A több mint 100 éves versenysorozat napjainkban újra a figyelem középpontjába került. Ugyan nem olyan ismert, mint a motoGP bajnokság, azonban a szervezők hathatós munkájának hála, nem csupán egy halálversenyként aposztrofált, bulvármédiában szereplő összecsapásként tartják számon a világban. A motoGP hőse, a kilencszeres világbajnok Rossi tavaly tette tiszteletét a versenyen, ahol egy R1-gyel körbemotorozta a verseny idejére lezárt közúti szakaszt. Idén a Fiat Yamaha csapattól Lorenzo és az egykori bajnok Nieto jelent meg az évente egyszer megrendezésre kerülő eseményen, akik szintén a legutolsó generációs R1-gyel tettek meg egy-egy kört.
A modern motorversenyek hőskorában számos GP futamot teljesítettek a Man-szigeten, a közúti pálya 1949. és 1976. között a FIM hivatalos Grand Prix naptárában szerepelt, de a közelmúlt és napjaink két- és négyütemű GP technikája nem járt még errefelé. A Suzuki idén ünnepli TT versenyzésének 50. évfordulóját, s mint arról korábban hírt adtunk, két sztárjuk, Loris Capirossi és a GSV-R az idei versenyén tiszteletét tette. A GP veteránja, a 300. versenyét közelmúltban teljesítő Capirossi egy csapatának versenyszíneire fényezett GSX-R1000-rel, míg a motor a TT versenyek egyik sztárjával, Cameron Donalddal a nyeregben indult neki a versenyen kívüli köröknek. A motoGP sztárjainak látogatása alapvetően presztízsértékű, a versenyzők nyilatkozataikban elismerésüket és tiszteletüket fejezték ki a verseny és az ott versenyzők iránt. A Suzuki motorja azonban egy egészen másféle értékkel büszkélkedhet. Ugyan csak a show kedvéért vitték el, de azon túl, hogy ez volt az első motoGP motor a szigeten, amely teljesítette a híres kört, egy abszolút sebességi rekordot is felállított vele Donald. A GSV-R-rel elért 325 km/h-ás csúcssebesség pontosan 15 km/h-val nagyobb a versenyben valaha mért legnagyobb tempónál (ezt a HM Plant versenyzője, Keith Amor teljesítette a pálya azonos szakaszán).
Az idei versenyhét azonban számos más rekordot is hozott. Ian Hutchinson ötször állhatott a dobogó legtetejére, ilyen még nem fordult elő a TT történetében. Az egyes kategóriákban a leggyorsabb köridők illetve átlagsebesség mutatói is javultak:
Superbike TT
Conor Cummins, 210,418 km/h (17:12.83)
Supersport Junior TT
Keith Amor, 203,054 km/h (17:50.28)
Superstock TT
Ian Hutchinson, 209,186 km/h (17:18.91)
Supersport Junior TT
Michael Dunlop, 204,538 km/h (17:42.52)
TT Zero
Mark Miller, 154,912 km/h (23:22.89)
Íme egy rövid (nem hivatalos) összefoglaló az idei versenysorozat eseményeiről.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
A rókaszemű hölgy 1:46-1:49-ig Jessica babérjaira tör, legalábbis nálam…
De tud motorozni is, vagy csak nézni?
Valamiért duplán ment el..
Ez nem volt szempont…
Nem tudok betelni a TT-s videókkal.
Hogy’ mennek ezek, te jó Isten. Amikor egykeréknél leng a motor eleje, na ott kész…
A rókaszemű meg szintén
Úristen! Úúúristen!!! Úúúúúúristeeeeen!!!!!!
Ezek tényleg őrültek. Ahogy szambázik alattuk a motor… Meg az oldalkocsis verseny mekkora durva mááár. A kocsiban egyensúlyozó gyakorlatilag élet és halál között lebeg, míg le nem intik őket.
Komolyan mondom, ezek nem a díjnak örülnek a végén, hanem hogy ezt is túlélték…
Teljesen kész vagyok. Azt hiszem, lepihenek és reggelig fel sem kelek!
Jó éjt mindenkinek!
Itt egy teljes kör, még 2009-ből.
http://vimeo.com/6099916
Megnéztem. Szédülök
Hát nem semmi. Kösz a linket.