fogyasztói ára is alacsonyabb – ez utóbbi majd 1000 fonttal múlja alul a GT-t a saját hazájában. A két modell közötti szegregációt más aspektusban kell keresni: míg a GT-t alapvetően az amerikai piacra szánja a Triumph, az ST inkább Európában lesz jellemző.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »