Az indiai motorpiacot nem kell különösebben bemutatni az Onroad olvasóinak. A 2004 és 2009 közötti időszakban folyamatos, évi átlagos 7%-os bővülés mellett tavaly 8,4 millió motorizált kétkerekűt értékesítettek a szubkontinensen, amelyeknek 15 százaléka, azaz 1,3 millió masina robogó. A világ második legnagyobb motorpiacát egyre több gyártó fedezi fel magának, a Honda, a Ducati és a Suzuki után a legújabb belépő a Piaggio csoport a Vespa márkával. Az olaszok a múlt hét csütörtökön lezajlott vezetőségi ülésen nagy fába vágták fejszéjüket: egy új gyár építése mellett döntöttek. A 30 millió eurós beruházással egy évi 150.000 robogó gyártására alkalmas üzemet kívánnak létrehozni, amelyet 2011-ig fel akarnak építeni. A gyártás 2012-ben indulna, az első modell, amelyet az új gyárban készítenének, a Vespa LX125 lenne. Az üzleti terv szerint a befektetés 2015-re térülne meg, mikorra is a gyár legalább évi 110.000 darab termékének értékesítése mellett 70 millió eurós forgalmat várnak az olaszok.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Akkor most befellegzett a Royal Enfield-nek?
A legdrágább modelljük itthon éppen kerüli az egy millát!!!
Ott mennyibe kerül? A yuppie indiaiak talán megveszik, egy ekkora ország eltartja a Vespa gyárat.