Bár a spotting nevezetű tevékenységnek számos ember hódol, repülőgépeket, buszokat, autókat vagy ne adj isten vonatokat rengeteg fanatikus próbál lencsevégre kapni, nehezen tudom elhinni, hogy valaki egy motorgyártó legújabb termékét lefényképezendő órákat ül egy bizonyos helyen. Mondjuk ki, motoros kémfotó nincs. Főleg egy olyan világban, ahol a piaci szereplők féltve őrzik titkaikat. Az alábbi fénykép így nem is értékelhető másképp, mint a BMW figyelemfelkeltő (fenntartó?) kampányának kezdeteként, amelyen a tavalyi EICMA-n bemutatott Concept6 első konkrét megvalósítását láthatjuk. A bajorok Milánóban azt ígérték, hogy a sorhatos konstrukció „belátható időn belül” az utakra kerül – a K1600LT „kémfotóját” elnézve pedig azt kell mondjam, hogy az álcázás ellenére egy kész motor képe látszik körvonalazódni. Ki tudja, a BMW talán már a kölni Intermoton bemutatja a nagyközönségnek az új csodagépet.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Hát most ez tényleg ennyire hatalmas, vagy robogókerék van alatta.
Csak azt tudnám, minek ez a megalománia? Goldwinget akarják felülmúlni? Ahhoz legalább 2000-es blokk kellene bele, de remélem ezt nem hallják meg, mert a végén megcsinálják 🙂
Szerintem ennek a motornak az eleje még nem végleges. A lámpa, szélvédő változni fognak.
Egyébként 17-es lesz az az első kerék, a motor meg tényleg hatalmas. A Gold Wing kategóriája lesz ez, ahogy a K1200LT is az volt. Mégis teljesen más megközelítésben.
A Gold Winggel egyébként nemrégen volt szerencsém 1100 kilométert motorozni, amit természetesen egy teszt is követ – reményeink szerint jövő héten megjelenik.
Franc se tudja, nekem ez(ek) a motor(ok) nem jön(nek) be. Ha BMW, akkor én még mindig a K1300R-re vagy az F800GS-re szavazok.
Annyit lelövök a poénból, hogy a Gold Wing eleinte nagyon nem tetszett, mert az általam is kedvelt motorozási formára (hosszú távokat nem száguldozva, de azért dinamikusan megtenni) nem igazán alkalmas. Viszont van egy olyan stílusa, ami lassan átjárja az embert, így a hosszú táv végére teljesen beleszerettem. A többit a tesztben!
K1200LT-vel nem volt szerencsém menni, de hozzáértők azt mondják, hiába akkor bálna, mégis sokkal motorozhatóbb például a legnagyobb Hondánál. Ezért (is) várom nagyon az új LT-t!
Nekem meg tetszenek ezek a bálnák. Ez is kimondottan pofásnak tűnik, a ragasztgatások ellenére jól simul a GT-RT irányvonalba. Kíváncsi leszek rá, tessék majd tolongani az importőrnél a tesztmotorért!
Nagyon remélem, hogy elsőként tesztelhetjük kis hazánkban!
Ez most olyan arcoskodás jellegű, amit nem szeretek, és nem is illik, de nekem úgy tűnik, hogy a BMW-k az Onroadnál járnak először. A Super Teneré is nálunk volt.
Nem tudom, hogy átmegy-e ez az olvasóknak?!
Sok minden nálunk volt először teszten, sok minden meg máshol. A magam részéről örülök annak, ha minél több motorról írhatunk azoknak, akik megtisztelnek a bizalmukkal és látogatják az oldalunkat. Ez a lényeg. Szerintem.
Igyekszünk megszolgálni a bizalmat, amennyire csak futja!
Tök átjön. :))
Amire eljutok oda, hogy megveszem az első BÖMÖS-t (2145-ben) addig a tőletek szerzett tapasztalatot felhasználva tök könnyen dönthetek majd.
És most megpróbálok felébredni és kihúzom a kezem ebből a nedves műanyag tálszerű izéből ami az ágy alatt van:))
És ha nem lesz rá lóvém akkor csinálok egyet magamnak házilag!
http://auto.indavideo.hu/video/Suzuki_1100_hazilag
“Kémfotó márpedig nincs, a gyártók szivárogtatnak“
Ezzel nem értek egyet..
