Újra ellenőrzik a motorosokat a rendőrök

Police
2010. május 07., péntek - dani

Kiss Csaba, az OBB elnöke tegnap elárulta nekünk, hogy újabb fokozott ellenőrzésre lehet számítania annak, aki motorkerékpárral közlekedik.

Hirdetés


Cimkék:


Hozzászólások (22 hozzászólás)

TeeJay -

Legyen szíves valaki elmagyarázni, hogy ez hogyan javít a botrányos útviszonyokon, a figyelmetlen autósok számát mennyivel fogja csökkenteni…


dani -

Azon sehogy.

Azon fog javítani, hogy aki strandpapucsban, jogsi nélkül, úszósapkában, egykeréken a nagykörúton, öngyilkossága közben az én családomat is magával akarja ragadni a halálba, annak ez nehezebben mehessen… 🙂


TeeJay -

Ilyet már elég régen nem láttam…viszont ilyen idiótákkal szoktam én is találkozni. Szerencsére türelmes ember vagyok…


vilmo -

 Közelmúltban többször is volt ellenőrzésem mikor csak a jogsit nézték. Megnézte, “A” korlátlan megvan és érvényes, köszönjük további jó utat. Ezzel végülis egyetértek.


Moto-Cat -

Az lévén gyakorlati meglátásom, ahogy a cikk is írja, akinek nincs vaj a füle mögött, annak nincs mitől tartania. Egyébként is szerintem szinte csak azok berzenkednek eme remek rendelet ellen, melyek nem rendes emberek… Meg akik alapból utálnak minden, számunkra is hasznos rendőri megmozdulást…

Off… Uff…Szóltam vala volt…


eko -

“berzenkednek eme remek rendelet ellen, melyek nem rendes emberek…”

Ezen nevetnem kellett…


Kaján -

Nekem van jogsim,nem közlekedek állat módjára,nincs felhajtogatva a rendszámom,nem járok rendszám nélkűl,nem járok 500-as robesszal SMK papírokkal és nem 500 DB-es a kipufogóm.

EÜ csomagom is van,ha nagyon kötözködne a közeg.

Mitől félnék?Szűrjék csak ki azokat akik miatt utálnak minket!

 


versysfun -

Kell is egy ilyen szűrés, többször kéne. A nagy átlagnak nincs mitől tartani. Én is úgy nyomom mint kaján, csak még a nem kötelező izzókészlet is van és láthatósági mellény is.

De kellene ám a 4 kerekű esernyősök táborában is kicsit piszkálódni.

Buszsávban hirtelen beficcenés motoros fellőkésével amit akkor sem veszünk észre ha már csattan stb. A héten BKV-vel jártam busszal, 3 balesetet láttam amikor motor kontra autó találkozott. 2 nél szempillantás alatt látszott, hogy kimentek a motor elé. Remélem jobban vannak, gyors gyógyulást nekik. Mostanában parázok is kicsit, sűrűbben járok busszal mint motorral hétközben. Öregszem?? Vááááá..pff. Féltem a motort, és már eljutottam oda, hogy magamat is.

Érdekes ahogy a cikket fogalmazták az egyik portálon.: “A motorkerékpárosok által okozott balesetek, illetve halálos áldozatok száma egyaránt megközelítőleg másfélszeresére nőtt az említett időszakban. Tavaly 69 motoros vesztette életét a közutakon, az idén április 26-ig pedig már nyolc motorkerékpáros és három segédmotoros halt meg vezetés közben.”

A motorkerékpárosok által??? Olyan mintha azt szeretnék sugallni, hogy mi okozzuk a baleseteket.  De lehet én vagyok satu, ami péntek révén nem is csoda.

további kellemes napot, több csöcsöt a motorokra és balesetmentes közlekedést 🙂


eko -

Már azt hittem versys-töl egy szexista mejgegyzés nélküli kommentet kell olvasnom.

De megnyugodtam!


Moto-Cat -

És ismét nevetned kellett… 

 

Egyébként pótizzókészlet nekem is van az eü-csomag mellett. De láthatósági nincs, mert tele a kabim fényvisszaverő csíkokkal.

 

Viszont valahogy tényleg szoktatni kéne a figyelmetlen autósokat arra, hogy hé, nézzél már a tükrödbe, mielőtt sávot váltasz, és ne hagyd ki a holteredet se!!!!!!! Rengeteg baleset származik ezekből.


BananaJoe -

Akkor most hétvégén sem megyek a Mecsekbe, meg úgy általában sehova.

Egy egyszerű szombat vagy vasárnapi napon egy mecseki kirándulás alatt (100km az oda-vissza út + még 2-300 befittyen az ottani csavargás alatt) 10-nél is több kamerát és ellenőrzést tud kiszúrni a figyelmes közlekedő, csekkre meg nincs szükségem, van mire költeni anélkül is.

