Magyarországon a Suzuki újdonsága!

Friss
2010. június 02., szerda - TeeJay

A Suzuki a múlt héten bemutatta a magyar motoros újságíróknak 2010-es újdonságát, a GSX-1250F-et.

Hirdetés


Cimkék:


Hozzászólások (13 hozzászólás)

eko -

A 9. kép egy ujságból lett kivágva?

A középsztenderröl  állósztenderröl meg minek kép?

Mit kell ott nézni?


TeeJay -

A hivatalos sajtóanyagból vannak, még a múlt évről.

Mondjuk nem értelek, téged ismerve arra számítottam, hogy a “levegő-olaj hűtésű” dologba kötsz bele.


eko -

Akkor még csak a képeket néztem.

Egyébként lehet, hogy én nem ismerem magam, mert nem vágom miért kellett volna belekötnöm?


TeeJay -

A mérnöki igényesség miatt…

Azt hiszem a Ducati teszt kapcsán volt egy értekezésed a hűtésről.


versysfun -

Mekkora kannái vannak ennek a vasnak!

Tetszetős darab.

Sok gyártó cuppant rá mostanság a sport-túra modellekre.

Száguldani nem lehet, talán  ezeké a jövő.


eko -

“A mérnöki igényesség miatt… “

 

Ha jól emlékszem ott a hütés módját és a teljesítményt akarta valaki összehozni. Itt pedig az emisszió került szóba.

Bár nem emlékszem mindenre pontosan, de ez egy motor, amit japánok terveztek. Teljesen másképp állnak a dolgokhoz, mint egy 87 éves múltra visszatekintö márka mérnökei. 

Már öregszem és nem tudom, hogy azok-e a szerencsések akik észreveszik az apró eltéréseket, vagy azok, akik nem látják a különbséget…


Helmets on -

A középsztenderröl  állósztenderröl meg minek kép?”

Gondolom mert nem minden motoron alapfelszereltség és ezt hangsúlyozni akarják.


TeeJay -

emisszió vs teljesítmény – ez ok, én magára az elnevezésre gondoltam, de mind1. Inkább írjál valamit, régen olvastam tőled.


bigcet -

 tehát most a hűtés körüli vergődés még mindíg a Bandikák gyenge pontja? Azaz dugóba ne kerülj mert akkor kiírja a kompúter, hogy gyorsíts:-)Burn10.jpg


eko -

Van már megjelentetnivaló..

 

Hütés:

Nem tudom a Suzukié milyen pontosan ezért nem kötöttem bele.

De akkor tegyük rendbe a dolgokat:

Léghütés: A motor veszteséghőjét a blokk megnövelt felületein keresztül a levegő vezeti el. Lásd: Simson, MZ.
Természetesen egy négyütemű motor esetében az olaj is von el hőt áramlása közben, de ettől az még nem levegő-olaj hűtésű erőforrás.
Még akkor sem, ha az olajkarter alján a jobb hőelvezetés érdekében bordák találhatóak. Pl.: Régi farmotoros skodák vagy a léghűtésnél maradva TATRA TGK és SZGK.
Még akkor sem levegő olajhűtésű a motorunk, ha nem (csak) a karter alján keresztül vezetjük el a feles hőt, hanem egy olajhűtőn keresztül is.
Levegö-olajhütésesnek a szakmabeliek körében elterjedt definició szerint akkor tekinthetjük hajtóművünket, ha az olaj nem csupán kisegítő feladatot lát el e tekintetben, hanem a direkt höelvonás miatt olyan helyeken és olyan mennyiségben is áramlik, ahol csak a kenési feladatok ellátása okán erre nem lenne szükség.
Mindezt teheti akár egy külön szabályozott kör formájában is.
Pl.: a BMW R sorozatánál két olajszivattyú található, ahol a második csak az olaj olajhűtőn való átáramoltatásáért felelös egy termosztáton keresztül.
Vagy említhetném azt is, hogy (szinte) minden mai gépkocsi motorján van olajhűtő, mégsem víz-olajhűtésesek.
 


bigcet -

 Na jó de ettől még, hogy van hűtése az attól még lehet elégtelen és hihetetlenül flusztráló az esetleges araszolásnál, hogy a zsír új mocim meg akar sülni? 


TeeJay -

“Nem tudom a Suzukié milyen pontosan”

A SACS pontosan megnövelt olajmennyiséggel doglozik(/zott), elsődlegesen a hengerfejet hűtötték az olajhűtőn átnyomott matériával. Egyszerű, de hasznos dolog volt, de nekem egy másik dolog miatt tetszett: egy csupasz motor messze jobban nézett ki vele – persze ez szubjektív, de vö.: GSX1400 vs. CB1300.

“Víz-olaj” hűtés. Ja-ja, a legtöbb vizes motor is ilyen. A hűtőfolyadék a hűtő után az olajszivattyúhoz megy.


ngyorgy -

Vesysfun,

“Száguldani nem lehet, talán  ezeké a jövő.”

+++Szerintem a nagybandittal lehet száguldani 🙂 Legalábbis a múlt heti suzuki nyíltnapon nekem úgy tűnt… Azt most nem írnám be, hogy a rendőri felvezetéssel mennyit ment az  5-6 teszmotor az M1-M7-esen… 🙂


Előző bejegyzés

A Ducati története saját szemszögből

2010. június 02., szerda
Videó

Következő bejegyzés

Kiárusították a Voxant

2010. június 03., csütörtök
Üzlet

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt