A téma persze egyáltalán nem kötődik a Honda márkához, csak alanyunk éppen ilyen motoron ült. Hogy amerikai stílusban farmergatya-tornacipő kombóban indult szerpentinezni a híres Mulhollandra, ahol nemrégen egy leégett motorról számoltunk be, azt már meg sem említem, hiszen mi ugye úgysem teszünk ilyet! Inkább nézzük meg a videót, hogy mi is a legfőbb vezetéstechnikai hibája emberünknek.
Hogy a kanyar bejáratánál esetleg megijedt valamitől, amit mi nem látunk a képen, az könnyen lehet, de egyáltalán nem biztos. Lehet, hogy csak szűkebb ív következett, mint amire számított? Előfordulhat. A legfőbb vezetéstechnikai hibája ugyanis már az előző kanyar ívén jól szembetűnik: nagyon kis távolságot tekint át szemével maga előtt.
Mint tudjuk, a motort mindig a tekintetünkkel vezetjük, azaz oda fogunk menni, ahova nézünk. Az, hogy az előző kanyarban is töredezett íven motorozott végig, arra utal, hogy csak röviden tekint maga elé, és az új információk alapján módosítja az útvonalát. Hogy maga a fékezés a kanyar megkezdésével egy időben menniyre hibás döntés volt, azt is taglalhatjuk, azonban ez már csupán folyománya a fenti hibának.
A tanulság: mi mindig nézzünk a lehető legmesszebb magunk elé kanyargós útszakaszon (is), ettől sokkal szebb, simább íveken fogjuk vezetni a motorunkat, és biztonságosabban fogunk közlekedni.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Szerintem a legnagyobb baj, hogy pózolt a kamerának, azaz túlvállalta magát.
Nekem úgy tűnik, hogy a szembe jövő motorostól íjedt meg.
Miután elmegy mellette, végig kifelé tart a kanyarból, és a lábát is lerakja.
Legalább jó lelassult, és nem esett nagyot.
Én a cikk írójával értek egyet.
Szerintem is a motor zavarta. De nem a szembejövőé, hanem a sajátja…..
Figyeljétek 0.26 -nál a lassítást. Szerintem mindannyian jártunk már így,megijedt hogy sok, és mindenáron lassítani akart . Ha jól látom megindul az eleje kifele.Tipikus példája hogy mennyire fejben dől el minden. Mész benézed a kanyart,kiülsz,lesz ami lesz csak lefele téped a gépet,kifeléjövet érzed még többet is birt volna.Másik variáció: egy pillanatra nem figyelsz,Úristen ez sok,fékezel ,csúszkálsz,vagy megfogod vagy úgy jársz mint ő, de a csúszkálási stádiumban már tudod hogy a te hülyeséged az egész. Szerintem ezért imádunk motorozni.
Fránya bringások befoglalták vasárnap a Mullholland-ringet…
Nem bírom megállni, kicsit belepofázok.
Szerintem maga a srác tudná megmondani, mi volt a gond. Kívülről ezt nehéz megítélni, de az biztos, hogy valamit elszúrt. Előtte egész jól kanyarog, aztán besokall. Mondjuk az látszik, hogy fékezni és kanyarodni nem tud egyszerre. (Általában nem is kell, de néha mégis)
A kommenteken tökéletesen látszik a probléma. Sajnálatos módon.
Szia Vadász.
Persze, a kanyart be lehetett volna venni fékezés nélkül, de ha már belefékez, akkor azt ne így. Erre gondoltam.
Szerintem is fejben dől el minden, a motor sokkal többet tud, mint a legtöbb motoros. Így volt ez ennél a srácnál is:
http://www.youtube.com/watch?v=Up2UvuRLdTE
Ezen a mozin az is látszik, hogy ott abban a kanyarban lehet valami furmány.
Vagy az út minősége, vagy a dőlése, vagy valami más, de megváltozhat egy bizonyos körülmény, mert a korlát állapotából és állásából itélve már többeknek is sikerült oda lelépni málnázni.
Tegnap a Glocknerről lefelé jövet sikerült utolérnem pár autót és motort is. Több esetben is szembetűnő volt az, hogy mereven, csak az előttük lévő kis szakaszt figyelik. Már régen látszik, hogy jön valaki szemből, de mégis másodpercek múlva, szinte ijedten rángatják a kormányt és darabolják szét a kanyar ívét.
De magamon is észrevettem, hogy ha leköt pár pillanatra egy szép táj, vagy akár egy másik motoros, vagy bármi, ami el tudja vonni a figyelmemet, akkor már nem úgy jön ki a lépés és bizony volt olyan visszafordító, ahol igazítani kellett egyet, de akár még fékezni is.
Persze nagyon nem mindegy, hogy hogyan!!!
Na most egy cruiserrel én simán belementem volna a korlátba XD!!!