Az ASO, a Dakar versenyeket szervező cég tavaly egy mindenki számára meglepő döntést hozott, a versenyzők biztonságára hivatkozva egy szabálymódosítással 450 köbcentiméterben korlátozta az induló motorok hengerűrtartalmát. Mivel az évek óta favorit KTM nem rendelkezett a Dakar teljesítésére alkalmas, az új szabálynak megfelelő masinával, a tárgyalások kisebb médiacsata után beindultak, az új szabály bevezetését időben elhalasztották. Úgy tűnik, a KTM felkészült a következő évi megmérettetésre, a versenyzők számára most egy, az új szabályoknak megfelelő csomagot kínál, igaz kicsit borsos áron. Az osztrákok állítólag nem csupán egy átalakított krosszmotort adnak a márka mellett döntő versenyzőknek, hanem egy, a Dakar megpróbáltatásaira fejlesztett rallygépet. A versenycsomag 56.000 eurós (16 millió forintos) ára első hallásra talán elborzasztó, a tartalom azonban kompenzálja azt. A 2010 októberére elkészülő gépek költsége 29.300 euró, további 5.000 euró a két cseremotorra megy el, amelyekre szakértők szerint biztos szükség lesz: a Dakar igénybevételeit a 450-es blokkok nehezen viselik. További 1.000 eurót kell számolni a fényezésért, amely magában foglalja a versenyző szponzorainak megjelenítését is. A fenti árak nem tartalmazzák az Európában szokásos forgalmi adót, ezt, és a Dakar nevezési költségét (14.900 euró) hozzáadva a listához az eredmény még a fenti összegtől is egy kicsit magasabb lesz – így a KTM csomagjával még egy kis kedvezményhez is jutnak a vásárlók. Az új gépről képek illetve technikai adatok még nem állnak rendelkezésre, de amint ezek elérhetőek lesznek, közzétesszük őket.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
KTM 450 Rally – 2011
Engine
Engine type Single cylinder, 4-stroke
Displacement 449cc
Bore / stroke 97 / 60,8
Power n.s.
Torque n.s.
Starter / battery Electric starter / 12 V 8.6 Ah
Transmission 5 gears, dog clutch engagement
Fuel system Keihin FCR-MX 41
Control 4 V / OHC with roller rocker levers
Lubrication Pressure lubrication with 1 Eaton pumps
Engine oil Motorex, fully synthetic, SAE 10W-60
Final drive 15 : 48
Cooling Liquid cooling
Clutch Wet multi-disc clutch, hydraulically operated
Engine management / ignition Keihin DC ECU
Chassis
Frame Chromium-Molybdenum trellis frame, powder coated
Subframe Self-supporting plastic tank
Handlebar Aluminium, tapered, Ø 28 / 22 mm
Front suspension WP-USD Ø 48 mm
Rear suspension WP-Monoshock with Pro-Lever linkage
Suspension travel front / rear 300 / 310 mm
Front brake Brembo two-piston, floating caliper, brake disc Ø 300 mm
Rear brake Brembo single piston, floating caliper, brake disc Ø 240 mm
Rims front / rear Spoked wheels with aluminium rims 1.60 x 21” / 2.50 x 18”
Tyres front / rear 90/90-21″; 130/80-18″
Chain X-Ring 5/8 x 1/4″
Steering head angle 62.5°
Trail 120 mm
Wheel base 1,535 ± 15 mm
Ground clearance 320 mm
Seat height 980 mm
Tank capacity approx. 35 litres
Weight (ready to race) under 150 kg (without fuel)
Huhhh….végre! Már azt hittem nem lesz mivel rajthoz álljak….
Ready to race … without fuel
a nap poénja :D :D :D
Ezek a versenyzőknek küldött árajánlatok, de nem a ktm publikálta őket…