Túramotorokon általában a gyári felszereltség részét képezi, de sok kétkerekűn költségmegtakarítási okokból, vagy mert „stílusidegen”, nem található sisakzár. A legtöbb motort azonban közúton használjuk, amikor pedig leparkolunk, a sisakot kénytelenek vagyunk magunkkal vinni, hacsak nincs valamilyen utólagosan felszerelt, a sisak biztonságos rögzítésére alkalmas eszközünk.
Olyan országokban, ahol a motorozás, de legalább a robogózás a mindennapok részét képezi, sok kiegészítőket gyártó és forgalmazó cég található. Az olasz OJ Atmosfere Metropolitane is egy ilyen, a ruházattól a hasznos kellékekig mindenféle motorozáshoz kapcsolódó terméket készítő vállalkozás. Tőlük érkezett a Helmo, a kormányvégsúlyba integrált sisakzár. A gyári alkatrészek helyére felszerelhető, kétféle színben (fekete és natúr alumínium) kapható hasznos kiegészítő megoldást kínál a sisak motoron hagyásának problémájára, sőt még egy, az időjárás viszontagságaitól védő sisakháló is kapható hozzá. Hogy Magyarországon mekkora biztonsággal lehet eleve a motort otthagyni valahol, nemhogy a motoron valamilyen értéket, az már más kérdés…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »
Most én nem értem a működését ennek a kormányvégnek,van egy egyszerű kormányvég a képen ileltve egy pár kulcs….Hogy hogyan zárja ez le a sisakot nem tudom….
a végére kell tenni a csőbe? vagy hogy…
én nem értettem soha mért probléma hogy az ember magával viszi a bukót.
én bizony ott nem hagynám sehol. hiába van rögzítve ha nagyon akarják elviszik vagy ha nem megrongálják, beleköpnek, nálunk ez van sajnos.
A végében van egy kulcsos zár. Egy ki fémlap tartozi ka szerkezethez, amit a sisak megfelelő helyére beillesztve (ld. 2.kép) lehet a végsúly alján (a képen oldalán) lévő résbe illeszteni, ill. a zárral ott tartani.
MO-n pedig a motoromat sem hagynám ott, de Grossglockeren a sisakot a kesztyűt is simán ott hagyom és nem viszik el…
Az én szemem akkor fog felcsillani úgynevezett biztonsági kiegészítőkre, ha valaki óccsóé felkínál egy olyan kütyüt, hogy a zsebben elfér, nem több 30 dekánál és ha megnyomok egy gombot rajta akkor kinyílik egy hatalmas védőzónát képez a motor körül. Ha iletéktrelen személy el akarja vinni akkor az hasbarúgja, leköpi áram ütéssel elkábítja, megbilincseli és mind ezek után hívja a jardokat akik gumibottal ébresztve beviszik kihalgatni.természetesen a villamosszék ingyenesen jár. jah és ezt mind rögzítí is videófelvételben, természetesen HD minőségben 6.1 térhangással.
Plusz funkció felárral (+2000Ft) Ha nagyon jó nő közelíti meg a motor védőzónáját 1,5 méterre azt megpermetezi egyfajta hormonnal amitől ellenálhatatlannak gondol, és mind eközben videókat vetít rólam, hogy mikor visszaérek a motorhoz, egyéb más dolgom már ne legyen csak felültetni a virágszálat a motorra és elsuhanni a lgközelebbi erdős részre.
Ilyet tud valaki?
“ha valaki óccsóé felkínál egy olyan kütyüt, hogy a zsebben elfér, nem több 30 dekánál és ha megnyomok egy gombot rajta akkor kinyílik egy hatalmas védőzónát képez a motor körül”
Bármelyik mobil szolgáltató felkínál ilyet, telefon. Felhívom gyorshívással a bátyám, ő akkora, hogy védőzónát képez a motor körül és ….. 🙂
Az oldal szerkesztői minden hozzászólást megkapnak emailben is. Mivel sok ilyen jön, az egyéb adatokat (pl név) a szemem automatikusan átugorja a levél kinyitásakor.