 

Maradok a hétköznapi kanyarvadászatnál.


benzinveru.blog.hu -

Azért azt nem felejtem el, amikor kb 5 évvel ezelőtt a 15000km-es, szög gyári 150-es Etz-mel megálítottak Győrben (ahol lakom), mert a lakók kiakadtak a robogósokra, h 20an mennek együtt, és vonyítanak a kipufogók.  Ezért hát a feljelentést tettek, mire a rendőrség, és a kpm együtt igazoltatott és vizsgált minden motorost. Engem is megálított Kovács 123 ezredes, (még a tvben is benne voltam) és okosan megkérdezte: “engedély nélküli átalakítás van e gépjárművön eszközölve?” Kb annyi fingja volt az egészhez, mintha atomfizikáról kérdeznék. Most abba ne menjünk bele, h ha lenne is ilyen átalakítás, de nem veszi észre, én nem fogom modnani neki, h még a bünti mellé elvegyék a forgalmit és mehessek vizsgázni a kpmhez. Majd ezután okosan odatartották a kipuhoz a decibelmérőt és üresben kb 1 percig üvegelték a motort. Mivel csak 125-re volt jogsim és az Mz 150 es volt, meg sem mukkantam, de majd eldurrant az agyam, hogy elehet valaki ekkora marha, ráadásul més cuccával. És akkor nekem suli mellett az az Etz sokkal többet ért, mint az ez a marha gondolhatta volna. Szóval nem az a baj, hogy ha ellenőriznek. De akkor legalább már olyan emberke csinálja, aki legalább életében egyszer ült már motoron, és van némi fogalma is róla.


Mark91 -

Elég hülyeség eza razzia. 1. mert esőbe már alapból nincs sok motoros főleg nem gyorshajtó. 2. Akinek valami vaj van a füle mögött és kicsit sorban is állt mikor az észt osztották az ilyenor inkább forma1-et néz. Na de mindenki más ez az én véleményem.


NRG -

örülj neki, hogy nem értett hozzá, különben ugrott volna a jogsid!


benzinveru.blog.hu -

NRG, nem tudom ki “veszélyesebb” bűnelkövető, de pl én rohadtul nem érzem úgy, h. A1-es jogsival, ami 125ccmig érvényes, és x kilowattig, 150ccm es motort vezetve nagyon nagy kihágást követtem volna el. Mellesleg az A1 kilowatt határát a 150-es Etz sem érte el. És erre mondom én azt, hogy hozzáértő. Mert persez vannak törvények, amiket sokszor azok hoznak, akik pl ilyen esetben még életükben nem ültek egy motoron, de mivel ilyen pozícióban dolgoznak, hát törvényt, szabályt hoznak róla. De aki ért motorozáshoz, sztem be tudja látni, hogy talán egy 150 ccm-es Mz- vel talán nem jelent az ember hú de nagy veszélyt, még akkor sem, ha a jogsin épp 125 ccm van. Persze igaz az is, hogy ennyi rugalmasság van akiben megvan, és van akiben nincs. De mégha szabélyt sértek is, az nem indokolja, hogy a saját tulajdonomat bármilyen formában is rongálják, én pedig azt, hogy üresben 1 percig bőgetik, ebbe a kategóriába sorolom. És ha értett volna hozzá a csóka, azt is láthatta volna, hogy a motoron a gyári kinézetéhez képest egy darab csavar változtatás sem volt. Na ennyit erről. Most sem érzem úgy, hogy igazságos volt az eljárás, de hogy lásd, nem vagyok olyan aki nem ismeri be a hibáját, vagy mindig csak a zsarukat fikázza, elismerem, hogy büntettek meg gyorshajtásért autóval, egy 10 esem bánta, és egy szavam nem volt, mert teljesen igaza volt. Olyan felüljárón mentem át 60-al Győrben, aminek a szélén még járda sincs, tehát esély sincs rá, hogy gyalogos mászkáljon át rajta, stb. Ettől függetlenül igazuk volt és az jogos volt. A motoros igazoltatással sem az volt a probléma, hogy megtörténik, hanem az, hogy hogyan, és hogy mit csinálnak más tulajdonával. Ennyi.


Macko -

Benzinvérű: “az A1 kilowatt határát a 150-es Etz sem érte el”

Mennyi az?

Mert hogy nincs… Az A1 az 125 köbcentiméter, kilowattkorlát nélkül. Tudtommal legalábbis.


Kaján -

“A1” bejegyzéssel
16 éves kortól

Legfeljebb 125cm3-es és legfeljebb 11kW teljesítményű motorkerékpár vezetésére jogosít.

“A” korlátozással
bejegyzéssel 18 éves kortól

Motorkerékpár vezetésére jogosít, legfeljebb 25kW teljesítményig, de legfeljebb 0.16kW/kg teljesítmény, tömeg arányig.

