A Confederate léte és tevékenysége bizonyos szempontok szerint üdvözölni való. Egy kis cég, amely saját elképzelései szerint gyárt motorokat, azokat gondosan, kézzel szerelik össze a motorépítők. A vevőkör prominens, gazdag illetve híres emberekből tevődik össze, az exkluzivitás miatt a márka pedig megfelelő figyelmet kap hirdetések nélkül is. A termékek illeszkednek ugyan a piac legnépszerűbb kategóriájához, de annak inkább csak a felső szegmensében említhetők. No persze nem csupán a motor teljesítménye miatt, hanem a masina ára és ritkasága okán is. A legutolsó modell a P120 Fighter volt, a tervezett 50 darabos szériából már csak 7 példány keres gazdát. Ha valakit zavar az előbb említett „nagy” példányszám, akkor sem kell lemondania egy Confederate birtoklásának öröméről, a cég ugyanis kiadja a P120 Fighter egy limitált sorozatát. Arról egyelőre nincs információnk, hogy ez a korlátozott példányszámú masina az eredeti 50 darabos csomag részét fogja-e képezni, vagy egy extra mennyiséget jelent. A „Black Flag” – Fekete Zászló fantázia nevű masina alapvetően megegyezik az alap P120-assal, a blokk ugyanaz a kettő, egyenként literes hengerből álló V2-es elrendezésű, 160 lóerőt és 183 newtonméteres nyomatékot produkáló erőforrás, a specifikációban jelentős különbség nincs. Talán a leginkább említendő eltérés a karbon kerekek alkalmazása, ami jól illeszkedik a masina fekete fényezéséhez.
Mint említettük, bizonyos szemszögből üdvözítő a Confederate létezése. Másfelől igazából egy gazdagoknak készülő ritkaságról beszélhetünk, amely a példányszámával, magas árával, extravagáns külsejével emelkedik ki a szürke tömegből. Magyarul mondva egy villantós státusszimbólum.
Cimkék:
A statisztika Európában született, több ország baleseteit vizsgálva, így eredménye reálisnak tekinthető. Érdemes elgondolkodni rajta...
Elolvasom »Bárcsak azt mondhatnám, hogy tréfa, átverés vagy álhír, de nem az. Az Agip Hello Kitty védjeggyel motorolajt fog forgalmazni.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Próbáltam elveszni a részletekben. A tank tényleg extra, az első futómű is mestermunka…
…de az ülés, a két kis fényszóró nekem inkább németes sufni-sztrítfájter benyomást kelt. Mindamellett nem rúgnám ki a garázsomból, csak nem tudom mire használnám. Túrázásra valószínüleg nem alkalmas, olyan nagy társasági életet nem élek, hogy a hírességek megcsodáják a nappalimban, s nincs egyetlen olyan kocsma sem a közelben, ahova lehetne caféracerkedni. Szóval inkább ékszer ez, vagy szobor, mint motor.
Ennek ellenére üdvözítő valóban, hogy léteznek ilyen unikumok is a világban.