2008-ban beköszöntött a hitelválság időszaka, ennek számtalan negatív hatását tapasztalhattuk mi, motorosok is. A gyártók sok esetben megszorításokhoz, leépítésekhez vagy strukturális átalakításokhoz folyamodtak, néhány esetben pedig egyes márkák meg is szűntek. A Suzuki még 2008 végén bejelentette, hogy kivonul a WRCC-ből, a fejlett világ legnagyobb motorpiacán pedig az idei évre nem tervez újabb motorokat szállítani. Arról már korábban olvashattunk, hogy a kisebb GSX-R modellek 2010-es frissítése elmarad, a legújabb pletykák szerint pedig az ezres K9-es modell is az esedékes frissítés nélkül marad 2011-ig a piacon.
A GSX-R család megjelenése óta mindig is a Suzuki egyik büszkesége volt, a motor teljesítménye miatt pedig kultikus darab lett, még ha egyes „motoros” társaink miatt sokszor negatív hangvételű hírekben láthattuk, illetve olvashattunk ilyen masinákról. A legutolsó GSX-1000R-t, amelynek idén kiadták évfordulós változatát, mi is kipróbáltuk, a Hungaroringre vittük vetélytársaival. A masina messze felette áll annak, amire egy utcai motorosnak valójában szüksége van, vagy éppen ki tud használni, de a verseny igencsak kiélezett ebben a kategóriában, és további – költséges – fejlesztéseket indukál. A 2009-es évre ezt a telivér sportmotort radikálisan áttervezték, így biztosítva versenyképességét, a konkurencia azonban technikai „különlegességekkel” csábítja a vásárlókat. Ugyan a GSX-R volt az első utcai sportmotor, amely változtatható gyújtástérképpel rendelkezett, de ez ma már szériafelszereltségnek számít. A Yamaha a motoGP-ből származó keresztsíkú főtengellyel, a Honda a sportmotorok körében elsőként kiadott ABS-szel, az Aprilia a technikai csemegének számító V4-es konstrukcióval, a Ducati a különc V2-vel, olasz imidzzsel és a kipörgésgátlóval vonzza a vásárlókat, hogy a BMW teljesítményorgiájáról és naprakész elektronikájáról már ne is beszéljünk. Ilyen piaci körülmények között nem csoda, hogy kisebb csodavárásról beszélhetünk, az állítólagos, belső körökből származó információk szerint a 2012-es GSX-1000R modell, amelyet 2011 végére várhatunk a Suzukitól, valami igen-igen különleges gép lesz. De ezt majd csak egy bő év múlva tudjuk meg…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Bakker, pedig ott a fiókban a 4milla…
Most mit csináljak vele?
Viccen kívül: a kétéves frissítés amúgy sem szokott nagy durr lenni. Egy-két új szín, azt vegyed polgár.
Még a 4 éves frissítés is erőltetett tempó volt, mint a mellékelt ábra mutatja. Lehet, hogy eddig illúziókban éltünk?
Vedd meg a jubileumi kiadást, az most nagyon megéri 😀 Amúgy a Suzukinál évente váltogatták a színeket, kétévente volt valóban frissítés, ami általában elég sok mindent érintett, és most állnak át a 3 éves ciklusra (legalábbis a suzukis értékesítő srác szerint)
Úgy látom csak kettőnket érdekelnek a sportmotorok.
ez van, de legalább nincs fröcsögés, meg fikázódás
ja amúgy engem nem érdekelnek a sportmotorok….. mindig is túraenduróra vágytam a lelkem mélyén, az hoz lázba csak hát ez jutott
Szóval kényszer a gixer… Lehet rá kapni terepgumit?
ja, belső kényszer :DDDDD