Nyilván van olyan is amikor része a kampánynak a szivárogtatás, de általában nem így szokott lenni..
Várom a példákat az elmúlt 3 évből…
Nem zárom ki, hogy van ilyen eset, de legjobb esetben is pont az álltalad leírtak fordítottja igaz. (Autók nem érdekelnek…)
Nyilván amikor pl. le van fényképezve a müszerfal is, az nem igazi kémfotó. De gondolj csak bele: nem lehet mindent szimulálni a gyári tesztpályán, ezért muszáj kivinni a közútra. Persze nem olyan álcázás mellet, mint a képen is látható.
Ezzel együtt azt kijelenteni, hogy kémfotó nem létezik, nem ildomos.
Erröl a Finnek, vagy a Dél-Afrikaiak tudnának mesélni..
Tehát a példák?
Nem tudok példákat, de nyilván nem azért mert nincsenek…
“Marketingfotóra” sem tudnék most linkeket dobni.
dehogynem tudnál…..
…csak a VFR-hez van legalább 10 fotó és 2 videó, ami egyértelműen a marketing része volt!!! Tévedek?
Egyébbként viszont egyetértek veled. Kémfotózás komoly iparág. Több órás dokumentumfilmeket néztem már kémfotósok munkájáról, kb ugyanaz mint a paparazzik, csak ezek nem a bőrszerkós sztárokra, hanem a bőrüléses kocsikra vadásznak :D :D
És első-források komoly zsét fizetnek egy-egy képért. Nagyon várt modellek esetén egy fotóval a fotós finn-utazása, havi költségvetése és egy új kisautó simán kijön neki…
Olvastam egyszer egy tanulmányt, hogy az ember társadalmi fejlődése során azok voltak a túlélésben, szaporodásban sikeresek, akik hittek. Hittek a közösségben, hittek a vezető szavának, hittek saját erejükben, hogy ők kiválaszottak, és az isten(ek) szereti(k) őket.
A természeti csapásoktól, ragadozóktól, más csoportoktól ezek a közösségek jobban védekeztek, a csoporton belül jobb helyet kaptak a vezetőt kétség nélkül követők. Később a tanulatlan tömegeket jól kordában (és elnyomás alatt) lehetett tartani egy csodálatos igérettel… Ma már igazából nem is kell a keresztény egyházra vagy a kereszténységre, adott esetben más klasszikus vallásra gondolni hit címszó alatt. Lehet hinni sok mindenben, pl. a TV-ben, a pénzben, az embernek saját magában, az iskolájában, a tőzsdében, az ufókban stb. Persze könnyebb hinni abban, hogy van a halál után élet, mint szembenézni az elkerülhetetlennel, vagy az orvosban és a morfiumban bízni.
A hit egyébként egészségileg is jobb választás, placebóval is jól lehet gyógyítani megfelelő alanyokat: a kis piros tabletta hatóanyag nélkül hatásosabb tud lenni, mint a nagy kék tabletta a megfelelő vegyi tartalommal.
Ez van, erre vagyunk kondicionálva. Persze ettől még vicces a dolog. Az meg ugye köztudott, hogy egy hívőt nem lehet meggyőzni a “tévedéséről”. Ez pedig még viccesebb.
Van számotokra:
- DVD illetve B-Ray visszapörgető készülékem
- eladó márkám, tudjátok, úgy is visszahozzák, főleg az euro gyengélkedésével…
Ha egy gyártó, nem akarja, hogy megjelenjen kép az új motorjáról, akkor nem fog. Ennyi. Erre a legjobb példa Vmax. A projekt annyira titkos volt, hogy még a belső céges levelezésben is tilos volt leírni a nevét, csak egy spec. azonosítóval utalhattak a projektre. A pár éve kiállításon bemutatott koncepció és a megjelenés napja között nem is volt semmi érdemleges kép róla.
A Super Teneréről már két éve folyamatosan hallunk, a legtöbb amivel elő tudtak rukkolni ez volt (a számgépes formatervek, rajzok nem ebben a ligában játszanak), de ez is csak a Tuareg után. Emiatt a kép miatt mondom azt, hogy persze, lehet, csakhát…
A VFR kapcsán 3 igazi “kémfotóról” beszélhetünk.
