A motorok között a V4-es konstrukció a legutóbbi évekig szinte unikum volt. Ugyan a kétüteműek között is akadt olyan masina, amely két párban elrendezett hengerekkel büszkélkedett, de a négyütemű sornégyes erőforrások előretörésével kevés ilyen kétkerekű maradt a piacon. A Honda versenymotor ősökkel büszkélkedő VFR-je évtizedek óta jelen van a piacon, annak jelentősen átalakított 1200 köbcentis változata pedig idén debütált a kereskedésekben. Az aranyszárnyas márka rendelkezett egy másik, hosszában beépített V4-essel is, ez a Pant hajtotta előre a világ útjain. A piacon nem is volt nagyon más ebből a konstrukcióból. Ugyan a Ducati kiadta a motoGP-ben fejlesztett GP6-os utcai változatát, a Desmosedicit, de az 1500-as példányszám és a masina csillagászati ára miatt azt legtöbbünk csak egy poszter formájában engedheti meg magának.
Most azonban úgy tűnik, a V4-es konstrukció újra hódít. A Honda jó másfél éve erősítette meg a pletykákat az új VFR érkezéséről, amit azóta már mi is teszteltünk, a tavalyi WSBK bajnokságot Spies pedig egy V4-imitátorral, a keresztsíkú főtengellyel szerelt R1-essel nyerte meg. Az Aprilia V4-es versenymotorja szintén 2008 őszén debütált, annak már Factory és „jóárasított” R változata is megvásárolható. Az RSV4 érkezésekor sokan egyből a négyhengeres Tuono bejelentésére vártak – ennek most jött el az ideje. Vagy legalábbis az első „kémfotók” bemutatásának.
Az olasz Motociclsimo magazinnak a mugelló-i pályán volt szerencséje a legújabb V4-esről fényképeket és videót készíteni egy tesztelés során. Várhatóan a motor az olcsóbb, R változatra épül, az erőforrást pedig inkább utcai használatra fogják hangolni az olaszok, azaz a csúcsteljesítményt csökkentik, viszont a masina nyomatékleadása jobb használhatóságot fog biztosítani az összes fordulatszám-tartományban. A kisebb teljesítmény miatt azonban nem kell fanyalogni, a legújabb olasz naked bike tömege is csökken, az amúgy sem magas súly az idomzat elhagyásával 180 kilogramm alatti lehet. A „kémfotók” megjelenéséből arra következtethetünk, hogy a masinát még idén hivatalosan is bemutatják a nagyközönségnek, várhatóan a milánói EICMA-n.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »