1980 szeptemberében, a franciaországi Avignon-ban mutatta be a BMW forradalmi 800 köbcentiméteres, mindenféle terepre alkalmas motorkerékpárját, az R 80 G/S-t. A radikálisan új gép új stílust és szegmenst hívott életre, amely azóta is töretlen népszerűségnek örvend: az túraendurót. Az elmúlt 30 évben számos gyártó próbált a BMW GS-ekhez hasonló motorokat készíteni, azonban a tulajdonosok nagyon jól tudják: a BMW GS életérzés egyedülálló.
A modellsorozat indulásának 30. évfordulója alkalmából a BMW egy különleges online fotóalbumot hozott létre „THANK YOU GS” névvel, amelyben a volt és jelenlegi GS tulajdonosok élményeit gyűjti össze. A feltöltött emlékképekből áll az a végtelenül hosszú fényképalbum, amely méltóképpen állít emléket a BMW GS modellek első 30 esztendejének. Az online kiadvány a képek mellett számos tényt és történeti áttekintést nyújt a sorozat modelljeiről.
A felhasználók és képmegosztók között számos ismert személy is található, mint például a hosszútávú motorozás Guinness rekorderei, Kevin és Julia Sanders; a kalandmotorozásairól ismert író, Robert Wicks; a híres operatőr, Ricardo Thomas és még sokan mások. A képek mellett a BMW Motorrad a felhasználók kalandos beszámolóit is várja az oldalra.
A fotóalbumban már most is kalandmotorosok ezrei mutatják be megtett kilométereik millióit. Pillanatnyilag azonban magyar tulajdonosok képeit nem leltük a gyűjteményben, így arra kérjük kedves GS-tulajdonos olvasóinkat: gazdagítsuk ezt a szép gyűjteményt hazánk nevében is!
Cimkék:
A mondás, miszerint utolsókból lesznek az elsők, ma mind Talmára, mind csapatára nézve igaznak bizonyult.
Elolvasom »Az Amerikából érkezett felvétel egy nagyon enyhe bukást mutat be. Amiért érdemes megtekinteni, az egy kis vezetéstechnikai elemzés.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Ebbe az albumba asszem érdemes lesz “belelapozni”.
“így arra kérjük kedves GS-tulajdonos olvasóinkat: gazdagítsuk ezt a szép gyűjteményt hazánk nevében is!”
Diszkrimináció!!
A BMW csupasz motorjai 57 évvel idösebbek, mint a GS, mégsem csináltak nekik fotóalbumot.. 🙁
Hell!
Most már kezdem azt hinni nem szeretnek a BMW-nél legalábbis a virtuális házuk táján. Az előző fogásuk, hogy GPS koordináták alapján megtett, illetve megtervezett útvonalakat lehetett fel, illetve letölteni, nos ez nekem egyszersem sikerült, sem kiexportálni, sem a bejárt útvonalat beimportálni. Most nézem már nem is él a link: http://gps.bmw-motorrad.com/ Tudom, motorozni enélkül is lehet, de jó kezdeményezésnek tartottam, és kevés magyar regisztrált közül szívesen feltöltöttem volna Vas.megyém körvonalát, vagy a Rába vonalát, amiket mind aszfalthiánnyal sikerült bejárnom, sőt terveim közt volt, hogy 1 hét alatt bejárnám az ország határát(szó szerint) bár itt adódtak volna komolyabb nehézségek is… 🙂
Most pedig új lendülettel beregisztrálok a fotoalbumosdiba, e-mail, aktiválás… login… és semmi. 4db pötty kergeti egymást körbe-körbe 🙂
Azért nem tudom mi ebből a tanulság (mi nekem és mi a BMW webmestereinek)
Azért ha sikerül, töltök fel pár tutit 🙂