Na a plusz, funkció felárral résznél már biztos voltam benne, hogy ez versysfun lesz…. Nem tévedtem.
minek rá az esővédő huzat, ha az kivülről védi, a felfelé álló belseje meg tele esik vízzel, madárszarral és porral?!
Kewl Metal Chrome CNC Billet Helmet Lock
Hát engem a szerkezet nem győzött meg!
Nekem ilyen van.$ 35-45+posta.
Zizi LOL!! Ez nagy ötlet! És az avatarod is odaver :DDD
Ez jó ötlet, de nekem nővérem van és ha jobban húzom a gázt akkor hátul lebeg, van vagy 46 kiló. Szal ez kilőve. De nem elvetendő a szomszéd Ica néni, felhívom vonalason és lerúg bárkit némi házi borért, ahogy a macskát rúgta le a lépcsőn a múltkor azt bármelyik saolin pap megirigyelné. Visszakanyarodva a sisakkütyühöz, ha elvetem, hogy ebben az országban ott merem hagyni a vasat és minden oké, akkor meg ilyen sisakzár nem kellene. Ohh a mókuskerék. Amúgy ötletes találmány. Néha én is ott hagyom a sisakomat a motornál, az ülés alatt van két konzol kialakítva a sisaknak ami ugyan nem zárható, de arra jó hogy legyen. A motorhoz vissza vezető út sem telik unalmasan legalább, mert ilyenkor már lehet gondolkodni milyen dumát lökjünk a tisztelt hatósági közegnek, hogy mé nincs rajtunk bili. És ezennel, fel is találtam a felfújható bukót. Ha ellopják ezzel lehet immitálni. Ülés alatt elfér, akár zsebben is. Súlya elhanyagolható.
Sőt, ehhez festőkészletet is árulnék, kinek mi jön be cicát, kutyát, halálfejet csöcsöket stb. lehetne festeni rá.
Tudtam, hogy egyszer gazdag ember leszek. Még BMW-m is lehet ha így folytatom.
Versys, bár nagy tisztelőd vagyok, most azt kell mondanom, nem te találtad fel a felfújható bukósisakot.
http://onroad.hu/motor/hirek/996/
ÁÁhh Dani, nemááá. Egy pillanat alatt egy világ dőlt össze bennem.
Valóban, emlékszem is a cikkre mostmár, hogy láttam. És megint az olaszok… Egyszer kátyút festenének, most meg ez. Ehh.
De még a festőszett állja a helyét!!
Ha erre is dobsz egy cikket akkor megkeresem motoros Jessicát és fészket rakok vele.
Muszály leszek Mackótól kölcsönkérni a Bömöst, így nem lesz sajátom.
nitrobi!
Nekem jobban tetszene, ha mondjuk eleve a D-gyűrűt lehetne a zárba tenni…
Versys, Te nagyon ki lehetsz éhezve… 😀
Tényleg van egy növéred?
Mit csinál a 7végén?
Ez még érdekes lehet a témában.
Lehet, hogy veszek 2000 ft-ért egy egyszerű drótot “oszthali”…
Nem jársz messze az igazságtól szerintem TJ.
A V-Stromnál ez úgy van gyárilag, hogy adnak hozzá (két) vékony acélsodronyt, aminek szemmé van zárva a vége.
Úgy lehet használni, hogy leveszed az ülést, ott van egy kampó. A sisakon átfűződ a sodronyt, és a két szemet beleakasztod a kampóba, majd rázárod az ülést.
A sisakot csak az ülés levételével lehet elvenni, nem hiszem, hogy bármilyen más sisak-örzőt sokkal nehezebb lenne kinyitni kulcs nélkül.
A bosszantó az egészben az, hogy az S2-esen “kampó az ülés alatt, és oda a D-gyűrűt behúzhatod…
Mindegy, a CB-n és a GSX-en is van sisakzár.