“A” korlátozás nélkül
bejegyzéssel 18 éves kortól

Motorkerékpár vezetésére jogosít, 2 éves “A1” kategóriás gyakorlat után.

“A” korlátozás nélkül
bejegyzéssel 20 éves kortól

Motorkerékpár vezetésére jogosít, 2 éves “A” korlátozással kategóriás gyakorlat után.
“A” korlátozás nélkül
bejegyzéssel 21 éves kortól
Motorkerékpár vezetésére jogosít (vezetési gyakorlat nélkül).


galoscsabus -

A “váras” hétvége mérlege ellenőrzésileg:

Megtett út 1914 km.

Indulás pénteken reggel 9-kor, érkezés vasárnap du. 16.10-kor. 1×5 és 1×6 óra alváson kívül végig az úton.

Ellenőrzések száma: 1 (Kőszegen a város közepén).

Kifogásolni való: A rendőr nem kínált meg sem kávéval, sem üdcsivel !

Gyorsan és udvariasan átfutotta a papírjaimat, bekönyvelte a bekönyvelnivalóit, majd útbaigazított, hogy miként találok oda legkönnyebben a vár kapujához és jó utat kívánva, mosolyogva engedett utunkra.

Ezen kívül kb. 6-8 helyen igazoltattak még, de máshol nem állítottak meg, valószínűleg a normális tempó, a szabályos közlekedés és a megnyerő külsőm miatt.

Akinek ez baxxa a szemét, az véleményem szerint közúton ne közlekedjen .


AttaBa -

Engem is megállítottak pár héttel ezelött, ráadásul a készenlétiek. Elkérte a szokásos papírokat (szig, jogsi, biztosítás), egy gyors ellenörzés GSM alapú eszközzel és már mehettem is tovább. Az egész nem tartott egy percig, végig nagyon kedves és mosolygós volt a rendör, majd visszaadta az okmányokat és még mindig mosolyogva jó utat kívánt. Akinek ennyi nem fér bele….

Igazándiból nekünk is érdekünk, hogy a jogsi nélkül, esztelenül száguldozókat kiszürjék.


eko -

A rendör már messziröl jól láthatóan engem nézett ki magának.

Gyorsan át is futott az agyamon, hogy vajon mit csinálhattam az elmult pár km. alatt, amiért ezt kiérdemeltem.

Elkérte a papirjaimat, miközben megkérdeztem:

-Valami rosszat csináltam?- Mire Ö:

-Nem, semmi csak ellenörzés.

A kérdései a következök voltak:

-Mennyi idös a motor? (a forgalmi nála volt, de nem nézett bele)

-Hány köbcenti?  (      -”-   )

-Mennyit megy?  (Beugrató kérdés!  :-)).)

-Mennyibe került? ( Itt már valóban zavarba jöttem, de  miután azt mondtam neki, hogy drágább, mint az autóm, nem kérdezösködött tovább.)

Miután a jogsimat azért megnézte, rendben visszaadta a papirjaimat, gratulált a motoromhoz, és jó utat kívánt.

Bár feltartottak, de nem bánom. Mindig ilyen ellenörzést kivánok magamnak és minden normálisan közlekedönek!


Moto-Cat -

Ismeritek a viccet, mikor a rendőrök megállítanak egy tuningolt kocsit, és a fiatalabb súgva kérdezi, hogy mennyit megy a gép…

 

Lakott területen 50km/h. Lakott területen kívül 90km/h. Autóúton 110km/h. Autópályán 130km/h…


Helmets on -

“125-re volt jogsim és az Mz 150 es volt, meg sem mukkantam,”

 

a ’98 elött gyártott motoroknál engedélyezett a 150cm3 hengerürtartalom egyébként ugyhogy ha megtudja se gáz csak max ugye 11Kw…

 

 


Előző bejegyzés

Honda, Castrol és Ronaldo

2010. május 06., csütörtök
Reklám

Következő bejegyzés

Új motoros kupasorozat és fesztivál

2010. május 07., péntek
Road and Ride

Ezeket olvastad már?

Kell ennél nagyobb? Honda XL750 Transalp teszt

2023. november 14., kedd

A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?

Elolvasom »
Új motor teszt

Az új világrend trónkövetelői? Benelli TRK 702 páros teszt

2023. október 18., szerda

Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!

Elolvasom »
Új motor teszt

125 köbcentivel 1000 kilométeres túra 24 óra alatt

2023. október 15., vasárnap

Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!

Elolvasom »
Videós túrabeszámoló

Győz a Fekete Lovag: Serpentize motoros ruha bemutató

2023. szeptember 24., vasárnap

Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.

Elolvasom »
Ruházat tartósteszt