Majd’ 20 évvel a megjelenése után kevés motort kísér akkora figyelem, mint a Honda NR750-est. A limitált példányszám, a korát megelőző technikai megoldásokat felvonultató, de a hozzáfűzött reményeket be nem váltott motorból alig párszáz darabot gyártottak. A maga idejében sem volt olcsó, napjainkra pedig nyilvánvalóan felértékelődött.
Amikor egy ilyen felbukkan a piacon azt sokan irigykedve figyelik, akárcsak a legutóbb, amikor egy raktárból került elő egy null-kilométeres példány. A legújabb hír a modell kapcsán, hogy az első Nagy-Britanniában regisztrált ilyen gép eladó sorba került egy klasszikus japán motorokkal foglalkozó kereskedő cég honlapján. Ugyan a motor már 18 éves, mégsem hiszem, hogy a 2000 kilométeres kilométeróra-állás manipuláció eredménye volna: ugyanis kizárólag bemutatókon használták, és valószínűleg az új tulajdonos sem fog vele sokat motorozni. Ha valakinek van 33 millió forintja és rajong ezért a motorért, most itt az alkalom a megszerzésére!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Érdekes egy gép.
A technikai érdekességei és külső bejön.Mondjuk az anno 100e márkás ára se volt semmi.
Viszont ebben a kategóriában már akkoriban is voltak sokkal könnyebb és erősebb gépek sokkal olcsóbban,tehát konkrétan sok érteleme nem volt.Az igazi érdekessége (ovál dugó) se terjedt el.
Az NR750 inkább amolyan presztizsgép volt a hondától,kiugró tulajdonságok nélkűl.
–
De örülnék, ha mondjuk jól menő bróker lennék,és nem kéne több élet munkája a vásárlásához. Ha mondjuk úgy nézzük, hogy bizonyos körökben mennyi pénzt ki tudnak fizetni szobrokra, festményekre, hogy díszítse a lakást, még nem is olyan sok. El bírnám nézegetni naphosszat a nappalimban:)!
A mobile.de-n rendszeresen van fent 1-2 példány. és ráadásul sokkal olcsóbb is. Egy holland hirdetésben 2 is eladó 60000 €-ért (mai árfolyamon 16.5 millió forint/darab)
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?__lp=23&scopeId=MB&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.modelDescription=nr&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorbike&segment=Motorbike&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&id=99300501&pageNumber=23
“könnyebb”, “erősebb”, “zsákutca”
Komolyan, szép meg jó dolog a racionalitás, de ha csak az számítana, akkor 125-össel (vagy max 250-essel) járna mindenki.
Ez a motor egy álom, leginkább a Ferrarihoz tudnám hasonlítani: van erősebb, gyorsabb, drágább, de azok nem Ferrarik. Ez itt egy darabka legenda, egy szelet a történelemből – szerintem csak azok értik, akiknek gyűjtői vénája…
Hmmm. Amikor ezek a motorok megjelentek a kilencvenes évek elején, akkor áhitattal és csodálattal nézegettem az akkori Autó-motor középső poszterén. Milyen szép még most is…
Akkoriban nagyon formabontó és jövőbe mutató külsőt, de annál is érdekesebb belsőt terveztek neki. Kicsit megelőzte a korát (mint az opel omega, mely formájával még ma is megállja a helyét), ha a mai világba született volna, sokkal nagyobb sikerre számíthatna. Akkoriban még nem volt ekkora kereslet az extravagáns dolgok iránt. És persze az ára akkor sem volt hétköznapi.
Mindenesetre szemet gyönyörködtető látvány, és a technika szívet dobogtató! Leginkább annak, aki tudja mit is jelent egy NR750! Ma az ilyenek megmaradnak koncepció motornak, úgyhogy valakinek örülnünk kell akkorban a Hondánál…
Ha a világ legnagyobb mkp gyártója piacra dob horror áron egy deklaráltan high-tech szupersport motort ,az ne legyen már gyengébb és nehezebb egy ötöd annyiba kerülő tucatmotornál.
De tovább megyek.A kortárs ,szintén drága Bimota Furano is feleannyiba kerűlt és fényévekkel könnyebb és erősebb.Ja,és szintén egy gyűjtői darab.
De ez nem fikázás,mert mint az elején leírtam bejön a gép(volt szerencsém élőben is látni).Ezek csak a makacs tények.
Egy méregdrága csúcsgép ne csak árban legyen csúcs…