Egy visszahívás mindig kínos a gyártónak, a márka megítélése sérülhet egy ilyen esemény súlyosságától függően, de anyagilag is jelentősen megterheli az adott céget. A tavalyi évben a motorgyártók között a Harley-Davidson illetve a Ducati volt a negatív „befutó”. Az amerikaiak voltak az abszolút győztesek, mintegy 111.000 túramotort hívtak vissza az üzemanyag-rendszer lehetséges hibája miatt, az olaszok pedig a szervizekbe rendelt motorok legyártott mennyiséghez viszonyított arányában voltak az elsők.
A BMW 2010-ben jó eséllyel pályázik az abszolút győztes kétes értékű címére a visszahívott masinák számát illetően: kedd délután jelentették be, hogy a 2006 augusztusa és 2009 májusa között gyártott összes R sorozatú, valamint a K1200GT modellek első fékével probléma lehet, ezért világszerte 122.000 motort visszahívnak utólagos felülvizsgálatra. A BMW hangsúlyozta, hogy nincs tudomásuk a hiba miatt bekövetkezett balesetről, illetve tragédiáról, a berendezés kritikus volta miatt azonban ezt a lépést kénytelenek megtenni.
A K sorozat fékeivel kapcsolatban tavaly már bekövetkezett egy hasonló esemény a bajoroknál, a fékfolyadék habosodása miatt a 2008 októbere és 2009 májusa között gyártott sornégyes gépek egyszer már egy kényszerű szervizen átestek. A jelenlegi kampány technikai oka, hogy a motorkerékpár használata közben fellépő vibráció károsíthatja az első fék egyes elemeit, aminek következtében a fékfolyadék szivároghat. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az európai visszahívások listája szerint a spanyol importőr tavaly már számos motort rendelt a szervizekbe ilyen okok miatt, de a hibát más európai országokba szállított masinákon is azonosították. Konkrét szivárgást az eddig visszarendelt motorok kevesebb mint egy ezrelékénél találtak, de ez nem befolyásolja a megkezdett folyamatot: minden érintett motoron biztonsági okokból cserélik a szükséges alkatrészt.
A hír magyar vonatkozásával kapcsolatban felhívtuk a BMW Magyarországot is. Hazánkban 330 motorkerékpárt érint az akció, amelyek tulajdonosait a velük kapcsolatban levő márkaszervizek már el is kezdték kiértesíteni. Senkinek nem kell tehát fejvesztve rohanni a kereskedésekbe: egyrészt nincs fennálló balsetveszély, másrészt rövid időn belül az összes érintett motort a szerelők elé szólítják.
Érdekes módon a tavaly 87.306 motorkerékpárt értékesítő cég részvényeinek nem ártott a bejelentés, a viszonylag stabil frankfurti tőzsdén 2,42 százalékos emelkedéssel zárta a kereskedést a bajorok értékpapírjának ára.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Nagyon korrekt hozzáállás szerintem, és még ha esetleg valamiben egy kicsit rosszabb is lenne, mint egy konkurens modell, ha lenne fölös x millióm és épp egy nagy túradögöt szeretnék venni, az ilyen hozzáállás miatt sztem a BMW-t választanám. Jó, hogy nem csak addig nyalják ki az ember seggét, amíg a dellát ki nem fizette, hanem utána is figyelnek rá. Persze marketing is, mert így a tulaj visszamegy majd pár év múlva, és megveszi az új K1200-t…
Benne van a pakliban,ez van.
De jó látni,hogy az amcsik,olaszok és a németek is meglépték.
Azt gondolom az ilyen visszahívás minden hosszútávban gondolkodó gyártónak “érdeke”, még akkor is ha jelentős költségekkel jár. A mai világban nem szerencsés megvárni amíg baj lesz mert már minden apróságért perre mennek (főleg egyes nagy államokban ) és akkor nem csak költség vonzata van a dolognak (ami akkor már akár nagyobb is lehet) hanem iszonyatosan nagy negatív reklám is, ami ugye szintén mínuszt okoz a bevételben. Jó példa erre a TOYOTA esete ami “későn” derült ki. Nagy veszteség + nem úszták meg a visszahívást sem.
Nahát, már a nevét sem tudom leírni ennek a bajor sz@rnak, ellentétben az URAL-omnak amiről a WBM koppintott :-D!
Na már a nevét sem tudom leírni ennek szerencsétlennek. :-))))
Javaslom nézz utána alaposan a dolgoknak,hogy “kissé” hiányos tudásodat mielőbb pótolni tudd. :-))
A visszahívásról annyit,hogy aki dolgozik,az hibázhat is.
Mindenkivel előfordul.
A lényeg,hogy korrekten kezeljék a dolgot.
Na ja..az Uralról csak a Kinaiak másoltak..(bár miről nem?).
Chang Jiang 750 M1M (Hosszú Folyó.. ez hogy jön egy motorhoz névnek??)..
De tény, legalább boxer..