A Confederate léte és tevékenysége bizonyos szempontok szerint üdvözölni való. Egy kis cég, amely saját elképzelései szerint gyárt motorokat, azokat gondosan, kézzel szerelik össze a motorépítők. A vevőkör prominens, gazdag illetve híres emberekből tevődik össze, az exkluzivitás miatt a márka pedig megfelelő figyelmet kap hirdetések nélkül is. A termékek illeszkednek ugyan a piac legnépszerűbb kategóriájához, de annak inkább csak a felső szegmensében említhetők. No persze nem csupán a motor teljesítménye miatt, hanem a masina ára és ritkasága okán is. A legutolsó modell a P120 Fighter volt, a tervezett 50 darabos szériából már csak 7 példány keres gazdát. Ha valakit zavar az előbb említett „nagy” példányszám, akkor sem kell lemondania egy Confederate birtoklásának öröméről, a cég ugyanis kiadja a P120 Fighter egy limitált sorozatát. Arról egyelőre nincs információnk, hogy ez a korlátozott példányszámú masina az eredeti 50 darabos csomag részét fogja-e képezni, vagy egy extra mennyiséget jelent. A „Black Flag” – Fekete Zászló fantázia nevű masina alapvetően megegyezik az alap P120-assal, a blokk ugyanaz a kettő, egyenként literes hengerből álló V2-es elrendezésű, 160 lóerőt és 183 newtonméteres nyomatékot produkáló erőforrás, a specifikációban jelentős különbség nincs. Talán a leginkább említendő eltérés a karbon kerekek alkalmazása, ami jól illeszkedik a masina fekete fényezéséhez.
Mint említettük, bizonyos szemszögből üdvözítő a Confederate létezése. Másfelől igazából egy gazdagoknak készülő ritkaságról beszélhetünk, amely a példányszámával, magas árával, extravagáns külsejével emelkedik ki a szürke tömegből. Magyarul mondva egy villantós státusszimbólum.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Próbáltam elveszni a részletekben. A tank tényleg extra, az első futómű is mestermunka…
…de az ülés, a két kis fényszóró nekem inkább németes sufni-sztrítfájter benyomást kelt. Mindamellett nem rúgnám ki a garázsomból, csak nem tudom mire használnám. Túrázásra valószínüleg nem alkalmas, olyan nagy társasági életet nem élek, hogy a hírességek megcsodáják a nappalimban, s nincs egyetlen olyan kocsma sem a közelben, ahova lehetne caféracerkedni. Szóval inkább ékszer ez, vagy szobor, mint motor.
Ennek ellenére üdvözítő valóban, hogy léteznek ilyen unikumok is a világban.