Az elmúlt években egyre több, motoros ruházatba integrált légzsákról hallhattunk, olvashattunk itt az Onroadon is. A nagy nevek, Dainese, AlpineStar, Spidi mellett számos kisebb cég is előállt ilyen védőfelszereléssel. Arról már korábban beszámoltunk, hogy a motoros csendőrök hivatalos ruházatát megreformálják, a rend kétkerekű őrei légzsákos védőfelszerelt kapnak. Az állami megrendelésen túl egy újabb érdekes akció segítheti a legújabb védőfelszerelések terjedését.
Az egyik biztosító kezdeményezése ugyan csak az első fecske, de hamarosan mások is követhetik példájukat. A Mutelle-Europe szerződést kötött a Helite nevű, légzsákos motoros kabátokat gyártó céggel, a biztosítónál szerződő motorosok 100-200 euró kedvezményt kapnak a biztosítási díjakból, ha Helite légzsákos védőfelszerelést vásárolnak. A kedvezmény mértéke függ a megvásárolt ruházattól, de már a 100 eurós kedvezményt nyújtó alapváltozat is hasznos segítséget nyújthat, ha megtörténik a baj. Ugyan ez csak az első akció amiről hallunk, de ha sikeres lesz, a konkurencia is hasonló lépésekkel segítheti elő ezeknek a biztonsági ruháknak a terjedését.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Vajon a hazai forgalomban mikor fog elterjedni?
A jelenlegi árakon és a termékek körüli igen gyér promócióval vélehően nem túl gyorsan.
Ha akár csak egy-két nagy biztosító a szárnyai alá kapná az ügyet és néhány normális kereskedőt megnyerne maga mellé, az már jó kiindulási alap lehet.
Tök egyszerű matek-képlettel ki lehet számolni bizonyos adatok ismeretében, hogy mennyibe kerül a biztosítóknak a halálesetekre és a kerekesszékkel végződő esetekre kifizetett kártérítés és életjáradék, valamint a kereskedők mekkora vásárlóerőtől esnek el ugyan ezen okokból.
Ha semmilyen más erkölcsi és morális okot nem veszünk számításba, már akkor is elég indok lenne rá, hogy aki tenni tud érte, az segítse az elterjedését.
Én tervezem a közeljövőben ilyen ruha beszerzését.