Korábban már beszámoltunk arról, hogy a brit koronagyarmat az évforduló tiszteletére korlátozott példányszámban egy érmét adott ki. A Suzuki is rangos programmal készül az eseményre, jelenlegi motoGP versenygépük, a 2010-es GSV-R XRG-3 és Capirex is ott lesz a szigeten. Június 11-én, a futam előtt Capirossi, utána pedig a 2008-as TT győztese, Cameron Donald viszi táncba a Suzuki egyik büszkeségét. A szakértők szerint körülbelül 240 lórős masina az első motoGP motor, amellyel megteszik a híres kört a szigeten.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Ezzel most rendesen versenyezni akarnak ott, vagy csak túrázni mennek?
A verseny az SBK szabályoknak megfelelően zajlik (ha jól tudom), talán csak a biztonságra vonatkozó szabályokban van eltérés (szigorúbbak). A motoGP motor nem felel meg az SBK homologizációs szabályainak. Szóval csak mennek egy karikát a show kedvéért.
…És mi az az SBK?
superbike
Ha már itt tartunk mi a különbség a MotoGP és az SBK között? (nagy vonalakban)
A két bajnokság szabályzata ~300 oldal, kétmondatos összefoglalót ne várj…
GP SBKElnagyolva: az SBK-ban (most ideértve mind a négy kategóriát) különböző szinten tuningolt utcai motorok versenyeznek, míg a GP-ben az adott kategória technikai (és biztonsági) követelményeinek megfelelő “egyedi” gépek, kvázi prototípusok vetekszenek. Az SBK/SSP/SST/ST6 kiírások alapján számos versenyt rendeznek, mint a nemzeti, regionális bajnokságok, a hivatalos VB-t meg WSBK-nak hivják, az FG Sport szervezi. A GP-ből kvázi egy van, a világbajnokság, a Dorna a jogtulajdonos.
Még nagyobb vonalakban:
A Moto GP olyan, mint a Forma 1, az SBK meg olyan, mintha BMW meg Audi utcai kocsik versenyeznének.
Az SBK-ban olyan motortípusokkal mennek, amit meg tudsz venni a boltban, a GP-ben meg olyannal, amit nem. (Kivéve Desmosedici)
Személy szerint az SBK-t favorizálom,bár kevésbé ismert,de emberközelibb.
Ez pont olyan, mint mikor Palikék bohóckodtak F1-es autóval Szeged utcáin. Látványnak, marketingnek király (meg hajrá Suzuki :)) de igazából ennyi.