Korábban már beszámoltunk arról, hogy a brit koronagyarmat az évforduló tiszteletére korlátozott példányszámban egy érmét adott ki. A Suzuki is rangos programmal készül az eseményre, jelenlegi motoGP versenygépük, a 2010-es GSV-R XRG-3 és Capirex is ott lesz a szigeten. Június 11-én, a futam előtt Capirossi, utána pedig a 2008-as TT győztese, Cameron Donald viszi táncba a Suzuki egyik büszkeségét. A szakértők szerint körülbelül 240 lórős masina az első motoGP motor, amellyel megteszik a híres kört a szigeten.
Cimkék:
Új kezdeményezés indult, amely nem csak a pályázni vágyók, de a motoros életérzésért, fesztiválhangulatért rajongók számára is érdekes lehet.
Elolvasom »A jelek szerint sikeresen lezajlott az idei 48 órás teljesítménytúra. Az adatok értékeléséhez szükséges információkat gyűjtöttük egybe.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »
Ezzel most rendesen versenyezni akarnak ott, vagy csak túrázni mennek?
A verseny az SBK szabályoknak megfelelően zajlik (ha jól tudom), talán csak a biztonságra vonatkozó szabályokban van eltérés (szigorúbbak). A motoGP motor nem felel meg az SBK homologizációs szabályainak. Szóval csak mennek egy karikát a show kedvéért.
…És mi az az SBK?
superbike
Ha már itt tartunk mi a különbség a MotoGP és az SBK között? (nagy vonalakban)
A két bajnokság szabályzata ~300 oldal, kétmondatos összefoglalót ne várj…
GP SBKElnagyolva: az SBK-ban (most ideértve mind a négy kategóriát) különböző szinten tuningolt utcai motorok versenyeznek, míg a GP-ben az adott kategória technikai (és biztonsági) követelményeinek megfelelő „egyedi” gépek, kvázi prototípusok vetekszenek. Az SBK/SSP/SST/ST6 kiírások alapján számos versenyt rendeznek, mint a nemzeti, regionális bajnokságok, a hivatalos VB-t meg WSBK-nak hivják, az FG Sport szervezi. A GP-ből kvázi egy van, a világbajnokság, a Dorna a jogtulajdonos.
Még nagyobb vonalakban:
A Moto GP olyan, mint a Forma 1, az SBK meg olyan, mintha BMW meg Audi utcai kocsik versenyeznének.
Az SBK-ban olyan motortípusokkal mennek, amit meg tudsz venni a boltban, a GP-ben meg olyannal, amit nem. (Kivéve Desmosedici)
Személy szerint az SBK-t favorizálom,bár kevésbé ismert,de emberközelibb.
Ez pont olyan, mint mikor Palikék bohóckodtak F1-es autóval Szeged utcáin. Látványnak, marketingnek király (meg hajrá Suzuki :)) de igazából ennyi.