Az elsőben a nagy semmi közepén egy sivatagban megy a gép. Az első képen pont 3/4-ben látszik a gép, előlről…
A második sorozat hogy-hogy nem, a nagyvezír nyilatkozatának estéjén járta be a netet, a tényleges gépet ábrázolta, viszonylag jó minőségben.
A harmadik is bámulatos volt: a VFR fel-alá grasszált az olasz Alpokban. Biztosan csak az az egy kanyargós út volt. Ha az kémfotó volt, akkor is max. a kb. “hagyjuk, hadd fénykezzék” kategória. Ja és miért is csak pontosan egy helyen készültek fényképek? Miért csak egy forrás van, miért pontosan olyan képek készültek amire egy motoros felkapja a fejét? Miért tudta az alkalmi “paparazzi” pontosan követni a motort?
Hadd áruljak el valamit: átlagembernek, s így átlagos fényképésznek a motorokról halvány fogalma sincs. Maximum 4 féle motorfajtát ismernek (túra, sport, krossz/enduró – nem tudják a különbséget, meg a csopper/Harley). Egy több generációval régebbi szép állapotú motorra is simán rámondják, hogy új, mert nem ismerik a őket.
Persze a fényképészek, meg a pénz. Ez szép, és jól is hangzik, de vegyük már figyelembe a motorosok számát, meg azoknak a számát, akik a legújabb médiacsillagocska villantását, topless napozását, zűrös szerelmi életét akarják látni képeken. Aztán tekintsük az új motorok számát… Annyi apró részletnek kellene egyszerre stimmelnie, a dolgok olyan szerencsés konstellációjára van szükség, hogy az már egy deus ex machina kereteit is szétfeszíti – főleg az új modellek és a lémfotók számát összevetve.
Még egy kérdés. Miért mindig csak a presztizsmotorokról vannak kémfotók?!
Meg kell emelnem a kalapom a kommented elött.
Még azt is mondhatnám, hogy igazad van, de sajnos nem tudom megtenni.
Persze csak azért nem, mert aki hisz, azt nem lehet meggyözni.
Azonban el kell ismernem, motorokat viszonylag ritkán fotónak le.
Ennek azonban nem az az oka, hogy azokat nem viszik közútra,
(lsd: Multistrada) hanem, hogy a motoros valóban egy sokkal kisebb réteg, mint az autós, így hírértéke és az érte kapott jutalom is kisebb.
Mivel kikötötted, hogy autós példák nem érdekelnek, ezért ki is fogytam az ellenérvekböl 🙂
Ja, és a +1:
Ugyan azért, amiért a gyárak is a fejlesztési forrásaik legnagyobb részét ezekre a modellekre fordítják.
Tudnék gyártót megnevezni, akinek egy prominens munkatársa elárulta:
Tiszta ráfizetés piacon tartani a zászlóshajójukat, de nélküle nem lehetne enyit eladni a mittelklasse-ból..
Ez a mézesmadzag, ez növeli a márkahüséget és a presztizst..
… nemsemmi.. kicsit elgondolkodtam…
… gsxr nélkül suzuki is husáng kategória lenne.
úgyhgy van benne valami. bár azért a gixxer valszeg nem ráfizetéses…. …..közkedvelt magyar kezdőmotor lévén 😀
Az autók kizárása nem volt véletlen. Szekérre majdnem mindenki vágyik…és a legtöbb ember felismeri, hogy nem ismeri, ha újdonság. Ezeknél valóban van racionalitása paparazzikról beszélni. A Ferrarikról meg egyéb GT kategóriás nyalánkságokról ne is beszéljünk: van nem egy gyorsabb/erősebb, csakhát az álomfaktor…
+1: Zászlóshajók: igen, és valójában ennek a levezetéséhez sem kell nagy képzelőerő. Mellesleg a mittelklasse lekakilva, az unterklasse messze zsírosabb lett az elmúlt években. Nem véletlenül gyúrnak a japók és már a taljánok is a távolkeleti fejlődő országok igényeire…